Lakkere trehyller

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Lakkere trehyller

Post by Crazyratlady »

Noen som har noen tips om type lakk og hvor jeg får kjøpt denne - til å lakkere trehyller? En som ikke er giftig, selvsagt:)

utmeldt

Re: Lakkere trehyller

Post by utmeldt »

Bruker hyller av plast for øyeblikket, men har liggjande nokre trehyller som følgde med buret. Både eg og rottene likte trehyllene godt, har derfor ikkje lyst å gje dei opp endå. Tenkte eg skulle lakke dei med vanleg vannbasert lakk som brukes på tre, og la det tørke veldig godt. Men kor lenge lakken held er eg usikker på. Lurer på om eg skal stifte golvbelegg/plastduk utanpå i tillegg ?

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Lakkere trehyller

Post by Marit Fosen »

Innvendig i kaninburene mine brukte jeg en maling som heter Sense. Den er fra Jotun. Den er luktfri, fri for gift og skadelige avgasser og tørker på en time, er anbefalt av Norges Astma og Allergiforbund. Om det finnes lakk med samme egenskapene, kan du sjekke opp. Med maling har du den fordelen at du kan skifte farge, og det ser nytt ut når det er nymalt.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Lakkere trehyller

Post by Crazyratlady »

Ok, jeg får se hva jeg finner:) Har kjøpt meg plasthyller som jeg har i burene enn så lenge da, så får jeg se når jeg orker å finne frem malerkosten for å male de som fulgte med buret :)

Post Reply