Spørsmål om Carefresh.

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Spørsmål om Carefresh.

Post by Titovn »

Hei hei!

Overtok jo et par rotter for et par uker siden, og med dem fulgte det med noe bunnstrø som heter Carefresh Colors (rosa). Søkte litt på forumet om det, og skjønte at det egentlig ikke var så populært blant rotteiere? Når jeg fikk dem hadde de dette i buret og jeg syns det luktet mer en hva det gjør av mitt bur (bruker for øyeblikket avispapir), og syns det også luktet litt annerledes. Syns det ikke virker så veldig behagelig heller, men nå er jeg ingen rotte heller :crazy:

Men det jeg egentlig lurer på, er om dette kan egne seg til dostrø? Noen meninger/erfaringer med det? Og evt. om noen vet sånn ca. pris på dette (av hva dere har vært borti selv)?
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Spørsmål om Carefresh.

Post by Siv M »

jeg har ikke vært borte i det men hvis det lukter mere av det en avis så er det kanskje dumt å bruke det som do strø :hmmm: jeg bruker YN eller Toa-lett som do strø funker veldig bra

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Spørsmål om Carefresh.

Post by HildeT »

Jeg brukte Carefresh Natural før og det støvet og det stinker etter kort tid.
Det kan fungere å bruke det i toalettene til rottene, men da må man passe
å ha dokasse med kant på, det fyker lett rundt siden det er et veldig lett strø.

Det eneste som er bra med det er at det er mykt og rottene elsker å ligge på
det ^^

Men vil heller anbefale et strø av papirpellets. Jeg bruker noe som heter Back-2-Nature
og det holder godt på lukt og fuktighet og fyker ikke rundt slik Carefresh gjør :cheerful:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Spørsmål om Carefresh.

Post by sanca »

Jeg syntes også carefresh-strøet luktet fortere enn Back2Nature som jeg pleier å bruke, og jeg hadde det bare i toalettene. Men det er ganske stilige farger :cheer: (og gutta mine måtte finne seg i rosa, jeg kjøpte bare noe av wollf som hun egentlig hadde bestilt til jentene sine :nottelling: )
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Spørsmål om Carefresh.

Post by wollf »

støvet, luktet og jeg hadde rosa dotter i alt fra undertøyet i klesvasken til rosa dotter i pelsen på hunden

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Spørsmål om Carefresh.

Post by Siv M »

wollf wrote:støvet, luktet og jeg hadde rosa dotter i alt fra undertøyet i klesvasken til rosa dotter i pelsen på hunden
:lolface:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Spørsmål om Carefresh.

Post by Titovn »

Siv M wrote:jeg har ikke vært borte i det men hvis det lukter mere av det en avis så er det kanskje dumt å bruke det som do strø :hmmm: jeg bruker YN eller Toa-lett som do strø funker veldig bra
Ja det var vel egentlig det jeg tenkte, men tenkte også at jeg kunne allikevel spørre :thhpt: Hittil har jeg ikke kommet over noen dyrebutikker som selger det, men skal ta å sjekke dette nærmere snart :cheer:
HildeT wrote:Jeg brukte Carefresh Natural før og det støvet og det stinker etter kort tid.
Det kan fungere å bruke det i toalettene til rottene, men da må man passe
å ha dokasse med kant på, det fyker lett rundt siden det er et veldig lett strø.

Det eneste som er bra med det er at det er mykt og rottene elsker å ligge på
det ^^

Men vil heller anbefale et strø av papirpellets. Jeg bruker noe som heter Back-2-Nature
og det holder godt på lukt og fuktighet og fyker ikke rundt slik Carefresh gjør :cheerful:
Jeg følte ikke det støvet, men jeg byttet det med en gang da over til avispapir :giggle: Og siden jeg har litt her funderte jeg på om det kanskje var greit om et dostrø da! Jeg syns som sagt ikke det virket så mykt egentlig, men som sagt er jeg ingen rotte heller, så det er sikkert mykt for dem :bonk:

Jeg er foreløbig fornøyd med avispapir, og finner ingen stress med å bytte strø enda (må dessuten sjekke dyrebutikkene i nærheten over hva de har),men Back-2-Nature er noe jeg har fundert på da ja :cheer:
sanca wrote:Jeg syntes også carefresh-strøet luktet fortere enn Back2Nature som jeg pleier å bruke, og jeg hadde det bare i toalettene. Men det er ganske stilige farger :cheer: (og gutta mine måtte finne seg i rosa, jeg kjøpte bare noe av wollf som hun egentlig hadde bestilt til jentene sine :nottelling: )
Oi, bare i doen altså! Okei da satser jeg nok ikke på det :bleh: Fikk med rosa jeg, jeg er ikke så fan av rosa, buret jeg også fikk med var rosa bunn på :giggle:
wollf wrote:støvet, luktet og jeg hadde rosa dotter i alt fra undertøyet i klesvasken til rosa dotter i pelsen på hunden
Haha, det gikk utover hunden også altså?! :roflmao: Ja nei jeg skal nok ikke satse på det hvertfall!

Takk alle sammen for svar!! :bounce:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Post Reply