:-(

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

:-(

Post by Sjobeng »

igår kveld kom jeg hjem til et gruelig syn. Bera, den søteste, snilleste, mest kosne jenta mi var tydelig syk...rant litt i nesa, gispet etter luft, som om hun brakk seg og magen var oppsvulmet. hun karet seg mot meg og klatra opp i hånda og videre opp armen og gjemte seg i håret, der hun fikk være i fred. fikk helt panikk jeg og ringte dyreklinikken, men de ville ikke ta imot meg for de skulle snart stenge, og det var kun en dyrlege på vakt. de henviste meg til en annen dyreklinikk ca 4 mil eller bittelitt mer herfra, med så mange dyreklinikker i området burde faktisk mer enn en kunne ta imot nødlidende på kvelden! uansett var det lite og ingeting og gjøre. Bera hadde en forbit eller noe fast i halsen og ble avlivet. snufs. bare 2mnd og 4 dager gammel....
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Åhh så trist :cry: jeg syns det er helt grusomt de gangene man hører om rotter som setter ting i halsen og kveles..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

det aller verste er at jeg var borte 5-6 timer så for alt jeg vet kan hun ha gått slik hele tiden....hun kravla rett opp i hånda mi når jeg kom....ingen av de andre rottene mine ville gjort det, bare gjemt seg i huset eller noe...og fra jeg fant henne tok det enda lang tid før hun fikk hjelpen hun trengte :(
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Ååå, så synd, stakar rotte... :cry:
Går det ikke an å gi rottene narkose og ta ut det som sitter i halsen? Har ikke veterinæren noe han kan få det ut med?? :( :(

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Stakar.. Rotta mi afrodite (på det lille bildet) fikk mat en gang i vranga.. Men heldigvis fikk jeg det opp.. Det hang litt smått ut av munnen, så jeg fikk dratt det ut.. Men var virkelig synd det med rotta di..

9na

Post by 9na »

off ,det er så fælt når slikt skjer,har selv opplevd å miste 2 rotter for ikke så lenge siden,er veldig trist :cry:
Mange trøsteklemmer fra meg.

Sissel

Post by Sissel »

Skjønner hvordan du har det. Det er dette som er så vanskelig med så små dyr. Hadde det vært en hund, så kunne man ha stukket hånda nedi og dratt dritten opp igjen. På en rotte, så er det umulig.
En av gutta mine satt også noe mat fast i halsen, men det gikk bra. Han klarte seg selv, når jeg lot han få litt tid med nøye overvåkning. Tvangsfora han litt med vann, for å få litt glid nedi halsen, og det var alt jeg kunne gjøre. Så mitt tips, ha 2 matskåler i huset på hver side av buret, da slipper de å "krangle" om den nye maten, og trenger ikke stresse med å spise det opp og risikere at de kveles. Jeg pleier å mate de når de er ute og leker, for da løper den mest sultne i buret og spiser mens den andre er opptatt med andre ting ;)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

har fire matskåler jeg.....to i den etasjen de bruker mest og en i hver av de to andre.... men lite nytta det.... og da jeg kom hjem var hun skikkelig dårlig så det var ingeting å gjøre :-(
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked