Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

På tide at jeg presenterer meg her :akt:
Jeg er 38 år,to barn født i 1999 og 2002. Bor i Oppland fylke,sånn ca midt mellom Gjøvik og Lillehammer.
Oppvokst med hunder hovedsaklig,men i min grønne ungdom i forrige århundre hadde vi rotte i huset. Alene rotte siden vi ikke visste bedre.
Siden jeg flyttet for meg selv så har jeg hatt hund,katter og rotter.
Pr d d så har vi kun rotter i huset,3 gutter og 4 jenter her.
Dattera mi er forøvrig medeier i en svart mellom puddel tispe.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Så fikk jeg øye på denne tråden også :)

Jeg er en gutt på 15 år som bodde i Oslo til jeg var 5, men flytta da til hjemstedet til mamma som er på landet :roll: Men så skal jeg snart bli bygutt igjen da :) Jeg har nå tre rotter, en hann som er alene. Han ble kjøpt sammen med broren sin Lucas, men de ble skilt da de sloss så sykt, men Sofus er helt herlig :bravo: Dette var desverre ikke Lucas som bet meg til blods mange ganger, han fikk lov å leve alene til han desverre fikk hjernesvulst :| Så har jeg to jenter; Frøken og Mimmi også herllige totter, venter nå min tredje jente :D Når jeg var mindre hadde vi også en svart chow chow :P

rottlott
Pinky
Posts: 16
Joined: 10 Mar 2009, 13:15
Location: Trondheim

presentasjon

Post by rottlott »

Vi er mamma Charlotte (41) og Thorstein på åtte år som eier Brownie og Blanca. Thorstein fikk disse til bursdagen sin i februar. :thu: Han er veldig glad i dyr og har ønsket seg rotter siden han var fire år gammel. :ost:
Vi har ikke andre dyr, men både jeg og pappaen er vokst opp med hund.
Vi bor på Ranheim ved Trondheim.
Jeg var mest skeptisk til rottene før vi kjøpte dem, men nå er det jeg som holder mest på med dem, og de er såååå søte. Kommer løpende når jeg roper og vil ut av buret og opp i fanget mitt :dro: .
Vi bruker NTFs side som oppslagsverk, siden vi er ferske i gamet, har vi mange spørsmål :?:
Brownie og Blanca, Thorstein og mamma

Betina
Pinglerotte
Posts: 41
Joined: 20 Jun 2009, 23:57
Location: Lier

Re: Presentasjonstråd

Post by Betina »

Hei! :) Jeg heter Betina, og er i skrivende stund 27 år. Jeg har ikke hatt rotter så lenge, men alltid ønsket meg det. Synes de er fantastiske dyr! :)
Utenom mine (foreløpig) 4 rotter (2 hunner og 2 hanner) så har jeg en schæferjente på 7 år, to syriske hamster og to akvarier. På fritiden er jeg mye i skogen med hunden, eller i stallen og steller hest, ser en god film eller tar litt bilder.
Jeg er utdannet i hestefaget, men for tiden jobber jeg i dyrebutikk og trives godt med det.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Itchigo »

Jeg heter Aurora og er 14 år :sol:
Jeg går på Nattland skole i Bergen og er lykkelig eier av 4 søte jenter.
Utenom rotter er jeg interessert i andre dyr, fotografi, kunst og skriving :)
Jeg skal bli dyrlege!
Aurora

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by wollf »

heter marlen wollf, er 24 år og bor i elverum. bor i et stort hus med min kjære, en hund, 2 katter og mange rotter.
jeg er utdannet hundeinstruktør og er selvstendignæringsdrivende (driver en butikk)
hatt rotter siden 2007, men har mye erfaring med andre gnagere og dyr. jobbet på klinikk i 2 år også.
ellers driver jeg for tiden med rotteoppdrett og er ekstremt facinert av disse små dyra

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Tonje! »

Jeg får vel presentere meg igjen jeg da. Er ikke nytt medlem her, men har blitt aktiv igjen etter en ganske lang pause fra både NTF og rotter.

Jeg heter da altså Tonje, er 88-modell og bor for tiden i en koselig liten leilighet i Bærum. Har alltid vært glad og interessert i dyr, og hunder er nok den største lidenskapen sånn sett. Spesielt atferd og trening synes jeg er spennende. Men jeg innså til slutt at hund ikke kom til å bli aktuelt så lenge jeg bodde hjemme, og fikk dermed ved et under trumfet gjennom tamrotter etter passe mye tjas og mas.

Dermed kom frøkenRotte og Hedda Gabler i hus, og det var det - jeg ble bitt av rottebasillen :rottehode: Har nylig bestemt meg for å skaffe meg rotter igjen, og nå er det meste i boks utenom selve rottene. Venter i spenning på kull fra oppdretter, får se hva det blir til... Krysser både fingre og tær for at det blir til sammen to jenter til meg!

Ellers er jeg lidenskapelig glad i musikk. Spiller saxofon og bittelitt kassegitar, og hører på så mangt. Er også glad i å lese, samt se film. Fotografering er kjempespennende, men jeg er veldig amatør ;)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Rottefluffen »

oki, Jeg heter Ingrid. har to rotter og en pappegøye. jeg rir en gang i uka og går på risenga skole om det siernoen noe? Jeg er 14år og bor i Asker. Oyojoy! dette blei en lang presentasjon :thu:
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

bip
Sofaspiser
Posts: 147
Joined: 11 Feb 2010, 14:44
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: Presentasjonstråd

Post by bip »

Hei og hå!
Får presentere meg jeg også da! :D
Jeg er en jente på 24år... snart 25 :( hehe
og er snart samboer med han jeg er sammen med. (gått skole så, bla bla... ja)
Sammen har vi en herlig staffordshire bull terrier gutt på snart 4år! Kenzo heter han da :bravo: :bravo:
Så har vi anskaffet oss en herlig rotte jente! Som da er oppkalt etter en av mine beste venner :D :rightrat:

meldte meg inn her for å lese å lære!

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by oliver;) »

Hei :rat:

Jeg heter Anikke og bor sammen med samboeren min, en hund og for tiden 2 rotter. Jeg er 88 modell, og er da 22 år :boing:
Jeg jobber som personlig assistent for øyeblikket, men er på utkikk etter ny jobb. Ellers går det i hest rotter og hund.
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by torasrotter »

Mitt navn er da Tora, og jeg er en 20 år gammel jente. Jeg er utdannet Naturforvalter, men jobber som kokk per dagsdato. Jeg bor i Kristiansand, i et lite hvit trehus i posebyen sammen med forloveden min Robert.

Mine første rotter fikk jeg sommeren 2005, og var to nydelige PEW jenter. De ble kallt Athene og Afrodite..De var unger fra et tilfeldig kull som noen på skolen hadde fått. Foreldrene var nok Imazo rotter, men begge jentene mine var helt vidunderlige.. Etter jeg fikk de ble jeg selfølgelig helt hektet!

Jeg bestemte meg for at to rotter ikke var nok, og fikk to gutter som hette Eros og Hercules..De var en agouti hooded, og en husky.. Etter hvert begynte jeg å interresere meg mer og mer for hvor de kom fra og hvilke linjer de hadde. Jeg fikk de i utgangspunktet av en vennine som ikke var sikker på hvor de kom fra. Etter å ha spurt meg litt rundt, fant jeg ut at besteforeldrene kom fra en i stavanger som hadde drevet med rotter en liten stund. Desverre hadde han rykte på seg for å drive med kraftig innavl! Jeg hadde derfor aldri noen unger på disse rottene. Noe som nesten var litt synd, for de hadde så godt gemytt!

Etter å ha hatt rotter en stund oppaget jeg Ntf (norsk tamrotte forening), og for en verden! På ntf ble rotter behandlet som likeverdige, noe jeg ikke var vandt til at de rundt meg gjorde. Jeg ble mer og mer aktiv på forumet til Ntf, og begynte å intresere meg for avl. Min første oppdretterrotte kom fra Annbrit Jørgensen i danmark, og var den vakre Amelia. Hun var en nydelig blazed himalaya. Etter jeg fikk Amelia hadde jeg et par kull, men våren 2009 måtte jeg ta det tunge valget å selge alle rottene mine. Jeg skulle begynne å studere, og jeg sto plutselig uten sted å bo. Huseiger skulle selge huset, og jeg kunne ikke flytte hjem med rottene, for min bror er allergisk. Da solgte jeg hunden min, katten min og alle rottene utenom Foliè. Hun ble sendt til en venninde av meg som også har rotter, som sa Foliè kunne bo der til jeg fikk orden på ting (jeg hadde ikke hjerte til å selge ho),

Heldigvis møtte jeg Robert, som jeg nå bor sammen med. Til å begynne med hadde vi bare Foliè mens vi ventet på Piffi & Ginger, men Robert ble fort smittet av GMR (get more rats) syndromet, og nå er det jeg som må si stopp. Han begynner å bli mer gira på rotter enn meg, og han begynner tilogmed å lære seg genetikk! Jeg avler ikke selv lenger, men rottene lånes ut til avl om ønskelig, og hvis det dukker opp en partner som passer bra sammen med noen av mine hunner er det mulighet for vurdering. Jeg har også et par rotter på fòravtale her, og de er selvsagt akkurat like høyt elsket som de andre rottene våre! Utover dette ønsker jeg meg mange bur, med glade, kyssende rotter med masse personlighet!

Jeg har også en Basenji på 5 mnd, som i skrivende stund er VELDIG i løpetid :lolear:

Slenger også med noen bilder av kjerringa :bashful:

Image

En liten søt baby James til Marlen spiser frokost inni morgenkåpen min :glise:
Image

Image
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

MissGuardian

Re: Presentasjonstråd

Post by MissGuardian »

Jeg heter Helen, er fra bergensområdet, og er veldig snart 21 år.
Jeg har hatt rotter siden 2007, så jeg er nå på min rotte nr 3 og 4, jeg fikk interessen for rotter da jeg gikk grunnkurs smådyr på vgs.
For øyeblikket jobber jeg en dag i uken på dyrebutikk.

Jeg har akkurat nå to hannrotter(Edward og Stefan), men får snart en jente i tillegg :nottelling:

Pippi
Omegarotte
Posts: 138
Joined: 15 Aug 2009, 00:06
Location: Sandnes

Re: Presentasjonstråd

Post by Pippi »

Hei,

Jeg heter Berit er 27år og har hatt rotter i 1 1/2år. Jeg har seks nydelige gutter; Joppe og Ludde som er ca. 2 år nå (dyrebutikkrotter), og Elling, Knertleif, Vetle og Kopper som er 10 måneder nå :gruppe: .

Når jeg ikke er med rottene mine arbeider jeg som miljøterapeut i en bolig hvor det bor en gjeng med kjekke psykisk utviklingshemmede. Ellers så trener jeg jazzercise :roflmao: .
Hvil i fred Ludde, Todd, Kopper, Joppe, Elling, Vetle og Knertleif

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Kesia »

Hei!
Jeg heter Kesia Marie, er 21 år og bor i Drammen. Jeg er oppvokst i Oslo, flyttet til Trøgstad(østfold) i 2003 sammen med mamma og stefaren min.

Jeg er oppvokst med hunder fra jeg var baby, har hatt et par hamster som desverre døde.. Hadde en kanin som vi kalte for Pepsi. Han var en "hengeøre kanin" om jeg kalte det.
Jeg hadde faktisk også en geit (i rekkehus) som jeg 'smuglet' fra onkelen min som hadde 101 geiter i Nummedalen, men den fikk jeg ikke ha så veldig lenge pga bo-forholdet..

Jeg hadde min første rotte når jeg var 11 år. jeg kjøpte den spontant på tveita senteret i oslo etter skoletid når jeg var 11 år hvis jeg ikke tar helt feil.. Vi hadde ingen bur eller noen ting, men jeg fikk beholde henne, RottaLotta som jeg navnet henne :-) Hun døde desverre etter 1 år. Hun var veldig fin og jeg hadde henne med meg overralt hvor jeg gikk..

Nå har jeg to flotte hannrotter som jeg forguder. Lars og Vetle.
Jeg valgte å kalle ene rotten min for Lars pga han hadde så lange baller, så jeg tenkte med en gang "BalleLars" og da ble det Lars :crazybonk:
Navnet Vetle har jeg etter venninda til mamma som hadde en boardie collie som het Vetle som jeg elsket kjempe høyt. Han har vert helten min siden jeg var 9 år. Hunden Vetle var utrolig klok på mennesker og jeg var veldig glad i han, og han døde desverre i forfjor..
Så jeg valgte å kalle min andre rotte for Vetle, og han kler det!

Navnet Vetle betyr forresten "Liten" på gresk.
Og navnet mitt (Kesia) er navnet på en kanelblomst i afrika så jeg syntes det er fint sammen =)

Link til bilde av Lars http://i564.photobucket.com/albums/ss81 ... nieske.jpg

Link til bilde av Vetle http://i564.photobucket.com/albums/ss81 ... skjonn.jpg
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Chai
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 20 Jul 2010, 23:22
Location: Nøtterøy, Vestfold
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Chai »

Jeg heter Jenny, men blir ofte kalt for Jen. Jeg er 20 år (89-modell) og bor på Nøtterøy (Vestfold) i et lite hus med inngjerdet hage sammen med min korthårete collie- Shabtay (2.5 år), tre katter- Camaro, Jin & Zuri, og to rotter- Chai (20.05.10) og Tipi (ca. to måneder).

Det er kun Chai som er min rotte, jeg lot søsteren min få ha en rotte hos meg ettersom hun ikke fikk lov hjemme og Chai trengte selskap. Begge er kjøpt i dyrebutikk.

Jeg jobber for tiden tre dager i uken som assistent på Vestfold Dyrehospital og stortrives, det er veldig givende og det er masse å lære!
Hundetrening og utstilling er en stor interesse hos meg og jeg er veldig fornøyd med Shabtay på den fronten.
Ellers er jeg veldig interessert i fotografering, har gått et år på fotolinje på Skjeberg Folkehøyskole. Dyr er favorittmotivet mitt, men jeg har hatt en liten nedeperiode på fotofronten en stund nå så har ikke blitt noen bilder å skryte av.

Chai:
Image

Meg:
Image
A well balanced person has a rat on each shoulder
http://tearats.blogspot.com
Mvh Jen

Post Reply