Rottebur, godt egnet som babybur, med utstyr og 2 bøker !

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Gammelrotte

Rottebur, godt egnet som babybur, med utstyr og 2 bøker !

Post by Alvrina »

Hei :cheesy: , når er det jammen meg lenge siden jeg har tittet innom her! Dessværre har jeg ikke hatt rotter siden 2008, og det ser ikke ut til at jeg blir det igjen med det første pga livssituasjon. Derfor har jeg bestemt meg for å selge det siste rotteburet vårt, som er totalt ubrukt.

Buret ble kjøpt i 2009, i håp om å igjen starte med oppdrett. Tanken med dette buret var å bruke det til fødebur, og oppvekst bur for søte små håp, da buret etter min mening er svert egnet til dette. Buret har sort lakkerte spirnkler som er 'ruglete' (usikker på hva slags lakk, men helt ufarlig) som gjør at rottene vil få klørne slipt når de klatrer. Bunnen er av plast, og er meget solid. Buret har en stor takluke, og to små luker i front. Takluken gjør buret lett og møblere og å rengjøre.

Kjappe fakta:
Høyde: 45 cm
Dybde: 54 cm
Lengde: 100 cm
Sprinkel avstand: 5 mm

Da buret ikke er særlig høyt, egner det seg godt for små babyer som skal lære å klatre, i dette buret skader de seg neppe om de skulle være uheldige å falle ned. Dybden og lengden gjør at de små har godt med tumle plass til å leke på, og gir også rottemor litt å gå på. Den korte sprinkel avstanden sikrer at små nyskjerrige rottebabyer ikke kan komme seg ut, og gå seg vekk. Lukene er solide, og er laget på en slik måte at 'låsen' går over sprinklene slikt at det ikke dannes et 'smutthull' øverst på luken (se bilde). Buret kan også brukes til late gromgutter, men da bør de (som alle andre rotter!) ha muligheten til å komme ut av buret hver dag for en spaser tur. Bilde av hele buret:

Image

Luke demonstrasjon:
Image
Sprinklene dekker hele luken, slik at det ikke finnes noen åpninger der søte små kan komme seg ut.

Image
Solid lås på takluken.

Image
Frontlukene.

Image
Takluken er stor, og gir gode muligheter for møblering og rengjøring av buret.

Utstyret som følger med består av et stort hjørnehus, et hus som går over den ene kortsiden (se bilde nr 1), en lang stige med kroker i den ene enden slik at den kan plasseres der man vil, et lite lekepekkerkake hus, to matskåler, to drikkefalsker (ubrukt) og et tunnelhus av tre med litt bark. Utstyr til oppflasking av søte små følger også med! En spade som er genial til å få ut skittent underlag (beekaybeddning eller hva man måtte bruke) . Det tilhører også løpehjul (som er mer til hamster enn rotte), og det følger med to rottebøker. Den ene boken er på Engelsk, men lettlest og svært nyttig. Den andre er på Norsk, og svært lettlest -godt egnet for barn som ønsker å lære mer om de hærligste rottene!

Image
Hjørnehus.

Image
Hjørnehus og stige.

Image
Tretunnel huset.

Image
Lekepepperkake hus, mine tidligere rotte babyer fra tidligere kull, ELSKET det !

Image
Matskåler.

Image
Drikkeflasker.

Image
Løpehjul.

Image
Rengjørings spade.

Image
Utstyr til oppflasking/tillegsforing av søte små. Morsmelk erstatningen er egentlig for mennesker, men fungerer meget fra for rottebebiser.

Rotte bøkene:
Den Engelske boken er en av de beste jeg har hatt. Anbefales på det sterkeste!!

Image

Image

Image

Den Norske boken er en grei bok for barn og nybegynnere.

Image

Image

Dessværre har buret en liten skade, da det har vært lagret i bod siden vi kjøpte det. Skaden er ubetydelig for bruk av buret, og blir neppe værre ved normalt bruk. Bilde:
Image

Pris, kunne tenke meg 1000 kr for buret. Nytt kostet det 1500 kr, og med bøkene er verdien rundt 2000 kr om man ser bort i fra den lille skaden. Så jeg synes 1000 kr er en bra pris for dette buret. Buret MÅ hentes i Horten (vestfold), da jeg ikke har mulighet til å transportere eller sende det. Ta gjerne kontakt her, eller via PM.

Her er et bilde av buret ved siden av hunden min, som er 49 cm høy og 19 kg, så dette er ikke et lite hamster/musebur!
Image

Lyngrottene
Alfatryne

Re: Rottebur, godt egnet som babybur, med utstyr og 2 bøker

Post by Lyngrottene »

:o Ypperlig oppdrettsbur :D Jeg er meget intressert, bare gubben er like enig som meg da :o
Om du har det når jeg har fått solgt Venezia buret mitt, så er turen til Horten det minste problemet :D
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Alvrina
Gammelrotte

Post by Alvrina »

Jeg kan godt holde det av en stund :cheerful: !

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Ja for et bur! Hadde det ikke vært for at jeg har altfor mange bur, så hadde jeg slengt meg inn i kampen :nottelling:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Lyngrottene
Alfatryne

Post by Lyngrottene »

Alvrina wrote:Jeg kan godt holde det av en stund :cheerful: !

Ja gjerne :D

torasrotter wrote:Ja for et bur! Hadde det ikke vært for at jeg har altfor mange bur, så hadde jeg slengt meg inn i kampen :nottelling:

Mohahahahaha :devil:

Lyngrottene
Alfatryne

Post by Lyngrottene »

Er det mulig og legge det sammen forresten?

Alvrina
Gammelrotte

Post by Alvrina »

Nei det er det dessværre ikke mulig å legge det sammen/flatpakke det :sorry: , og det er jo en liten bakside, da det gjør at buret tar litt plass.
Men det er jo bare en fille ting, buret i seg selv er veldig genialt som oppdretts bur :cheesy:

Tonje Lenore
Gammelrotte

Post by Tonje Lenore »

flott bur :cheesy:
Men husk at rotter ikke skal ha løpehjul :goofy:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Fiiiine bisken!!! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

:jepp:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Alvrina
Gammelrotte

Post by Alvrina »

Tonje Lenore wrote:flott bur :cheesy:
Men husk at rotter ikke skal ha løpehjul :goofy:

Jupp, derfor jeg skrev i parantes at det passer bedre til Hamster enn til rotte. Men om noen vil ha det med på kjøpet, så følger det med :)

Alvrina
Gammelrotte

Post by Alvrina »

tantepose wrote:Fiiiine bisken!!! :cheerful:

Takk takk, hun er værdens beste aussie :grin: :lovey:

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

oooo...synd du bor så langt unna

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg kommer sannsynligvis til å ta en tur (fra Sandefjord) til Moss i sommer. Jeg venter egentlig bare på en lenger periode med godt vær så det er fint og tørt i Mosseparken så MereteAH og jeg kan kose oss med rotter der...
Hvis buret skal til Moss, og betaling er ordnet, er det mulig at jeg kan hjelpe til å frakte buret mot et lite bensintilskudd fra burets nye eier.

Hvis buret ikke skal til Moss skal jeg sikkert også innover til Oslo i løpet av en måned eller så :wink:

Buret er absolutt lekkert :cheerful:

Alvrina
Gammelrotte

Post by Alvrina »

Matmor wrote:Jeg kommer sannsynligvis til å ta en tur (fra Sandefjord) til Moss i sommer. Jeg venter egentlig bare på en lenger periode med godt vær så det er fint og tørt i Mosseparken så MereteAH og jeg kan kose oss med rotter der...
Hvis buret skal til Moss, og betaling er ordnet, er det mulig at jeg kan hjelpe til å frakte buret mot et lite bensintilskudd fra burets nye eier.

Hvis buret ikke skal til Moss skal jeg sikkert også innover til Oslo i løpet av en måned eller så :wink:

Buret er absolutt lekkert :cheerful:

Dette høres jo veldig bra ut :D!! Om vi kunne ha fått til noe slikt, så er jo ikke transport et kjempe problem, bare det passer i forhold til tid og sted osv :grin: .

Lyngrottene: Hvordan ligger ting ann ? :cheerful:

Post Reply