Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mia.rotte
Pinky
Posts: 26
Joined: 06 Aug 2011, 17:30
Location: Sarpsborg

Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Mia.rotte »

Hun har ikke spist på bomullet i det hele tatt og hun ELSKER å ligge oppå det:) tror jeg har hørt at de ikke skulle ha det det er i allfall sånn på mus da de spiser det, men siden hun ikke gjør det lurte jeg på om det gikk bra.. Hun har brukt det en stund og det har gått bra:) hun ligger og snorker i det nå:P

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by tantepose »

Det som er farlig er at de kan få den surret rundt beina,stoppe blodtilførselen og måtte amputere.(Eller det som værre er!)Mykt og deilig men farlig farlig! :trist:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Larm »

Jeg ville ikke brukt bomull. Har sett flere tilfeller der det har surret seg fast rundt beina til dyr med det resultat at foten har blitt amputert :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

anni

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by anni »

Mia.rotte wrote:Hun har ikke spist på bomullet i det hele tatt og hun ELSKER å ligge oppå det:) tror jeg har hørt at de ikke skulle ha det det er i allfall sånn på mus da de spiser det, men siden hun ikke gjør det lurte jeg på om det gikk bra.. Hun har brukt det en stund og det har gått bra:) hun ligger og snorker i det nå:P
Ikke så bra men du kan klippe opp filler, gamle klær eller bruke vaskeluter og lignende.
:cheer:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Marit Fosen »

Jeg bruker fleecekluter. har klippet opp fleecetepper i passe biter. Guttene elsker det. Disse blir vasket og brukt om igjen. Når jeg har gjort rent og skiftet teppene på bunner og hyller, legger jeg en stor haug med fleecekluter i hver etasje. Da jobbes det for harde livet med å fylle hus + kroken som Birger bruker til å lagre mat i.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by tantepose »

Vær forsiktig med tekstiler som rakner så det blir tråder!Kan lett surre seg rundt lemmer. :trist: Fleece er bra. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg er litt fan av avis jeg til slikt. Mine elsker og få en avis di kan rive i filler og stappe inn i hus og hyller løv fra bjørka har også hvert en hit her i huset.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by tantepose »

Jepp,men som køyer er fleece bra. :cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Søstrene Halvorsen »

ja da er fleecen helt perfekt. er faktis det jeg har sett bli mest brukt her i gården og jeg har prøvd mye forskjellig.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Vitania »

Mine rotter elsker fleece så ville ikke gått over til bommull, men skjønner ikke helt hvordan det skal være ekstremt farlig. Det er jo ikke laget av tråder. Ikke vanlig bomull man kjøper på daglivarebutikker iallefall. Hamstervatt og slike ting skjønner jeg, for de er jo laget av tråder.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

utmeldt

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by utmeldt »

Mia.rotte wrote:Hun har ikke spist på bomullet i det hele tatt og hun ELSKER å ligge oppå det:) tror jeg har hørt at de ikke skulle ha det det er i allfall sånn på mus da de spiser det, men siden hun ikke gjør det lurte jeg på om det gikk bra.. Hun har brukt det en stund og det har gått bra:) hun ligger og snorker i det nå:P
Jeg er skeptisk til hamstervatt, siden jeg har sett ganske ille bilder av skader rundt om!
Rotter og andre smådyr kan enkelt surre de lange trådene som vatten er laget av rundt hals og lemmer , når dyret beveger seg vil disse trådene strammes og dermed stenge av blodtilførselen eller luftveier om trådene er rundt halsen.
Det som oftes er konsekvensen er at dyret kveles eller må amputere om ikke dyret gnager av lemmet sitt selv :sadpace:



Jeg personlig bruker fleece og dopapir :grin:
Sammen utgør det et deilig bol som iallefal Darwin setter pris på å få lage til. Tula skjønner ikke dette med bol enda, men det er siden ikke har fått materialer for det før hun kom hit..

Noe de begge liker er om jeg legger en dorull med papiret hengende ned i buret oppå taket deres , da er de helt ville med å dra det med seg rundt om i buret :nottelling: Bruker lambi til dem nå men vurderer å bytte til et ubleket papir da det skal være tryggest om de finner på å spise på det :cheer:

anni

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by anni »

Noe de begge liker er om jeg legger en dorull med papiret hengende ned i buret oppå taket deres , da er de helt ville med å dra det med seg rundt om i buret :nottelling:
----------------------------------------------------------

Det høres morsomt ut, skal prøve det samme :cheer:

Mia.rotte
Pinky
Posts: 26
Joined: 06 Aug 2011, 17:30
Location: Sarpsborg

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Mia.rotte »

Jeg har fjerna bomullet har tenk til å prøve det dere sier:)

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Ida.K »

Hamsteren min alvorlig talt mistet beinet av bomull, så eg anbefaler IKKE å bruke det :bleh:

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Kan jeg la Millie bruke bomull i huset?

Post by Tonje! »

Som de andre sier, ikke bruk bomull eller hamstervatt. Det er kjempemykt og behagelig, for all del - men dessverre er det ikke trygt.

Jeg bruker fleecepledd, både til hengekøyer og som filler som rottene har liggende i husene. Mykt og deilig, og kan lett vaskes på høy temperatur i vaskemaskinen :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Post Reply