Jenny KD

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Jenny KD

Post by Szelidpatkany »

Hei!
Dere som har jennybur(ny versjon), er det noen problemer(dårlig lakk, små luker o.l.)som bør nevnes? Og er det egentlig sammenleggbart/mulig å løfte av taket?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Jenny KD

Post by Matmor »

Kvaliteten på lakken likner mer på Venezia enn på Brio. For stabilitetens del kan man ikke løfte av taket. Buret virker nokså skranglete og kan med fordel stives av med hyller, ellers merker man bråket godt når store, voksne hanner slenger seg i burveggene... Lukene er store nok: frontluken såpass svær at man kan få inn store sovehus uten å ta av toppen, og toppluken stor nok til å få inn to hender for å løfte ut en tykk, voksen hanrotte.

Det er sammenleggbart. Jeg synes det er litt vanskelig å innrede godt med hengekøyer på grunn av frontlukens plassering og de tykke hjørnestagene, men med rett utstyr går det greit. Tilgjengeligheten midt i buret er jeg heller ikke 100% fornøyd med. Hvis man har gjenstridige rotter og mye innredning kan det bli vanskelig å få dem ut. Men hvis rottene kommer nogenlunde greit er det et veldig flott bur til to rotter, og vil ofte fungere for tre.

Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Re: Jenny KD

Post by Szelidpatkany »

Det at det ikke er mulig å ta av taket, MEN at det er sammenleggbart, er det fordi taket blir "holdt på plass" av veggene?
Litt dårlig formulert men... :cool:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Jenny KD

Post by Matmor »

Ja, takgrinden holdes på plass av veggene. Jeg husker ikke akkurat hvordan, men hvis man fjerner taket får man et veldig ustabilt bur... Det skrangler nok fra før.

Post Reply