Avlsplaner

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Avlsplaner

Post by Heidi »

Jeg går og lurer på videre avlsplaner, men før jeg tar noen avgjørelser må jeg bare høre om det finnes en hann til låns der ute!
Krav: Minimum 1 år, fri for sykdom og aggresjon, hvis søsken er kjent gjelder det samme for dem. Sitter du med en sånn en, send meg en mail!

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Tja, har en silverte black self DB men det er vel for langt fra Oslo sånn bare til låns.. Han er sykdomsfri og søskene også untatt en. Broren hans hadde disse balanseproblemene og skal obduseres.. Det jeg har lagt merke til i denne linjen er høy alder og ingen kreft. Det er noen i slektet oppover som har hatt luftveisinfeksjoner (to brødre til moren), menne jeg må si at jeg brukte sagflis på den tid da jeg ikke visste ennå at det var så dårligt for rottehelsen..

Hilsen,
Rose

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Jeg har jo R Civo fra Rattenhill. I følge oppdretteren skal han ha kun friske søsken og foreldre, og det er ikke aggressjon i linjen så langt. Han blir 1 år den 2. Desember , men det er kanskje for sent? Når kan hunnen tidligst/senest settes sammen med en hann? Civo er en Black hooded db, han står for øyeblikket i karantene, er hjemmes hos meg fra den 14. Oktober :) Det er mye husky og dessverre en del hairless/dobbeltrex i linjen hans, og tippoldeforeldre er importert fra GB. Han er rolig og snill, litt forsiktig med meg, og underkaster seg Twan på 5 mnd. så jeg tror ikke han vil bli noe problem, men han er bare 9 mnd ennå så..
Mvh Ida S. Eggen

Locked