Rottesikre leilighet!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Rottesikre leilighet!

Post by helko »

Jeg vil gjerne rotte sikre stuen og kjøkkene mitt :)
Noen som har noen tips? Vil jo gjerne at disse rotte skal få løpe løs :)

Noen tips ang når de går på do løse?
Hvordan rotte sikre?
Har blandt annet en stikkkontakt nede ved gulvet som en varme ovn er satt i. Denne har en lang ledning til overs da ovnen er rett ved stikkkontakten. Hvordan kan jeg sikre disse, og hvordna får jeg rottene til ikke å knage på støpslene inni?

Ellers noe tips å komme med?

Alt tas imot med stor takk :)

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Rottesikre leilighet!

Post by Anniken.HH »

sånn ang at de går på do ute av buret:
Jeg har bare en do stående på gulvet, så rottene mine bruker den. Bare ta litt strø fra buret/doen og legg i doen du har ute, så skjønner de raskt tegninga selv ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Re: Rottesikre leilighet!

Post by helko »

Ingen som har rottene sine noe løse?

Takk for tips ang do :-)

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Rottesikre leilighet!

Post by Milla »

Jeg har rottene løse i leilighetene :cheer:

Det blir litt vanskelig å gi tips til rottesikring når man ikke ser hvordan du har det hjemme.
Her har jeg brukt veldig mye pleksiglass og pappekser til å avgrense områder.

Ved anlegget i stua, der det er masse ledninger bak har jeg stuffet inn puter og diverse, som hindrer de å komme bak.
Ledninger som går fra høytalere, som vanligvis folk har langs gulvet, så har jeg kjøpt lister som ledinger gjemmes inni, og satt det langt taket.

Jeg har en som er veldig glad i tapeten bak buret helt nederst, der har jeg sagd noen plexiglass som jeg har festet til veggen med "lærertyggis", heftepasta.
Har også brukt plexiglass til å avgrense et rom, der buret står.

Har flate pappesker som dekker gangen og veien inn til kjøkkenet, som jeg ikke ønsker de skal ha tilgang til når de luftes. Disse tar jeg bare frem når de skal ut.

Det funker veldig fint her :)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Solhaugen
Stjeler mat
Posts: 55
Joined: 11 Aug 2014, 10:41

Re: Rottesikre leilighet!

Post by Solhaugen »

En enkel måte å sikre ledninger på er å surre en plastspiral for kabler rundt. Da må de gnage seg igjennom denne først, og det tar i hvertfall litt tid. Jeg har hatt på slik på ledningene jeg ikke får gjemt unna eller hengt opp. Kan brukes til bordbein og mye annet også.
Biltema har 10-meters pakker med kabelspiral:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk ... met-35599/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror Ikea også selger noe lignende.

Post Reply