Blinke smiley

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by tantepose »

Helt enig Matmor! :wink: Når jeg vil si noe sarkastisk,ser det ikke for meg på forum egentlig,så vil jeg at den det gjelder skal forstå det.Men som sagt,det er ikke ofte behov,å holde seg borte litt når det koker hjelper bra.Nå jeg bruker f.eks.(mest før,tør ikke nå..... :flau: ), :roll: :thhpt: er det faktisk bare humor og vennskapelig erting.
Smilyer er her for at det skal være litt humor og lek i forumet.De som velger å tolke noe negativt inn i maskene noen sender bør kanskje gå litt i seg selv og spørre om det er slik DE bruker maskene.
La maskene våre forbli noe positivt,og skulle det være noen som prøver å bruke dem på negativ måte kan vi bare overse det.Men vi kan ikke sitte å bestemme hva andre "egentlig" mener med maskene de bruker.
:devil:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

nei men jeg tror poenget med innlegget til anniken var å bevistgjøre folk om hvordan den smilyen oppfattes. jeg for min del er alt for dårlig å å bruke smily. jeg anstrenger meg for å huske å slenge en inn etter tilbake medlinger fra andre. noe jeg synes er helt ok. ellers hadde sikkert enda flere oppfattet meg som sur. jeg skriver ganske så direkte og da kan det oppfattes feil om jeg ikke slenger med et uttrykk.
jeg tenker smilyer er en viktig funkson, ikke bare for lek og morro, men for å understreke og vise følelser i hva vi skriver. siden man ikke kan se fjeset bak skjermen :cheerful:
jeg har hørt opp til flere gremme seg over denne :wink: så jeg synes det er helt ok å opplyse om at den lett kan misstolkes. og vil man ikke blir misstolket så er det bare å la være å bruke den et sted hvor den kan oppfattes sarkastisk:)

eks:

ja det vet vel du best :wink: (irriterende)
ja det vet vel du best :flau: (ydmykt)
ja det vet vel du best :thhpt: (ertende)
ja det vet vel du best :bounce: (uskyldig)

slik jeg ser det

utmeldt

Re: Blinke smiley

Post by utmeldt »

Marlen har skjønt det! :cheerful: Jeg har ingen problemer med smileys, jeg digger dem og bruker dem mye selv men i de rette samenhenger. så når personer bruker smileys som er opprinnelig ment snille i en spydig setning blir jeg rett og slett forvirret, jeg vet ikke hvor jeg har personen rett og slett :crazy:

Denne tråden var absolutt ikke ment som at man skal slutte med de smileys man liker og ønsker å bruke eller at noen skal bli redd for å bruke morsomme smileys, men som en opplysning om at flere har lagt merke til at spesielt denne :wink: av og til brukes som en nedlatende smiley slik at de som bruker den slik kan tenke seg litt om. Vi alle ønsker jo et trivelig forum med veksende trivsel og da må man ta opp ting som f.eks. dette for å få framgang , slik fungerer alle samfunn :cheer:

Jeg vil understreke at denne tråden ikke på noen måter var vondt ment mot noen, jeg setter pris på alle sammen her inne og alt det nyttige og fine dere bidrar med! :kisses:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by Tonje Lenore »

Kanskje vi skal slutte med smiley og være alvorlige alle sammen? :nottelling:

Neida, men jeg er helt enig med smileybruken, blir litt overdevet i blandt :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by torasrotter »

Neida :boing: :bounce: :nottelling: :thhpt: :flau: :wink: :cheeeers: :party: :glise: :jepp: :narr: :hoppedrage: :bravo:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

utmeldt

Re: Blinke smiley

Post by utmeldt »

Jeg mener ikke at det er overdrevet bruk av smileys, det må jeg simeg uenig i, kan ikke bli nok koselige smiletegn i en melding spør du meg :cheer:

Det jeg mener er at denne :wink: ) brukes i sarkastiske, spydige og ironiske settninger, noe som ikke er hyggelig i det hele tatt :worry:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Blinke smiley

Post by Matmor »

Jeg vil gjerne ha det såpass høyt under taket at vi ikke fjerner alle tegn eller ord fra språket bare fordi noen hevder at noen bruker dem feil eller misbruker dem. Og er det så ille om noen folk bruker avvæpnende ord og tegn heller enn å skrive nøyaktig hva de mener, egentlig?

Jeg kunne med rette hevde at smiletegnene egentlig noen ganger står for falske smil, eller smil som bare var påtatt høffelige. Skulle konklusjonen bli at derfor burde vi ikke bruke dem siden de ikke matchet hva personen egentlig følte? Selv smiler jeg i alle fall ofte, og bruker ofte smiletegn selv om jeg har en dårlig dag og egentlig føler :sick: eller :mad: :rompe: :stange: :klaskepanne: etc. når jeg for n'te gang forklarer de samme tingene for folk som ikke har brukt søkefunksjonen! Men verden har ikke vondt av litt høffelighet, synes jeg...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

tror ingen mener at noen skal fjerne noe. var vel egentlig et spørsmål om noen oppfattet noe på samme måte. og opplyse om at noen oppfatter dette slik og slik.
jeg tror dette har blitt en større diskusjon utover smily enn det som var meningen:)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by tantepose »

Hva var meningen da? :hm:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

det står over :wink:
var vel egentlig et spørsmål om noen oppfattet noe på samme måte. og opplyse om at noen oppfatter dette slik og slik.
er i allefall slik jeg oppfatter anniken

utmeldt

Re: Blinke smiley

Post by utmeldt »

wollf wrote:det står over :wink:
var vel egentlig et spørsmål om noen oppfattet noe på samme måte. og opplyse om at noen oppfatter dette slik og slik.
er i allefall slik jeg oppfatter anniken
Ja du er vist den eneste også :flau2:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by Vitania »

Anniken wrote:
wollf wrote:det står over :wink:
var vel egentlig et spørsmål om noen oppfattet noe på samme måte. og opplyse om at noen oppfatter dette slik og slik.
er i allefall slik jeg oppfatter anniken
Ja du er vist den eneste også :flau2:
Neida! Jeg har også oppfattet det slik, bare vært litt taus i saken. Er forsåvidt enig med deg også, den blir fort misbrukt til noe sarkastisk eller hva jeg skal si.
Verger meg ofte fra å bruke den, pga dette, men også fordi jeg sjeldent blunker til folk. :nottelling:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by tantepose »

Men det er vel i orden at alle kan dele sine tanker om det?
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by wollf »

Ja absolutt :cheerful:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Blinke smiley

Post by torasrotter »

Jeg har heller ikke oppfattet det som noe mer en det. Jeg bare gidder ikke engasjere meg så mye, for jeg har ikke så veldig mye tid til overs nå for tiden. Så jeg gidder ikke bruke til på å tenke hva som muligens kan ligge bak en setning. Jeg leser bare det som står der, og det er det :bounce: Har ikke tid, gidder ikke :thhpt:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply