Rotteklær? (bleie)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Isabell96 »

Bloodbeat wrote:Næmen stakkars :P Nei, bleie tror jeg ikke er noe du skal satse på altså :P Markeing er helt naturlig for rottene (noen gjør det mer enn andre. Mine jenter markerer veldig mye), så det må man bare leve med om man vil ha rotter :)
Hehe, ja.. men det er jo ikke noe særlig å ha tiss rundt omkring, jeg mener.. Er ikke det ekkelt?

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Tifa »

Isabell96 wrote:Hehe, ja.. men det er jo ikke noe særlig å ha tiss rundt omkring, jeg mener.. Er ikke det ekkelt?
Jeg hadde jo selvfølgelig foretrukket at de ikke gjorde det, men nå er det en gang sånn at det følger med litt "ulemper" ved å ha rotter også, men det positive med å ha rotter veier for meg opp for den tissinga :) Dessuten så lukter det omtrent ingenting, og tørker fort. Det er ikke sånn at jeg stinker rottetiss etter å ha hatt dem i genseren liksom :happy:
Rotteløs :trist:

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Isabell96 »

Bloodbeat wrote:
Isabell96 wrote:Hehe, ja.. men det er jo ikke noe særlig å ha tiss rundt omkring, jeg mener.. Er ikke det ekkelt?
Jeg hadde jo selvfølgelig foretrukket at de ikke gjorde det, men nå er det en gang sånn at det følger med litt "ulemper" ved å ha rotter også, men det positive med å ha rotter veier for meg opp for den tissinga :) Dessuten så lukter det omtrent ingenting, og tørker fort. Det er ikke sånn at jeg stinker rottetiss etter å ha hatt dem i genseren liksom :happy:

Okei, så tisset tørker liksom ikke inn i klærne da?
Om jeg forstår det riktig?

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Tifa »

Isabell96 wrote:
Okei, så tisset tørker liksom ikke inn i klærne da?
Om jeg forstår det riktig?
Jo, det gjør det jo. Mente at det tørker fort om man får litt tiss på hånda :)
Rotteløs :trist:

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Isabell96 »

Tifa wrote:
Isabell96 wrote:
Okei, så tisset tørker liksom ikke inn i klærne da?
Om jeg forstår det riktig?
Jo, det gjør det jo. Mente at det tørker fort om man får litt tiss på hånda :)
Hmm, okei. :oops:
Jaja, må kanskje ha egene ''rotte'' klær på meg da?
En annen ting, hvordan kan folk ha rottene i senga om de tisser i den?
jeg mener, hvem vil ligge i tiss liksom? :gasp: :crazy:

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Tifa »

Isabell96 wrote: Hmm, okei. :oops:
Jaja, må kanskje ha egene ''rotte'' klær på meg da?
En annen ting, hvordan kan folk ha rottene i senga om de tisser i den?
jeg mener, hvem vil ligge i tiss liksom? :gasp: :crazy:
Jeg har som regel på meg egen rottegenser hvertfall :)
Om man skal ha dem i senga, er det vel bare å legge et sengeteppe over, eller plastduk, håndkler osv. :) Er litt styr, jeg må dekke til sofaen med fleecetepper når Naera (de andre hopper ned fra sofaen) skal være med å se på tv :) Men det er så kos å være med dem at det er verdt det :kisses:
Rotteløs :trist:

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Tifa »

Men som sagt er det ikke alle rotter som markerer like mye som mine da, og da trenger man kanskje ikke dekke til og ordne så mye som jeg må.
Rotteløs :trist:

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Isabell96 »

Tifa wrote:
Isabell96 wrote: Hmm, okei. :oops:
Jaja, må kanskje ha egene ''rotte'' klær på meg da?
En annen ting, hvordan kan folk ha rottene i senga om de tisser i den?
jeg mener, hvem vil ligge i tiss liksom? :gasp: :crazy:
Jeg har som regel på meg egen rottegenser hvertfall :)
Om man skal ha dem i senga, er det vel bare å legge et sengeteppe over, eller plastduk, håndkler osv. :) Er litt styr, jeg må dekke til sofaen med fleecetepper når Naera (de andre hopper ned fra sofaen) skal være med å se på tv :) Men det er så kos å være med dem at det er verdt det :kisses:
Hmm, ja det er vell det.. også hver gang man har hatt dem ute av buret må man liksom vaske gulvet ellers trør man jo i tiss :S

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Tifa »

Isabell96 wrote: Hmm, ja det er vell det.. også hver gang man har hatt dem ute av buret må man liksom vaske gulvet ellers trør man jo i tiss :S
Neinei, såå mye tisser dem nok ikke! :P Blir det noen små flekker på guvlet er det vel bare å tørke opp med papir :) Har aldri sett det har ligget flekker på gulvet etter mine.
Rotteløs :trist:

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Isabell96 »

Tifa wrote:
Isabell96 wrote: Hmm, ja det er vell det.. også hver gang man har hatt dem ute av buret må man liksom vaske gulvet ellers trør man jo i tiss :S
Neinei, såå mye tisser dem nok ikke! :P Blir det noen små flekker på guvlet er det vel bare å tørke opp med papir :) Har aldri sett det har ligget flekker på gulvet etter mine.

Okei :)
Godt å høre det..
men jeg forstår egentlig fortsatt ikke hvordan mange kan ha rottene i sengen om natten når dem sover, huff huff..
Nei, det blir nok ikke meg. :bleh:

MissGuardian

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by MissGuardian »

Det blir en vane..
Kan du ikke venne deg til det, eller godta det om du vil, så er nok ikke rotter noe for deg :cheer:

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Isabell96 »

MissGuardian wrote:Det blir en vane..
Kan du ikke venne deg til det, eller godta det om du vil, så er nok ikke rotter noe for deg :cheer:

Hehe, ja skjønner.
Kommer nok til å være litt ubehagelig og uvant i begynnelsen, men så blir det nok bra til slutt.
Så lenge det ikke blir en ekstrem lukt av det og at det ikke er snakk om store flekker rundt omkring på dynetrekk osv, så tror jeg at jeg skal klare og overleve med det :) man får jo tross alt utrolig mye igjen for det! :kisses:

MissGuardian

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by MissGuardian »

Isabell96 wrote:
MissGuardian wrote:Det blir en vane..
Kan du ikke venne deg til det, eller godta det om du vil, så er nok ikke rotter noe for deg :cheer:

Hehe, ja skjønner.
Kommer nok til å være litt ubehagelig og uvant i begynnelsen, men så blir det nok bra til slutt.
Så lenge det ikke blir en ekstrem lukt av det og at det ikke er snakk om store flekker rundt omkring på dynetrekk osv, så tror jeg at jeg skal klare og overleve med det :) man får jo tross alt utrolig mye igjen for det! :kisses:
Jeg legger dyne og pute inni klesskapet, og legger sengeteppe oppå sengen når jeg har de ute :cheerful:
mine går jo strengt tatt under likevel, men de hopper opp fra gulvet..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Matmor »

Så lenge det ikke blir en ekstrem lukt av det og at det ikke er snakk om store flekker rundt omkring på dynetrekk osv, så tror jeg at jeg skal klare og overleve med det
Når rottene markerer slipper de bare fra seg noen få dråper. Og siden svette nærmest er fortynnet urin, har sengetøy man har sovet i noen dager like mye avfallsstoffer i seg allerede... :wink: Men det var dette med allergi. For å pøve å unngå det lønner det seg å utsette seg minst mulig for direkte kontakt med rotteurin.

Det er stort sett bare syke og eldre rotter som tisser i større mengder.

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Rotteklær? (bleie)

Post by Tiannina »

Rottene tisser ikke veldig mye nei, så det blir ikke dammer av det.
Mine markerer nesten ikke og de er gutter, så man kan være heldig :angel:
Jeg slipper mine løs i senga når jeg skal skifte sengetøy :)
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Post Reply