Savic Royal Suite 95 Double

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by utmeldt »

Vicky wrote:hmm, okey, va bare litt uventa med så stor toll regning :shocked:
Men buret skal jeg ha så da er det vel bare å betale da :cheer: Neste gang blir det danmarkstur, aldri om jeg gjør dette igjen.. :bonk:
Toll avgiften er altid på 25% av samlet sum , så vet du det til neste gang du skal handle over nett :cheerful: er ikke noe morro med slike overaskelser :nottelling:
Jah! og holder man seg under 200kr (noe som er ganske enkelt på Rat warehouse f.eks) så slipper man å betale tollen helt :grin:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by wollf »

Eller om de merker pakem som gave

utmeldt

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by utmeldt »

Ja, det går også :cheer:
Men jeg har ikke fått noen til å gjøre det hittil :worry:
Noen spesielle butikker du vet de kan gjøre det på ?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by wollf »

nei. ikke betalt toll på noe fra ebay eller amazoon. men ratwarehouse kan gjøre det feks

Hans21
Pinky
Posts: 14
Joined: 21 Feb 2012, 23:08
Location: Grue Finnskog

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by Hans21 »

Idag kom enedelig buret. men var noe feil med tollpost så fikk det ikke levert på døra -.- neste forsendelse var den 25, og det gadd jeg ikke vente til. Så dro dit det hadde havnet og plukka det opp der :)

Er STOR fornøyd med buret. mye større en det jeg trudde, og ikke så allers verst å montere opp :P men hadde en skrue til overs "-.- ikke noe moro og finne ut når du er ferdig :p

Anbefaler dette buret :) :boing:
Tasha, Tara, Geir, Zita, Gunnar, Garp, Guri og Felicia :)

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by Vicky »

Jeg fikk det faktisk levert på døra allerede på mandag, 2 timer etter innbetalt tollavgift :cheer:
Superførnøyd jeg og, men hadde faktisk håpet det var større! Hehe
Har også en skrue til overs, så neppe noe å bry seg med :cheer:

Menne, hvor mange rotter er maks inni dette da? har nå 12 gutter, men har 3 til som skal introduseres om noen uker...
De er jo mye ute i løpet av dagen, faktisk opp til 12 timer i døgnet. Ca 18kvm området...

Hans21
Pinky
Posts: 14
Joined: 21 Feb 2012, 23:08
Location: Grue Finnskog

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by Hans21 »

Såpass ja :shocked: Heldig du da :cheer:

trur jeg leste et sted at det var til 8 rotter ca. men hvis du har dem ute 12 timer i døgnet så kan du vell ha fler :jepp:
jeg lot dem gå fritt i rommet mitt et stund jeg. helt til stereoen min ble svart fordi det var en luring som beit av ledningen xD etter det har dem bare gått fritt på bordet og slik :p har 8 rotter selv 5 jenter og 3 gutter :) men lar bare jente være inne der forløbig. får bytte på iblant :ratgreen: ellers kastrere dom og sette alle sammen :hiding:
Tasha, Tara, Geir, Zita, Gunnar, Garp, Guri og Felicia :)

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by Vicky »

holder med deg i kastreringen, skal gjøre litt av det i fremtiden selv :thhpt:

Mitt inntrykk var vel at man kunne ha 7 rotte på hver av etasjene i denne tpen bur, men kansje jeg gjør litt feil nå.. har jo nok av bur for all del, men hadde jo vært såååå
greit å ha alle samlet i ett :boing:

Hans21
Pinky
Posts: 14
Joined: 21 Feb 2012, 23:08
Location: Grue Finnskog

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by Hans21 »

Ja, du sier noe :P Har veldig lyst til og samle alle sammen i et bur selv :) mulig det blir det seinere engang :jepp:
Tasha, Tara, Geir, Zita, Gunnar, Garp, Guri og Felicia :)

utmeldt

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by utmeldt »

Lux sier det kan gå syv rotter i hver etasje, altså fjorten til sammen :cheer:
og dersom man har rottene mye ute kan man nok ha flere, kommer mye ann på hvordan man innreder også vil jeg tro, hvor mange hyller og slikt :cheerful:
de lider neppe om de må være flere en fjorten er nå min mening sålenge de får god tid utenfor buret og det er soveplass for alle og nok for dem å sysselsette seg med :grin:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by wollf »

det synes jeg er litt mye... særlig med tanke på at ntf ikke anbefaler flere enn 5 i et venezia

utmeldt

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by utmeldt »

Vel det er nok forskjellige meninger på temaet, akkurat som alt annet. Jeg synes ikke kalkulatoren er noe god jeg, den tar ikke høyde for antall hyller og hvor store de er (flere + store hyller = bedre plass pga større "gulv-areal") :cheer:
jeg for min del kan godt se for meg at det kan gå 7 rotter i hver halvdel.. Har 4 jenter i den øverste og 3 gutter nede og de har enda kjempemye plass å gå på ikke trangt eller overfylt overhode :cheer: nå skal det sies da at de rottene som bor i min RS ikke er så store, det ville nok blidt trangt om jeg skulle hatt 7 rotter på marcos strl. I hver halvdel :cheerful:

Tora, hvor mange har du i din RS og hva tenker du ang antall rotter ?

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by Vicky »

Mange meninger her.. Jeg tenker at jeg SER om det blir for fult.
Så lenge rottene trives og har lekeplass nok, og ikke minst mye tid ute av buret spiller det liten rolle hvor mange dem er. En grense er det selsagt, men hvor den går får være opp til hver enkelt.
Regner med at alle vil det beste får sine firbeinte :cheer:

I mitt bur nå er det 6 sputnikker, to ekstra jennyhyler, til sammen 8 hengekøyer, en genser på kryss og tvers samt rør og dingedangel.. Vil heller si at buret er overfult av leker og utstyr enn barter :giggle:

Vil gjerne vite hvordan tora har/gjør det :cheer:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by torasrotter »

Jeg har iallefall mer enn 7 :crazy: Jeg tenker veldig skjelden over hva burkalkulatoren sier for å være helt ærlig. Nå sier den at man ikke skal ha mer enn 9 i veneziaen, men jeg har hatt mye mer enn det uten problemer. Det har vell du og Marlen?? :boing:

Jeg er veldig enig i at den ikke tar med hvor mye rottene er ute og ikke minst hvordan man innreder buret. Mine hengekøyer blir like mye brukt, hvis ikke mer enn bunnen i buret mitt blir.. Jeg ville ikke bekymret meg for at det skal bli for trangt. Ja, hvis rottene er i buret hele dagen så er det en ting, men så får man heller øke utetiden i takt med rotteøkningen :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Savic Royal Suite 95 Double

Post by torasrotter »

Og jeg kan ta noen bilder av hvordan jeg innreder det i morra ;) Det er mange lure triks man kan bruke, og jeg har surfet på pappegøyeforumet og funnet masse supre sider å bestille leker fra :) I tillegg til masse "hvordan lage selv" sider :cheeeers:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply