Bytte ut venezia med RS?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Bytte ut venezia med RS?

Post by Crazyratlady »

Jeg har fått tilbud om å kjøpe et fint brukt rs bur. Det er meget fristende, selv om jeg egentlig er fornøyd med veneziaen og da. Jeg har nå 5 rotter (tror ikke det blir flere nå) men de to små er ikke introduserte med de 3 eldre ennå da. Så om det ikke skulle gå bra kan det være lurt å ha to bur i tilfelle, selv om jeg har lyst at de skal bli en stor flokk og da, eventuelt dele rs i to bur. Lurer på hva dere tror om det? Er det verdt å kjøpe rs selv om jeg har et såpass fint bur? Det er som sagt meget fristende da :cheer:

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by HeleneH »

Jeg er veeeldig glad i RSet mitt, så kan ikke si annet enn at jeg hadde gjort det :cheerful: Men kommer jo ann på hvor mye det koster, om du synes det er verdt det. Veneziaet er jo et fint bur det og :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by wollf »

jeg savner venezia på mange måter. men rs er mest praktisk for meg. hvilken pris har du fått tilbud om. om tilbudet er veldig bra så ville jeg satset. hadde det vært over 2700 ville jeg nok ikke vurdert det

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by BlackNenne »

Hvis Veneziaen fortsatt er fin, så er det jo mye penger for en relativt liten oppgradering. Kommer litt an på prisen. Men har man råd og lyst, så er det jo bare å kjøre på. :grin:

Har hatt min Venezia i 6 år nå, det holder seg fortsatt fint i et par år til tipper jeg, men har begynt å veie litt frem og tilbake hva slags bur jeg kommer til å kjøpe neste gang... Godt man har god tid til å gruble. :nottelling:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by Crazyratlady »

Det er akkurat det det er, er godt fornøyd med det :) Men ser på rs som det optimale, angrer på at jeg ikke kjøpte det fra starten av, men er litt pysete med toll og slikt :thhpt: Så spørs det om jeg syns det er verdt det, må tenke litt på den:) Prisen er nok litt høyere enn det, men kan jo alltids prøve å prute.. Det er fint brukt i bare litt over et halvt år og fulgte med noe utstyr og da. Hva savner du med Venezia som rs ikke har? :)

Grubling er tidkrevende ja :giggle:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by wollf »

loneoe wrote:Det er akkurat det det er, er godt fornøyd med det :) Men ser på rs som det optimale, angrer på at jeg ikke kjøpte det fra starten av, men er litt pysete med toll og slikt :thhpt: Så spørs det om jeg syns det er verdt det, må tenke litt på den:) Prisen er nok litt høyere enn det, men kan jo alltids prøve å prute.. Det er fint brukt i bare litt over et halvt år og fulgte med noe utstyr og da. Hva savner du med Venezia som rs ikke har? :)

Grubling er tidkrevende ja :giggle:

buret koster 2700 nytt. toll og frakt kommer utenom. jeg ville ikke byttet om du er fornøyd.
jeg savner mulighetene for innredning. lange ting kunne henges i venezia, det er mer bunnstrø som kommer ut med rc, rottene klatet med med venezia og det klemmes noen haler og labber i med rs. jeg ser gså at min gmmle damer sliter med å komme seg ut av rs på egenhnd, de må ha hjelp ut

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by Crazyratlady »

OK, men da tror jeg ikke jeg bryr meg om å bytte det ut med mindre jeg får et veldig bra tilbud:) siden jeg er såpass fornøyd, Venezia er jo fint det og :) så får vi satse på at hele flokken kan forenes :cheerful: takk for råd:)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by wollf »

venezia er et bra bur. jeg var storfornøyd med det. men de har sluttet å selge det nå.
liker selvsagt rs men det kjøpte jeg kun for at det ikke er plass til flere bur her når jeg har kull

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Bytte ut venezia med RS?

Post by Crazyratlady »

OK, da nøyer jeg meg med det tror jeg:) eneste dumt at det ikke har muligheten til å dele av da, om de ikke skulle gå i hop :)

Post Reply