rotte flytting

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

pointless

rotte flytting

Post by pointless »

da har man fått flytta rottejenter fra oslo til austagder... stakkars dyr.. men e klarte det. etter denne flyttinga har de blitt redde. og jeg får ikke dem ikke ut av buret. det er ikke bra tror jeg.. noen som har råd?????

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

tålmodighet, godis, godsnakking og masse kontakt. ta tiden til hjelp..
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

pointless

Post by pointless »

blir ikke nødendig lengre... de skal reise bort... har ikke tid til dem lengre. jeg jobber fra ååte om morran til ellve om kvelden, og er ikke hjemme i ukene. bare i helgene... så jeg må gi dem bort. om noen vil ha to søte jenter, gratis, men buret må jeg ta litt for... pleease, jeg vil ikke avlive dem!! :( :( :( :(

pointless

Post by pointless »

jeg har lett etter nye eiere til jentene mine veldig lenge nå, uten noen resultater... så jeg har kommet til at det beste for dem er avlivning. men om det er en eller annen her på ntf, eller noen her som veit om noen som vil ha to jenter, gratis, og bur (stoooooort) gratis, med utstyr og alt i orden, så mail meg på c_lionesse@hotmail.com, eller sms/ring meg på tlf 92 81 68 37

please pleaseplease..... :( :cry: :( :cry: :( :cry: :( :cry: :( :cry: :(

kriztin

Post by kriztin »

pointless wrote:jeg har lett etter nye eiere til jentene mine veldig lenge nå, uten noen resultater... så jeg har kommet til at det beste for dem er avlivning. men om det er en eller annen her på ntf, eller noen her som veit om noen som vil ha to jenter, gratis, og bur (stoooooort) gratis, med utstyr og alt i orden, så mail meg på c_lionesse@hotmail.com, eller sms/ring meg på tlf 92 81 68 37

please pleaseplease..... :( :cry: :( :cry: :( :cry: :( :cry: :( :cry: :(
Kan du si litt mer om rottene, alder osv?

pointless

Post by pointless »

litt for seint det nå... jentene er ikke mer... jeg tok dem selv, og det gikk fort og smertefritt. det blir lenge til jeg noen gangskal ha dyr igjen. det rså vondt å ta dem. :( :( :cry: :(

Sissel

Post by Sissel »

Dette er noe av det verste jeg har sett på dette forumet. Du skaffe deg 2 rotter 10/8......fant ut at du jobba fra 8-11 (noe du allerede var klar over FØR du skaffa deg rottene), og at du dermed ikke hadde TID til dem. Så var de ikke så kule som du trodde (for de var blitt skremt av turen), og ca 10 dager etterpå, så tar du bare å kakker dem i huet. Fordi du hadde prøvd såååå lenge å gi dem bort til andre. BULLSHIT! Man skal alltid tenke over om man har tid til et dyr, før man skaffer seg et. Du kan ikke komme 10 dager etterpå og si "åh....jeg jobber så mye jeg". Sorry as, DETTE har jeg NULL respekt for. Ikke skaff deg flere dyr er du snill

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

pointless wrote:litt for seint det nå... jentene er ikke mer... jeg tok dem selv, og det gikk fort og smertefritt. det blir lenge til jeg noen gangskal ha dyr igjen. det rså vondt å ta dem. :( :( :cry: :(

Tok dem selv??!! :shock: Jeg har ikke ord... :-x :cry:
Mvh Ida S. Eggen

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

I følge lov om dyrevern gjelder generelt at man skal "være kunnig i" avlivning for å ha lov til å utføre det selv. Dette gjelder noen spesifikke dyr, rotter er ikke nevnt. Så rent objektivt sett er det ikke forbudt å avlive sine egne dyr.

MEN:
Vi i NTF har som sikkert mange har fått med seg, samarbeidet med Mattilsynet (øverste myndighet i dyrevelferds-spørsmål) for å følge opp Stortingsmelding nr 12:2002-2003 om dyrehold og dyrevelferd, som er en tilråding fra Landbruksdepartementet om hvilke punkter i norsk dyrehold som kan forbedres. Vi i NTF har lagt frem et forslag til brosjyre for rottehold. I den sammenheng har Mattilsynet utarbeidet en felles del for alle kjæledyr-arters brosjyrer, som vil stå først i brosjyren. Mattilsynet gjør det her helt klart hvordan de ønsker at reglene skal tolkes:
· Å aktivt forebygge sykdom, stress, skade og smerte hos dyret.
Som eier har man ansvar for å forebygge sykdom, hindre spredning av eventuell smitte, og begrense dyrets lidelse hvis det blir sykt eller skadet. Dette innebærer å vurdere om dyrlege bør konsulteres. Noen ganger kan det forsvarlige være å avlive et lidende dyr fremfor å utsette det for langvarig smertefull behandling. Avlivning av kjæledyr skal alltid utføres av veterinær. Er du tvil om dyr lider eller ei, skal du la tvilen komme dyrene til gode.

Lillith

Post by Lillith »

...
Last edited by Lillith on 29 Aug 2004, 23:07, edited 1 time in total.

piopio

Post by piopio »

herregud, hadde hun virkelig så dårlig tid med å finne eiere, att ho måtte avlive dem sjøl? :shock: Stakkars dyr.... :cry:

Shelly

Post by Shelly »

Jeg kjenner til masse mennesker i England som har jakthunder til bruk, og når de blir for gammel at de har ikke livskvalitet lengre, så får de en haglekule i hodet fra eieren. Det blir sett på som vanlig, og en human måte å avlive de på, så akkurat det der med å ta livet av mans 'kjærligdyr' selv, er ikke ukjent. Ikke alle ser på dyrene sine som likeverdig som mennesker, og ikke alle er så keen på å gå til dyrlegen for alt.

I dette tilfelle, for meg hvertfall, er ikke det dårligste at pointless avlivet rottene selv, men grunnene hun gjorde det. Som allerede sagt, er det svært uansvarlig å skaffe seg dyr, og da finne ut man har ikke tid til dem. Det blir litt av "a dog is for life, not just for christmas". Ok, vi snakker om smådyr som lever bare i noen år, og det er nok ikke så stor en 'investering' som f.eks en jakthund, men de fortjener respekt og omsorg, de små også.

pointless

Post by pointless »

hei hei hei!!! dere kan ikke si det der. jeg skaffa de jentene for over ett årt siden, da jeg bodde sammen med en gutt jeg trodde jeg skulle ha livet ut, vi to hadde god tid og rottene hadde det kjempebra! HELT TIL DET SKAR SEG MELLOM MEG OG HAN, OG JEG MÅTTE FLYTTE HJEM TIL MIN FAR! EN SOM IKKE ER SÅ GLAD I DYR SOM MEG, rottene stod alltis alene, for jeg må jobbe så jegh kantjene penger til husleie og regninger o gjeld som jeg har langt opp etter ørene!!!!! da hadde ikke jentene det godt! bitchi som det står om fra før her hadde alvorlige problemer med pelsen og gjorde ikke annet enn å klø seg hele tide. dette smittet også over på mitchu, og jweg kunne ikke ta dem til dyrlegen. dette har faktisk pågått lenge! og jeg har ikke gjort NNET PÅ FRITIDEN MIN ENN Å LETE ETTER NYE EIERE!!!!! grunnen til at jeg tok dem selv, er at skal man først ta livet av et annet vesen, så er det bedre å gjøre det så naturlig og smertefritt som mulig, dere andre hadde gått til dyrlegen og sitti å ventet i et annet rom. det er noe av det ekleste jeg kan tenke meg!!! DERE KEN IKKE SI SÅNT SOM DET DER NÅR DERE IKKE VEIT NOEN TING OM SAKEN FOR F A E N!!!!!

pointless

Post by pointless »

Sissel wrote:Dette er noe av det verste jeg har sett på dette forumet. Du skaffe deg 2 rotter 10/8......fant ut at du jobba fra 8-11 (noe du allerede var klar over FØR du skaffa deg rottene), og at du dermed ikke hadde TID til dem. Så var de ikke så kule som du trodde (for de var blitt skremt av turen), og ca 10 dager etterpå, så tar du bare å kakker dem i huet. Fordi du hadde prøvd såååå lenge å gi dem bort til andre. BULLSHIT! Man skal alltid tenke over om man har tid til et dyr, før man skaffer seg et. Du kan ikke komme 10 dager etterpå og si "åh....jeg jobber så mye jeg". Sorry as, DETTE har jeg NULL respekt for. Ikke skaff deg flere dyr er du snill

tenk deg om sissel, kan d uikke lese orntelig før du åpner kjeften??? hva er galt med deg?

Sissel

Beklager pointless

Post by Sissel »

Det er tydelig at det har skjedd misforståelser her Pointless. Hvis du leser de første innleggene dine, så ser du selv, at det er lett å misforstå hvordan ting egentlig har foregått. Bl.a. skrev du ingenting om at du hadde hatt rottene 1 år i oslo, før de ble flyttet til deg og faren din. Utfra de opplysningene du gav, så tolka jeg (og sikkert de andre som ble sjokkerte) at du hadde kjøpt rotter i oslo og tatt de med opp til deg, og avlivet de 10 dager etterpå. Du hadde garantert reagert på samme måte, om det var noen andre (f.eks. meg) som hadde ordlagt seg på denne måten.
Så til alle på forumene, for å unngå misforståelser, husk å fortelle HELE historien så ikke de som skriver innlegget (f.eks. Pointless) føler seg hengt ut pga feilinfo.
Så beklager så mye for at jeg misforstod deg Pointless. Det var synd at du måtte avlive venna dine, og jeg håper det ordner seg for deg i fremtiden, og at du kanskje senere når du har penger og tid, kan få nye rottevenner. Og synd det gikk som det gikk med typen din, men håp videre, så dukker enten han opp igjen, eller en annen som du finner mer glede med.
Og de 2 gangene familien min har avlivet hunden vår, så har jeg vært sammen med de helt til siste åndedrag og kost med dem, så de ikke skulle føle seg alene og bli redde. Det samme vil jeg gjøre sammen med rottene mine når deres tur kommer hos dyrlegen.

Locked