Saksliste for Norsk Tamrotteforening sitt årsmøte 2013

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Saksliste for Norsk Tamrotteforening sitt årsmøte 2013

Post by Tonje Lenore »

Veldig bra :thu:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Saksliste for Norsk Tamrotteforening sitt årsmøte 2013

Post by BlackNenne »

WillyWonka wrote:
BlackNenne wrote: En annen ting er at jeg trodde dette skulle tas opp i styret og ikke stemmes over av medlemsmassen?
Jeg sa ja til å stille som kandidat under den forutsetning at det var for kun ett år av gangen, men nå skal det altså stemmes over hvorvidt det blir for 1 eller 3 år?
Nå er jeg litt forvirret. :crazy:
Det har fram til nå vært tre år, så det er vel nå spørsmål om den skal endres til å være kun 1 år av gangen.
Joda, det er ikke den delen som forvirrer meg. :P
Men som sagt sa jeg ja til å stille som kandidat under den forutsetning av at det skulle være for en ett-årsperiode. Grunnen til at jeg sa det, var fordi jeg ikke har lyst til å binde meg for en tre-årsperiode, og fordi hadde fått inntrykk av at dette kun skulle tas opp i styret, og ikke være en sak på sakslisten.
Misforstå meg rett, jeg syns det er positivt at medlemmene får ta del i avgjørelser, men som sagt var det ikke det inntrykket jeg fikk. Stille som kandidat kan jeg jo fortsatt, men nå risikerer jeg jo muligens å ha bundet meg for 3 år, alt etter hva folk stemmer. Og det var ikke helt hva jeg takket ja til i utgangspunktet... Det er mulig det har vært en kommunikasjonssvikt et sted, eller at jeg har misforstått (?).
Men for min del så syns jeg det er greit å ta det her fremfor pm. Det helt greit for meg om det blir moderert vekk i ettertid for å holde tråden mer oversiktlig. :cheerful:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Saksliste for Norsk Tamrotteforening sitt årsmøte 2013

Post by Matmor »

Når folk skal stemme trenger vi sikkert å ha hatt en debatt eller lufting av synspunkt på noen av sakene. Det er mulig at debatten skal flyttes til et annet sted for å ikke forvirre i forhold til sakslisten, men debatten synes jeg ikke er en pm-sak. Det er høyst relevant informasjon til velgerene at to av de tre mulige kandidatene (Black Nenne og jeg) har forhåndsvarslet at vi ikke vil sitte i mer enn ett år, sånn i forhold til hvem man skal stemme på og hva man skal stemme i saken om hvor lenge valgkommitteen skal velges for. Det er også et ankepunkt mot mitt kandidatur at jeg ikke har klart å oppfylle kvoten med valgbare medlemmer som er villige til å binde seg for 3 år. :smile:

Etter to års erfaring mener jeg at det ikke fungerer med en bindingstid på 3 år til valgkommitteen:
Bare ett av de opprinnelige utpekte medlemmene sa ja til tre år, men forsvant ut allerede da vi skulle begynne å arbeide med valg nr. 2. Selv sa jeg ja til 2 år, mens Woodgirl sa ja til ett.
Ingen av årene har valgkommitteen klart å finne noen som er interessert i å stille for 3 år.
2012-kandidaten sa også bare ja til å stille for ett år, men ble valgt for tre. I praksis trakk hun seg midt i året og har altså ikke deltatt i valgkommittearbeidet for 2013.

Årsmøtet kan selvsagt velge oss alle tre for 3 år hvis det er det de ønsker. Men det kan ikke hindre oss i å trekke seg midt i en valgt periode når vedkommende er lei eller av forskjellige årsaker ikke kan gjøre jobben lenger. Jeg mener er det mye ryddigere å velge valgkommitte for ett år av gangen når samtlige medlemmer av valgkommitteen i de to prøveårene og dessuten kandidatene signaliserer at 3 år er for mye.

Å stemme i prioritert rekkefølge er en fin løsning på 2-eller-3 problematikken :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Saksliste for Norsk Tamrotteforening sitt årsmøte 2013

Post by wollf »

husk siste frist for forrhådstemmer er på torsdag

Post Reply