Triks...:)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
RatMe
Pinky
Posts: 15
Joined: 19 Oct 2013, 09:58
Kjønn: Kvinne
Location: 2013 Skjetten

Triks...:)

Post by RatMe »

Hei, jeg skal prøve å lære rottene mine noen triks(spinne rundt osv...) Så jeg lurte på hva dere bruker som godbit/lokkemat når dere skal trene? Hva liker rottene deres/ hva fungerer best? Her er det mais som er favoritten, men de vil liksom ikke følge etter :klaskepanne:
Hvis noen har andre tips angående trening og triks hadde det vært supert :cheesy:
Mine små: Bonnie, Lexie og minstemann R.Junior:)

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Triks...:)

Post by Milla »

Her er også mais den ultimate favoritten, særlig for å motivere de litt. Det er mye enklere å lære en som motiveres av mat.
Gamlemor her kan snurre rundt, lærte også søstra hennes det (hun er dessverre død). Begynte forsiktig med å ta hånda på bane rundt rotta, så hun sakte fulgte etter. Så lagde jeg en klikkerlyd og ga henne godbit. Så tok jeg raskere og raskere rundt. Jeg sa også ordet Rundt mens jeg gjorde det. Så til slutt så trengte jeg ikke å ta hånda rundt i bane, men kun si rundt.

Men det jeg også la merke til, jeg lærte søstra først, så prøvde med hun jeg har nå. Men hun ville ikke lære seg det. Til slutt fant jeg ut at hun måtte spinne den andre veien fra hva jeg hadde lært søstra :P Først da, fikk hun lært seg det hun og.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: Triks...:)

Post by c00nan »

Mine spiser hva som helst :P
Har ei som kan spinne rundt, ei som kan rulle rundt og begge løper gjerne ''agility'' :)
Men jeg må alltid bruke hånden, får dem ikke til å gjøre det kun på lyd.. men bruker ikke klikker da

Post Reply