Irritert

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Irritert

Post by SunShine:) »

Noen ganger går jeg inn på finn.no og søker på forskjellige dyr, bur osv. bare for å titte litt og se hva som skjer. Og jeg må si at det er nesten så jeg ikke klarer det lenger. Når jeg ser at folk selger et hamster bur også står det ''hamster/rotte bur'' blir jeg så utrolig sur og irritert! Det samme gjelder andre dyr. Eller når jeg ser at flokk dyr selges alene osvosvosv...

uff.. jeg blir så sur :geek:
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Jeg pleier å sende en høflig mail der jeg forteller folk hva som er rett og ikke med tanke på flokkdyr, rotte/hamsterbur osv.

Viktig å ikke skrive en sint mail, men en informativ mail. :D
Folk lærer jo ikke dette før noen opplyser de om det, og dyrebutikker sier ofte feile ting :(
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ja, vil man senke humøret sitt så er en titt på "dyr gis bort" et godt tiltak...

Julirottenes omplassering sender ut mail til rotteannonser iallfall, og informerer om burstørrelser, at rotter er flokkdyr o.l på en høflig måte. Mange som takker, mens andre blir sure! Men skader ikke å prøve! :)

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Jeg syns det verste er alle de som truer med å drepe dyr om de ikke finner en som kan ta vare på vedkommende. Det synes jeg er nedrig, og pleier å klage til Finn.no når jeg ser slike annonser, og som regel blir de da sletta.

Ellers ser jeg faktisk flere rotter der med passende bur enn hamstere med det samme. (Hamstere trenger jo bur på størrelse med rottebur, for selv om hamstere er mindre, løper de mye lenger/mer i døgnet enn rotter gjør, og dermed er det som kalles for hamsterbur stort sett for små.)

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Ja, pleier ofte å sende mail til folk.. prøver å informere så godt jeg kan. Også glemmer jeg aldri å legge til link til denne siden om det er rotter det gjelder! :) Og ofte link til den norske foreningen for det dyret det gjelder :geek: .. om jeg finner den, hehe
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Flink, SunShine:)! :thu:

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Takk :rottehode:
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Irritert

Post by Radney »

Hvertfall når det gjelder rotter så må vi få de inn på sidene her. NTF sin hovedside og forumet er meget gode og lærerike for dem som ikke har så mye innsikt enda.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply