Det beste buret til rotter??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

utmeldt

Det beste buret til rotter??

Post by utmeldt »

Spørsmålet har sikkert vore stilt mange ganger tidlegare. Men likavel: Kva er det beste buret etter deres meining? Har tenkt å skaffe meg eit større og bedre bur. Det eg har no er altfor vanskeleg å innrede, sjølv om det er stort. Berre ein liten luke i front og topp. Umogleg å feste hengekøyer o.l uten at man blir helt svett og ønsker heile buret til h....! Ønsker meg eit stort bur med stor frontluke m,og plass til fleire rotter.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Det beste buret til rotter??

Post by Tonje! »

Du kan jo bruke burguiden som et lite utgangspunkt for å begynne å manøvrere deg i burjungelen :)

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket bur som er det "ultimate" buret - eller jo, muligens Savic Royal Suite 95 Double? Men det har ulemper dette buret og, innredningen blir jo ganske annerledes pga. de heldekkende dørene.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Det beste buret til rotter??

Post by Vitania »

Selv har jeg Critter Nation og elsker det. Jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til noe med "vanlige" dører etter dette buret.
Eneste minuset er at det ikke er kanter så kan ikke ha strø i.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Det beste buret til rotter??

Post by wollf »

jeg elsker venezia

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Det beste buret til rotter??

Post by Marit Fosen »

Royal Savic er i en klasse for seg selv. Det er enkelt å gjøre rent, enkelt å innrede og veldig solid. De heldekkende dørene er ikke noe minus med hensyn til innredning. Venezia er en god nummer 2, men er langt unna Royal Savic.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

MissGuardian

Re: Det beste buret til rotter??

Post by MissGuardian »

Definitivt royal savic.

anni

Re: Det beste buret til rotter??

Post by anni »

Jeg tror Royal Savic er det beste buret på markede i dag.
Desverre har jeg ikke plass til et slikt bur selv men er godt fornøyd med det jeg har, Ferplast Jolly.
:cheer:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Det beste buret til rotter??

Post by sanca »

anni wrote:Jeg tror Royal Savic er det beste buret på markede i dag.
Desverre har jeg ikke plass til et slikt bur selv men er godt fornøyd med det jeg har, Ferplast Jolly.
:cheer:
Har samme bur som anni, og det er supert hvis man ønsker stort, høyt bur men ikke har så store gulvplassen til rådighet. Det har store luker som man fint kan henge opp køyer og hyller gjennom, og både topp og bunn er enkelt å løfte vekk. Det har forholdsvis god kant nederst som hindrer bøsset litt på tur ut :wink:

Men jeg ønsker meg på sikt et bur som har enda større luker, gjerne hele frontåpninger som RS, og gitter i taket (Ferplast Jolly har helt lokk på taket, får ikke hengt noe i det)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Det beste buret til rotter??

Post by wollf »

venezia;) klemfaren er også liten i venezia, gitter på taket og store luker forran

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Det beste buret til rotter??

Post by sanca »

wollf wrote:venezia;) klemfaren er også liten i venezia, gitter på taket og store luker forran
Ja, lurer litt på det Wollf, vanskelig nok å lukke vanlige luker uten å klemme føtter når alle rottene egentlig vil ut igjen, og jeg er nødt til å stenge dem inne :crazy: Hva er målet på lukene på Venezia? Og er det noen luker på sidene/ bak også? Kan man løfte av taket?
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Det beste buret til rotter??

Post by wollf »

en lang luke på hver side med en liten luke inni. hehe... jeg har aldri klemt en hale eller pote i venezian, og mine er ekstreme til å skulle presse seg ut av buret og lukene da jeg åpner eller lukker... i og med at buret et bredt og ikke så dypt, er det lett å innrede. jeg er knotette bygdt, korte ben og armer, store bryst og mage... bur o meg er skjelden er god kombo. men venezian er super slik sett, den holder haler og poter i orden, mage og pupper får plass, korte armer rekker til, gode opphengsmuligheter for køyer og leker, jennyhyller kan festes, plexiglass neders slik at bunnstrø ikke flyger ut og katter ikke rekker inn, eller hundetunger, lett å ta fra hveandre og putte i dusjen eller ta med ut, flatpakkes, bunnplaten kan taes ut som en skuffe og gjøres ren, reservedeles er lett å få tak i (jeg fikk ny bunn gratis) jeg ville ikke hatt lukene noe større heller, de er store nok et en overkropp, og man trenger ikke å gå inn i buret da bunnen kan taes ut og innredningen ikke er fastmontert. lakkerte sprinkler, og lang levetid

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Det beste buret til rotter??

Post by wollf »

og jeg eeeelsker å bruke bunnstrø. rottene digger å grave i det, og jeg kan begrave fingrene i det og la dem grave meg opp og la fingrene angripe dem...

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Det beste buret til rotter??

Post by Niana »

Jeg er ganske fornøyd med mitt Venezia Mouse-bur, men jeg synes det er hakket for stort i min lille leilighet :P Sprinklene er litt tett, så inredningen er noe kronglete i forhold til drikkeflaser og sånt. Og så synes jeg lukene er veldig harde å lukke igjen, men veldig fine og store.
Ellers så er det masse plass inne i buret, man kan ha mange hyller og mye inredning der. Og veldig kjekt at buret står på hjul og har en dyp skuff av metall i bunn, som kan dras ut :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Det beste buret til rotter??

Post by wollf »

jeg har chinhilla eller hvordan det nå skrives

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Det beste buret til rotter??

Post by Niana »

wollf wrote:jeg har chinhilla eller hvordan det nå skrives
Chinchilla ;)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply