noen med katt og rotter?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

noen med katt og rotter?

Post by ssilje89 »

hvordan løre kattene at dem skal holde seg una burene? går det seg til eller?
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

tja.....vi har to katter hos mamma og pappa, og for å være ærlig er de mest skeptiske, jeg har latt dem snuse på rottene, men de bare går unna, de er så store at det virker ikek som de ser på dem som noe bytte..så jeg har ikke noe problem med det, men å stole på en katt med en rotte ville jeg uansett aldri gjort. ene hoodeden min ble forresten bare rasende da kattungen til svogeren min sto ved buret, hun fløy i burveggen og freste og glefsa.... nesten litt morsomt, sålenge det er bare katten hun er sur på :roll:
Anne-Mette og 5 små

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

hehe ok, ja jeg har større broblem med kattene å hundene :S
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Nå i det siste er det ikke noe stort problem med katten, det er det at rottene blir stive av skrekk :?
Noen som har tips om hvordan jeg kan løse dette ?
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Veninna mi har 2 rotter å 1 katt, å kan vel si at halve halen til den ene rotta hennes er borte. Så jeg syns ikke no om å ha rotter og katter.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Rotter lukter faren av katten vøtt. Er jo et instinkt rottene har at katter spiser/tar dem.

Sonija

Post by Sonija »

jeg har rotter & katt
det går veldig fint har enda ikke hatt noe problemer der i gården.

Rotteglad

Post by Rotteglad »

Jeg har 4 katter i tillegg til rottene. I begynnelsen var de veeldig interesserte, og nå er den eldste katten min 5 år, og vandt til rotter hele tiden. Hun er fremdeles veldig interessert, men holder seg betraktelig mere på avstand.

Men alle kattene mine har holdningen "bare se ikke røre", så om en av rottene kommer mot dem så går de unna. Dette har mye med hva vi har lært dem og, for kattene skyves unna om de kommer for nære. Så de har jo lært seg hva som er lov og ikke lov :)

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Nå høres nok jeg kjempe dum, slem og teit ut.. :smack:

Men jeg synes det er idioti å gå til anskaffelse av katter når man fra før har rotter. Katter er rvodyr, de spiser rotter og dreper dem gjrene om de får muligheten til det. De fleste sier nok "nei katten min ville aldri gjort noe sånt".. Men da har du nok bare hatt flaks. Katter dreper av instingt, instingter kan ikke trenes vekk. Tenk hvilket grusomt stress rottene opplever, når de er innesperret i et bur med en katt/rovdyr luskende rundt buret.

Det er greit nok med hunder, dem kan man til en viss grad dressere, men katter er noe annet.

Nei, jeg er ikke kattehater, men jeg tenker på de stakkars rottene.

Jeg har hatt katt og rotter samtidig. Og opplevd at katten drepte den ene rotten, som hade klart å komme seg ut av buret... Det var noe av det værste jeg har opplevd.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Grusomt :( . Ingen burde oppleve det. Stakkers rotte.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Rotteglad

Post by Rotteglad »

Går nå an å dressere katter og, til en viss grad, men det har mye å si hvordan katten er selv. Selvfølgelig skal man aldri la kattene gå rundt sammen med rottene når de er løse uten å passe på, men rottene mine bryr seg svært lite om kattene som går utenfor buret :)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Er har hatt begge to fint i 8 år, aldri opplevd et dødsfall på grunn av katta. Det er bare snakk om sunn fornuft ;)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

jeg har ett eget rom til rottene som de luftes i :) der er aldri kattene. men har jo rottene i sofaen å koser når jeg ser film osv også, men da er kattene ute :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Her har det gått mer utover katten da:p
Etter at Oscar bet henne i bakpoten lærte Cleo at disse er faaarlige og må ikke tulles med, så sitter på good avstand og ser på de :)

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

det har gått greit nå, noen av rottene har sagt i fra når kattene plager:D så de holder seg litt borte heldig vis :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Post Reply