Rotter og snø?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Julirottene<3
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 05 Jun 2011, 17:01
Location: Horten, Vestfold

Rotter og snø?

Post by Julirottene<3 »

Hvordan er det med rotter og snø egentlig? Er det for stor sjangsed for at de blir forkjørlet om du har dem ute i snøen litt, eller går det greit?
:peewaggle:
Ble mamma til Elena og Lexi 10. juli! <3

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Rotter og snø?

Post by Skaubytroll »

Ja, jeg vil tro det er en skikkelig dårlig ide...

Rotter får lett luftveisinfeksjoner..

:cheer:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og snø?

Post by wollf »

ville ikke tatt de ut nei, men har tatt snø inn til dem i en balje. gjort hvert år uten at de har blitt syke... men ute er det litt kaldt på vinteren

anni

Re: Rotter og snø?

Post by anni »

wollf wrote:ville ikke tatt de ut nei, men har tatt snø inn til dem i en balje. gjort hvert år uten at de har blitt syke... men ute er det litt kaldt på vinteren
Husker du han på Nettby som bodde på en båt?
Han hadde 2 hannrotter som gikk løs på båten, tror ikke han hadde bur til de.
Husker han la ut noen bilder der rottene gikk på dekk om vinteren og det var mye snø der.
De var sikkert herdet siden de gikk ut og inn som de ville hele året, tror han hadde et lite vindu som alltid var åpent, mener han skrev det.
Var morsomt å følge med på bildene han la ut.
:cheer:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og snø?

Post by wollf »

rottene hans døde av LVI:( synes å huske at evitania overtok den ene... den ene var bror av krokan. han levde ganske lenge sykt nok.. har enda kontakt med han som hadde rottene...
ville ikke anbefalt å gjøre det, selv om jeg må si at de rottene levde lenge til tross

anni

Re: Rotter og snø?

Post by anni »

wollf wrote:rottene hans døde av LVI:( synes å huske at evitania overtok den ene... den ene var bror av krokan. han levde ganske lenge sykt nok.. har enda kontakt med han som hadde rottene...
ville ikke anbefalt å gjøre det, selv om jeg må si at de rottene levde lenge til tross
Visste ikke at de var syk men vet han hadde noen andre hannrotter før de siste han overtok.
Men sikkert ikke lurt å la de gå ute på dekk om vinteren, selv om de gikk ut og inn som de ville.

utmeldt

Re: Rotter og snø?

Post by utmeldt »

uff jeg ville aldri prøvd å ta med mine elsklinger om vintern og enda mindre latt de traske rundt i snø! :gasp:
Jeg personlig synes det rett og slett er for stor risiko for at de skal bli syke og kansje dø ifra meg for tidlig :sadpace:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotter og snø?

Post by sanca »

anni wrote: Husker du han på Nettby som bodde på en båt?
Han hadde 2 hannrotter som gikk løs på båten, tror ikke han hadde bur til de.
Husker han la ut noen bilder der rottene gikk på dekk om vinteren og det var mye snø der.
De var sikkert herdet siden de gikk ut og inn som de ville hele året, tror han hadde et lite vindu som alltid var åpent, mener han skrev det.
Var morsomt å følge med på bildene han la ut.
:cheer:
Vet du om han hadde båten i Drammen? Vet det var en kar som hadde tamrotter i båten sin på brygga vår der for et par år siden. For ti år siden bodde mannen min og jeg også i båt, og vi hadde katt som gikk ut og inn gjennom en alltid åpen luke. Og han datt til vanns flere ganger og svømte i land, temmelig flau etterpå :nottelling: Aldri i verden om jeg ville latt rottene fly rundt på dekk, også i snø?!? :gasp: I grunnen rart de ikke ble borte for ham :suspicious:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og snø?

Post by wollf »

jepp, vet godt hvem han er... var en rotte som hoppet i vannet og skulle svømme i land men ble borte tror jeg. men han hadde flere etterpå og mange av dem klarte seg fint

anni

Re: Rotter og snø?

Post by anni »

sanca wrote:
anni wrote: Husker du han på Nettby som bodde på en båt?
Han hadde 2 hannrotter som gikk løs på båten, tror ikke han hadde bur til de.
Husker han la ut noen bilder der rottene gikk på dekk om vinteren og det var mye snø der.
De var sikkert herdet siden de gikk ut og inn som de ville hele året, tror han hadde et lite vindu som alltid var åpent, mener han skrev det.
Var morsomt å følge med på bildene han la ut.
:cheer:
Vet du om han hadde båten i Drammen? Vet det var en kar som hadde tamrotter i båten sin på brygga vår der for et par år siden. For ti år siden bodde mannen min og jeg også i båt, og vi hadde katt som gikk ut og inn gjennom en alltid åpen luke. Og han datt til vanns flere ganger og svømte i land, temmelig flau etterpå :nottelling: Aldri i verden om jeg ville latt rottene fly rundt på dekk, også i snø?!? :gasp: I grunnen rart de ikke ble borte for ham :suspicious:
Vet ikke hvor han hadde båten men husker godt hvordan han så ut, han hadde langt hår og skjegg som var flettet.
Båten tror jeg var en gammel fiskeskjøyte.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og snø?

Post by wollf »

den lå i drammen... vil ikke komme ut med navn her. har møtt han opp til flere ganger da vi har felles venner

anni

Re: Rotter og snø?

Post by anni »

wollf wrote:den lå i drammen... vil ikke komme ut med navn her. har møtt han opp til flere ganger da vi har felles venner
Selfølgelig skal du ikke navngi han.
Tror rottene hans hadde et fint liv bortsett fra om vinteren kanskje.
De hadde det fritt og fint og kunne gå hvor de ville, virket også som han var veldig glad i rottene sine.
:cheer:

Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Re: Rotter og snø?

Post by Szelidpatkany »

Jeg ville tro rottene var inne hele tida :nottelling:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotter og snø?

Post by sanca »

anni wrote: Vet ikke hvor han hadde båten men husker godt hvordan han så ut, han hadde langt hår og skjegg som var flettet.
Båten tror jeg var en gammel fiskeskjøyte.
wollf wrote:den lå i drammen... vil ikke komme ut med navn her. har møtt han opp til flere ganger da vi har felles venner
Nei, du skal selvsagt ikke skrive navn :wink: Men fra det dere har sagt nå vet jeg hvem han er, båten lå (ligger) ved brygga vår i Drammen, vi har også ei gammel fiskeskøyte :cheesy: Men jeg skal nok finne egnet feriepass når vi skal på tur til våren og sommeren igjen, rottegutta skal slippe å bli sjøsyke :nottelling:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply