Presentasjon av kandidater valg 2023

Post Reply
Annoli
Leder
Posts: 154
Joined: 10 Jan 2017, 22:36
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Presentasjon av kandidater valg 2023

Post by Annoli »

Velkommen til å stille til valg!

Her i denne tråden kan du se en oversikt over kandidater som stiller til verv, og bli bedre kjent med dem.
Har du saker du ønsker skal tas opp på årsmøtet sender du disse på mail til oss; ntf@tamrotter.com

For dere som ønsker stille så forteller du om deg selv og hvorfor du ønsker å bli valgt, hvilket verv ønsker du stille til - har du noe spesielt du brenner for? Fortell!



Verv til valg 2023

- Leder 2 år
- Nestleder 1 år (forts. 2-årig verv)
- Kasserer 2 år
- Styremedlemmer, 1 år
- Vara, 1 år

Info om vervene
(opplæring gis, nytt styremedlem har kontroll på når dem er komfortable med å utføre vervet på egenhånd).
Alle styremedlemmer oppfordres til initiativ og å oppdatere seg på relevant informasjon og utvikling.

Leder: Hovedansvar for foreningen og driften av den med alt det innebærer.
Samarbeider tett med nestleder, og delegerer oppgaver etter behov.
Nestleder: Samarbeider tett med leder, trer inn som leder om nødvendig.
Kasserer: Disponerer foreningens konto sammen med leder.
Har oversikt over kontoaktivitet, og lager regnskap og budsjett hvert år.
Styremedlem: Hjelper til der det trengs, og bidrar idémessig og informativt.
Vara: Kan tre inn i verv hvor det er nødvendig, velkommen til å bidra ellers.
Ann Mari S. Selje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice".

Annoli
Leder
Posts: 154
Joined: 10 Jan 2017, 22:36
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Presentasjon av kandidater valg 2023

Post by Annoli »

Mitt namn er Ann Mari, eg er 40 år og arbeidar til vanleg som pedagogisk leiar i barnehage.

Eg har vore del av styret sidan 2017, først som sekretær, nestleiar og leiar.
Grunnene til at eg vil fortsette i styret er dei samme som sist, ynskjer meg i tillegg fleire engasjerte sjeler til å delta i arbeidet.

Eg stillar vidare som leiar, då eg er generelt opptatt av dyrevelferd, med ei ekstra interesse for rotter.
Opplev rotter som misforståtte, og lite respektert. Til tross for kor intelligente og empatiske dei er, og kor mykje dei har gitt, og fortsatt gir, til oss via dyreforsøk.

Ynskjer å jobbe for ei foreining som hevar stemma til rottene, og kan opparbeida seg ein viss innflytelse i høve til ulike instansar og samfunnet generelt.

Har god oversikt over foreininga, og kva administrative arbeidsoppgåver som må gjennomførast er.
Har eit sterkt ynskje om å bevara foreininga, og at rottevener stiller til val.

Sjølv om eg ikkje skulle verte vald, så ynskjer eg fortsette i foreininga. Vervet i seg sjølv er ikkje det viktigaste for meg, men at eg kan bidra til positiv utvikling av rotters omdømme.
Ann Mari S. Selje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice".

Annoli
Leder
Posts: 154
Joined: 10 Jan 2017, 22:36
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Presentasjon av kandidater valg 2023

Post by Annoli »

Legger inn en presentasjon sendt via e-post til styret:

Hei,

jeg ønsker å stille til valg i styret, som nestleder, styremedlem
eller vara.

Jeg er 42 år. Jeg er utdannet marinbiolog og lærer, og jobber for tiden på
en ungdomsskole. For tiden har jeg 4 jenterotter (og 2 kattepuser) og tar
nå bare imot rotter som trenger nye hjem. Har vært medlem av Norsk
tamrotteforening i ca 5 år.

Min hjertesak er dyrevelferd og bevaring av natur og mangfold; at alle dyr
har egenverdi, med rett til et liv verdt å leve, hvor de får utøve
artstypisk adferd. Mange dyr er prisgitt mennesker, og det er vårt ansvar å
gi de det beste livet vi kan uavhengig av art, størrelse eller levealder.
Rotter ligger mitt hjerte nærme da jeg elsker disse små skapningene med
stor personlighet! Jeg føler jeg kan bidra med både erfaring og kunnskap
om rotter, og ønsker å bidra til å heve status til rotter som kjæledyr. Ser
det også som en mulighet til å øke bevisstheten og kunnskapen til folk
flest om dyrehold, da spesielt "burdyr".


Mvh, Ann Kjersti Frydendal
Ann Mari S. Selje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice".

Auremia
Pinky
Posts: 1
Joined: 17 Dec 2022, 16:54

Re: Presentasjon av kandidater valg 2023

Post by Auremia »

Hej!
Jag heter Erica Slaatbraaten och är 28År och Bor i Halden men är från Sverige, jag har Tre Barn varav En Bor med Pappan och mig. Hon är snart 2 År.
Jag har just nu 7 Gutter och 2 Jenter och har haft Uppfödning och vill Starta igen och är i Mentorprogrammet via NTF.
Jag har varit Medlem i NTF sedan Oktober i År, 2022 men var Medlem i SRS och Registrerade några av Mina Kullar förr.

Jag är arbetslös och får AAP och är då med andra ord Hemma hela Dagarna så jag har mycket fritid och energi til overs när Dottern är i Barnehage.
Jag började på Naturbruksgymnasiet i Dingle, på Djurvårds inriktningen men fullförde tyvärr inte, men Intresset för Djur har med andra ord alltid följt mig.
Men Råttorna fann sin plats i Mitt Hjärta från 2010 (Husker inte akuratt men sirka) och Uppfödningen Sunflake kom och varade till 2014. Jag gjorde mycket fel i Starten men vill nog kunna säga att jag lärde fort.
Så blev der ett 8Års uppehåll från Råttorna men savnet har alltid varit där och varje gång Råttor kom på tal och Personen prata om saker som är fel exempelvis: Hjul i buren, kutterspån, "Hetterotte", burstorlek osv så var jag väldigt snabb med att korrigera hur det ska vara.

Jag Brinner för Råttorna och att sprida kunnskap om hur Råttan ska ha det, även Hjälpa andra och leda Rätt.
Råttor är djupa och smarta, Individuella och Känslosmarta.
Också att få folk att förstå konsekvenserna av fel Avel och Ärftlighet är något jag vill kämpa för.

Jag Stiller til valg som Styremedlem for att Hjälpa till och förstärka Råttans status och få Rättvisa för Råttorna och Hjälpa till med att hitta nya måter att nå ut till Folk och förbättra NTF.
Jag känner att jag har mycket att ge och är villig att Hjälpa till med det mesta!

Mvh Erica

Olimis
Pinky
Posts: 1
Joined: 21 Dec 2022, 02:08

Re: Presentasjon av kandidater valg 2023

Post by Olimis »

Hei!
Mitt navn er Maiken Rønningen, og jeg er nyoppstartet oppdretter - Olimi’s Rattery
Jeg bor i Ørje med min samboer, våre to barn, tre hunder, en katt og våre 19 rotter (pluss 27 rottebabyer). Hest har jeg også, men hun bor ikke i vår enebolig :crazybonk:
Jeg ønsker å stille til valg som styremedlem. Jeg brenner for helse, oppdrett, å få spred riktig kunnskap om generelt rottehold. Om jeg kunne bli medlem i styret, hadde jeg hatt et stort ønske om å skape et registreringssystem for registrerte oppdrettere, og lagt stor vekt på stamtavler og bokføring. Et skikkelig system hvor man skal registrere stamtavler og dyrene, slik at man får fulgt med på at alle registrerte oppdrettere følger avlsveiledningen. Det er det jo dessverre ikke alle som gjør per dags dato, og det vil jeg få satt en stopper for. Jeg mener at et system der dyr og deres stamtavler faktisk må gjennom en godkjenning for å bli registrert, vil kunne sile ut useriøse oppdrettere, sikre kjøperes tillit til foreningen og oppdretterne, og mener at det ville økt rottas status. Det vil være mye jobb for oppdretterne, men jeg mener bastant at de som virkelig er seriøse, uten problem tar på seg den jobben. Kanskje man på den måten kan klare å sette litt stopper for oppdrettere som masseproduserer? Og at man med denne løsningen kan gjøre så at hvert registrerte kull er litt mer planlagt og litt nøyere selektivt utvalgt? Jeg tenker at rotta da får mer status, noe som vil gjøre at folk heller søker seg til seriøse oppdrettere framfor useriøse og grossister.
Kunne skrevet så mye mer om dette, da jeg synes denne delen er utrolig spennende og jeg tror virkelig at det bare kommer positive ting ut av det. Hvertfall for rottene og deres kjøpere. Jeg skal begrense meg og avslutte her.
Jeg har aldri stilt til valg før, så jeg håper at jeg har skrevet det man skal skrive i denne tråden xD :lolear:
Mvh Maiken

Post Reply