Hvordan burstrø??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvordan burstrø??

Post by wollf »

høy uten timmotei er ok

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hvordan burstrø??

Post by Niana »

Okay, godt å vite :cheerful:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Hvordan burstrø??

Post by Titovn »

Det høyet vi har er liskom ikek vanlig høy som man gir til hester, hvi sjeg kan si det sånn x) Gøyet er liskom mer grønt også var det sånt høy som ikk evar 100% tørt, som hesten sitt er. Vi har aldri merket at det har støvet hos oss heller + vi gir ikek så mye, bare litt inne i huset pga varme, men som sagt, ikke mye :) VAr mer før pga der hvor de stod så var det veldig kaldt..
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

TanjaM
Pinglerotte
Posts: 32
Joined: 03 May 2011, 13:43
Location: Bamble

Re: Hvordan burstrø??

Post by TanjaM »

Hei.. Jeg var i buddy i dag får å se på noen ting. Så spurte jeg ho i butikken ang strø, men klarer ikke tro helt på de folka. Mine nøys da jeg fikk de. (skal aldri kjøpe over disk igjen, men var mine første så viste ikke bedre) Ikke bra det strøet de bruker. Sett folk her inne avslå det, mens de bare sier det er bra. Off. Men samme det :crazy:
Ho sa jeg kunne bruke sånn knust pellets. Jeg bruker vanelig pellets nå, men tror jeg vil bytte. Også syntes jeg at jeg har sett noen bruke sånn chincilla strø, nesten som fin-sand? Hmm, ikke lett dette.
Noen som kan gi meg noen forslag? :cheesy:
Litt mange humpte spørsmål.. :nottelling:
Jentene mine. Latisha og Thivana

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan burstrø??

Post by Eirorinon »

Jeg bruker kun avispapir i bunnen på buret (og reklame som ikke er "glatt" - tviler på at glatt reklame trekker til seg urinen i like stor grad som vanlig avispapir), også bruker jeg bøkeflis i doet.

Du bør forresten sørge for at det ikke er kaldt der rottene står. Så at du skreiv det var litt kjølig der. Det kan umulig være bra for dem.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan burstrø??

Post by Eirorinon »

Sand tror jeg ikke det er lurt å bruke. Tror nok det støver en del. Jeg bruker heller aldri høy, da jeg har hørt så mye negativt om det med tanke på luftveiene til rotter, samt parasitter. I tillegg til det jeg skreiv over (i forrige innlegg), har jeg selvfølgelig også tøy (f.eks. oppklipte håndduker og klær jeg ikke lenger bruker) i buret, slik at de kan tulle seg inn i det om de skulle ønske det. Her er dog ikke behovet så stort, da de alltid har det varmt og godt, men synes likevel de skal ha muligheten :cheerful: Dessuten kan det jo hende de har lyst til å ligge mykt, om ikke annet :cheerful:

anni

Re: Hvordan burstrø??

Post by anni »

Jeg brukte avispapir i bunnen før, no bruker jeg ingenting, de er flink å bruke doen og der bruker jeg kattesand. :happy:

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan burstrø??

Post by Eirorinon »

Hvorfor slutta du med det?

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Hvordan burstrø??

Post by Marit Fosen »

Jeg bruker Back-2-Nature, et strø som virkelig kan anbefales. Det er resirkulert papir, støver ikke, mykt for små rotteføtter, og holder effektivt lukt borte.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Hvordan burstrø??

Post by tantepose »

Jeg legger tykt med aviser i bunnen og river opp masse som jeg legger oppå.Det er mykt å gå/ligge på,gir masse byggematerialer,dessuten syns jeg det hindrer lukt. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Hvordan burstrø??

Post by torasrotter »

Jeg bruker Biobase, som er et hempstrø med litt lukt av eucalyptus :) Det er jeg super fornøyd med.. Det er lukthindrende, og super billig!
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hvordan burstrø??

Post by Matmor »

Problemet med eucalyptus er at det kan være slimhinneirriterende. Jeg synes det er best å bruke produkter som ikke er tilsatt parfyme til sarte rotteneser...

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Hvordan burstrø??

Post by torasrotter »

Har ikke merket noe til det, men er jo et poeng i det du sier.. Det kan forøvrig kjøpes uten lukt også :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan burstrø??

Post by Eirorinon »

Hvor kjøpes Back 2 nature? :)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvordan burstrø??

Post by sanca »

Eirorinon wrote:Hvor kjøpes Back 2 nature? :)
Jeg har kjøpt på Zoomarkedet her i Krokstadelva, men du bor vel ikke i nærheten her? :wink: Tror ikke zoomarkedet er en kjede, men det går an å forhøre seg i lokale dyrebutikker og dyreklinikker
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply