Valg til styret 2012

Marit Fosen
Alfatryne

Re: Valg til styret 2012

Post by Marit Fosen »

Mitt navn er Marit Fosen, og jeg stiller til valg som nestleder. Jeg har bare hatt rotter, og vært medlem av NTF i vel 8 måneder, men føler allikevel at jeg kan gjøre en jobb i NTFs styre. Jeg har bred og lang erfaring med forskjellige styreverv i hunde- og katteklubber. Nå er jeg styremedlem og aktiv i Dyrebeskyttelsen avd. Haugaland. Jeg er vant til å ha og ta ansvar, og få jobben gjort.

Jeg ønsker og vil være med å arbeide for:

Et NTF som er synlig og lett tilgjengelig, og kan bli et naturlig valg for nye rotteeiere. En vei å gå er å legge ut info om NTF i dyrebutikker og på dyreklinikker. Svært mange kjøper rotter i dyrebutikker, og får feil eller ingen informasjon om rottehold.

Å påvirke dyrebutikkene til et mer dyrevennlig dyrehold. Slik det er i dag er det rent tilfeldig om noen av de ansatte har kunnskaper om de forskjellige artene de har for salg. Dessverre ser jeg ikke at salg av dyr i butikker blir forbudt i den nærmeste framtid. Ved å være synlige og gi beskjed om ting som blir gjort på en feil måte, kan vi få dem til forandre det som ikke er så bra.

Liste over oppdrettere, med kontaktinfo, på NTFs hjemmesider.

Miljøskapende tiltak både på forumet og utenom, som konkurranser, rottetreff og lignende.

At NTFs forum forblir et hyggelig sted være, med en høflig tone, og at det går an å diskutere og være uenige på sak.

Ingenting av dette vil koste noe særlig penger. NTF har medlemmer spredt over hele landet, som sikkert er villige til å ta et tak om det skulle trengs.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

wollf wrote:jeg stiller til valg som nestleder, dette er et verv uten store arbeidsoppgaver, men jeg vil alikevell få være med på avgjørelser og avstemminger i styret. Min oppgave vil være å steppe inn da Larm ikke er tilstede eller kan ta avsvaret som leder ved evt sykdom eller fravær.

Styret 2012 mener jeg bør gå mer inn for følgende:
1. tilrettelegge forumet mer for våre yngre brukere, ved å gjøre det mer barnevenlig. Vi har fått mange nye medlemmer under 15 år som føler seg usikkre og som ikke har like stor erfaring og kunskap som oss eldre her på forumet. Jeg synes det skal lages en liten gruppe for de som bare vil fortelle om sine små, tegne rottene sine og legge ut og kanskje bare snakke litt løst om alt og ingenting. kanskje en lekegrind? jeg synes også at vi bør ha en fadder ordning for de som ikke tørr eller ønsker å stille spørsmål de lurer på, slik at de slipper å bli møtt med at de får lese mer her inne på forumet før de spørr. dette også for de som er lei av å svare på de samme spørsmålene om og om igjen. husk ikke alle er like drevene på forum, og det å søke seg frem til noe kan virke lett for mange av oss, men vanskelig for andre.

2. flere moderatorer som ikke sitter i styret bør prioriteres. jeg synes at jo flere som har ansvarsområder jo bedre, alle skal føle at de har en tilhørlighet her i Ntf, styret har mye å gjøre til tider og da noen er borte, er det fint om andre utenfor kan hjelpe oss å rydde opp. ingen vil ha spam her inne og jo flere som hjelper til med å holde en god tone og et hyggelig forum oppe jo bedre er det. til og med styremedlemmer trenger innimellom litt moderering;)

3. Jeg ønsker at Ntf skal komme mer ut i lyset, vi er et temmelig gjemmt forum, som du kun kan finne om du søker oss opp. jeg synes at vi skal gå inn for å lage visittkort og flyers (vistaprint er det gratis) og legge disse ut på vårt lokale vetrinærkontor eller dyrebutikk. jo flere som vet om oss, jo flere blir vi, mer medlemmer betyr mer penger og mer penger betyr større rottetreff feks.
ikke minst flere folk her inne, og det liker vi. og vi kan også opplyse flere mennesker om riktig hold av rotter.

4. ang rottetreff ønsker jeg to i året, et østpå og et her i vest. for de som ikke kan reise langt og for de som vil ha dobbel morro. det er ikke bare utgifter å ha et treff, men også viktige penger kommer inn som går til å holde driften oppe og som gjør at vi kan få gnag i posten. det er meldemmene våre som kan takkes for dette.

5. avlergruppen bør bli mer synlige, vi oppdrettere holder oss for oss selv mye, vi er lite synlige og bør stå for et sundt og godt rottehold. vi bør være flinkere til å vise at vi er her både i diskusjoner om avl, og genetikk. det vi kan , kan andre lære. de som ønsker å bli oppdrettere bør ønskes velkommen av oss, og kanskje bli tilbudt en mentor i sitt distrikt. vi vet godt at vi er for få og den eneste måten å bli flere på er i inkludere andre. vi er ikke spesielle noen av oss, vi har bare mer kunnskap innen for et område. om vi får 5 til oppdrettere som henter rotter fra sverige/danmark osv. står vi alle sterkere. skal ikke mye til, men slik det er nå tror jeg vi (inkludert meg selv) skremmer vekk nye og potensielle avlere, som både vil og ønsker å få gode rotter til landet.

6. styret bør også bli mer synlige, flere oppdateringer om hva som jobbes med, hvem de er og hva de vil nå frem med. medlemmene bør kunne se at styret er her og jobber mot et bedre Ntf.
ikke minst bør styret være flinkere til å høre på medlemmenes ønsker. årsmøtet bør være mer inkluderende for medlemmene

7. raskere behandlingstid av blandt annet medlemskap bør jobbes med.

8. konkurranser, jeg vil ha flere konkurranser og lek. det var stor oppsluttning på hemmeligvenn. vi vil ha mere av dette. den eneste konkurransen vi har nå er kalenderrotten. jeg vil ha flere miljøskapende ting, noe som får oss alle nærmere hverandre og bedre kjennt. flere rottetreff er også en slik ting (se punkt 4), det er den beste måten å bli kjennt med hverandre på. dette skaper et bedre forum.

9. jeg vil at vi skal ta opp å se nøyere på obdusjonsfondet til nyåret, hva kan vi gjøre får å få inn mer penger her og hva bør prioriteres? klarere rettningslinjer på hva disse pengene skal brukes til

alle punktene over kreve lite av styret og våre medlemmer. det handler rett og slett om en liten forandring. Ingen av punktene ovenfor koster mer penger enn det som vil komme inn heller.
i bunn og grunn tjener vi alle på det

det er sikkert flere ting jeg kommer på etter hvert. så jeg får skrive litt underveis tenker jeg.
men fikk i allefall sendt det jeg hadde på hjertet nå

glemte å skrive at jeg har vært i styret før og har hatt flere verv tidligere i andre organisasjoner. så har lang og god erfaring fra dette tidligere

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg bare minner om at ingen foreløpig har sagt seg villig til å stille i valgkommitteen. Det er mindre jobb enn å sitte i styret :wink:

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

hvorfor er ikke kasserer til valg? er ikke det egentlig på valg som alle andre verv? trodde slikt egentlig var regelsatt for forum

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det har jeg svart deg på før, Wollf. Kasserervervet er på valg, annethvert år. Kasserer ble valgt for en ny periode i 2011.
viewtopic.php?f=1&t=12071

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

nå tok det all min hjerne kapasistet her. jeg husker at du sa det, men skjønnte ikke hvorfor det ikke sto her. for vi er jo i 2011.. ehm... er 2012 som skal stemmes for... huff... noen ganger funker ikke hjernebarken som den skal gitt

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

...noen som kan tenke seg å sitte i valgkommitteen for en kortere periode enn 3 år? 1 år? 2 år? Kom igjen, folkens! Det er jo ikke ett års, arbeid, for valgkommitteen gjør ikke noe som helst før tidligst 6 måneder før neste valg!

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

kanskje de som ikke blir valgt til styret ønsker denne stillingen?

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Jeg har besluttet for å trekke meg fra valget som sekretær pga den veldig travle livssituasjonen jeg er inne i for øyeblikket. Jeg føler at en person som er mer engasjert og har mer tid enn meg bør ha vervet og mener derfor det blir den riktige beslutningen.

Men jeg kan gjerne være med i valgkomiteen dersom ingen andre har meldt seg :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

kan man stille som styremedlem som andrevalg? det er ikke andre som har stillt som det så om de som har stillt ikke får dt de vil stå som, kan man få en sjanse alikevell?

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Tantepose og Skaubytrollet stiller som styremedlemmer. Men man kan vel stille som det som andrevalg vil jeg tro?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

ok:) men stiller som nestleder i allefall. blir det en åpen plass og jeg ikke kommer inn, får jeg heller se da:)

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Med Stines beslutning om å trekke seg fra valg til sekretærvervet, og mulighet for å sitte i valgkommitteen hvis ingen andre stiller, finnes det minst én kandidat til alle verv unntatt viseredaktør.

Som tidligere sagt er viseredaktørposten ikke avhengig av styreverv. Man slipper å involvere seg i styrearbeidet og kan konsentrere seg om å hjelpe Gnag-redaktøren - med mindre man tilfeldigvis også er valgt inn i styret til et annet verv. :cheerful:

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Bare et kjapt spørsmål. Jeg vil bare være helt sikker på at jeg ikke har missforstått, må jeg skrive meg opp noe annet sted enn her inne? Altså jeg ønsker jo å stille som Redaktør, er det noe jeg må gi beskjed om noen andre steder enn i denne tråden?? :)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det burde holde at du står her :) Valgkommitteen har i alle fall registrert at du stiller.

Post Reply