Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Presentasjonstråd

Post by Chrizzie »

Da er det på tide at jeg presenterer meg også :cheerful: Mitt navn er Christina, jeg er 23 år og bor på Kjeller, rett utenfor Lillestrøm. Jeg bor her med mine 8 kjære guttebasser, som jeg setter høyere enn noe annet!! Har hatt rotter i snart 2 1/2 år, og har ikke lenger lyst på andre dyr :kisses: Disse rottene har gitt meg en kjærlighet som ingen andre kan gi...!

Ellers på fritiden jobber jeg som Legesekretær ved Frogner Medisinske, men har et håp at jeg begynner på sykepleierhøyskolen her på Kjeller innen nærmeste fremtid =)
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Presentasjonstråd

Post by kriistiinee »

Rottegal & kattegal jente på 31 år, er vel ikke jente lenger kanskje, men føler meg ikke som jeg er en dag eldre enn 20 til tider uansett!! he,he
Bor i Harstad og skaffet meg nylig 3 rotter, 2 fikk jeg i sommer var helt tillfeldig egentlig for min lillesøster var sommervikar på dyrebutikken og hun kom til meg å er de ikke søte. også er de tam sier hun. ogjeg klarte jo ikke la være å stå i mot disse herlighetene. Jeg kjøpte da 2 så den ene ikke skulle bli "alene". Nå like før jul kjøpte jeg den siste , skulle bare innom dyrebutikken å kjøpe rottemat tror jeg det var. så gikk jeg nå inn i dyrerommet og fant den herlighetn som bosatte seg i halsen min , klarte ikke å la vær så han ble også med hjem. Og tillvenning gikk over all forventning, ble godt tatt i mot av de 2 andre. må innrømme at det "frister" litt å drive med avl etter hvert, vi får se er en del å sette seg inn i og må føle at man har tid til det, vet vel ikke om noen i nord som egentlig driver med det så det kunne jo kanskje vært noe. Men jeg er her for å lære og synes det er fint at det finnes ett forum. i tillegg til rottene så har jeg 4 katter, der 2 av de er rase :)
:lovey: :lovey: det var litt kort om meg, gleder meg til å bli bedre kjent med dere!! Bilder av rottene har jeg lagt på bildegalleriet.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Presentasjonstråd

Post by Søstrene Halvorsen »

Får hilse pent på jeg også da.
Jeg heter Heidi og er 31 år og bor langt utpå lande i akershus sammen med mann, barn og dyr. Med dyr så menes det da hunden vår og tre rotte.
bilden er litt gammle av rotten da, men jeg lover dere nyer utgaver bare jeg får kabelen til tlf

Her er Halvorsen. Dette bilde er tatt tredager etter at jeg overtokk han:
Image

Så har vi Søstrene Halvorsen. det vil si trulte til venstere og Vesla til høyere:
Image

Så det er vel litt om oss, lurer dere på oe så er det bare og spørre så skal jeg nok svare så godt jeg kan.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

LilMama
Pinky
Posts: 27
Joined: 11 Dec 2010, 02:20
Location: Nannestad

Re: Presentasjonstråd

Post by LilMama »

Hei hei! Heter Anna er 27år og bor i Nannestad/Gardermoen. Er Islandsk men oppvokst i USA. Er dyre elsker delux! Akkurat nå for tiden har vi bare border collie'n vår Silli og mine to gutta boyz Ben og Jerry som er født 10 Nov. 2010. :glise: Har hatt rotter før men har vært ca 3 år siden sist pga allergi. Men fant ut at jeg brøy meg ikke og da fikk jeg Ben og Jerry! :D Man tåler jo alt hvis man prøver ;) Har også 2 små barn Monster'n Kevin som er 2år og prinsessen Maria some er snart 1år. Har samborer og hus og bil og mer regninger enn man ønsker men sånn er det!! Hehe :roflmao: Har lyst på flere rotte boyz ettervært, siden vi har oppgradert til en flott Furet XL! :thhpt: Jerry er spretten og aktiv! Virker som han er the boss i buret, men en snill en :cheerful: Ben er mindre aktiv, og liker best og bare slappe av og kose i fange. Begge to er veldig kjærlig og gir masse kyss og kos :grin:

Image
Anna Banana og Ben n' Jerry!! Og 4beinte Silli (border collie)
RIP Sam, Sammy og Dottie(på bilde)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Tonje Lenore »

Får vel si litt om meg også da :cheesy:
Mitt navn er Tonje, bor i Drammen med min samboer og har 9 rotter, 5 jenter og 4 gutter!
Altaïr, Woody, Ollie Gregor, Brownie,Candy,Sugar,Turbo og 2 småtasser som vi skal beholde fra ungene til
Candy og Sugar! :aww:
Alle rottene har jo vær sin personlighet:
Altaïr elsker å sitte på ryggen og få masse kos
Woody er veldig aktiv så han sitter veldig sjeldent stille men samtidig digger han å bli klødd bak øret, haha!
Ollie Gregor er den snille og goe rotta som alltid er der om det skulle være noe, han har tatt på seg farsrollen
når smårolligene (guttene til Candy) ble plassert i gutteburet med dem. Ser ut som han storkoser seg som rollen som
en far hvertfall.

Brownie er den mest kosete av gutta, han elsker å ligge i armkroken å bare bli kost med!
Candy er den som er mest oppmerksomhetsyk, hu kan ligge å stirre på deg lenge for å hinte at hun vil ha kos
og vil ut, om hu ikke får det, legger hu seg på ryggen og spiller dø (skal få tatt et bilde, er ganske morsomt egentlig) så
når vi kommer bort til henne spretter hu opp, løper mot utgangen for da skal hu ut! :cheesy:
Sugar er også veldig oppmerksomhetsyk, men ikke like mye som Candy, hun går mot utgangen og hinter til at hu vil
ut, og når hun først er ute, ja da skal hun bli kost på, og noe annet vil hun ikke for kos, det skal hun ha!
Turbo er ei aktiv lita frøken som flyr rundt og er nysgjerrig til tusen, hun skal utforske alt og løper rundt og veit ikke
helt hvor hu skal starte for hu bare løper og løper, så sier seg egentlig selv hvorfor hun har fått navnet Turbo!

De to siste, er litt vanskelig å si, for vi har nå begynt å ha de mye ute osv, men de er i hvertfall veldig aktive begge to
og elsker kos! :cheerful:
For å se hvordan alle rottenne ser ut, kan dere se på bildegalleriet og på "mine rottevenner" der er det bilde av alle unntatt de to små :)

Det morsomme er at LilMama ( Anna) har sønnene til Candy (kull 1), hihi, er så koselig å se de har det så bra og vokser som bare det :cheerful:

Har også en søt liten dachs på 10 måneder.


Det var da litt om oss! :nottelling:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Re: Presentasjonstråd

Post by kari mette »

Jeg heter Kari Mette er 48 år og bor i Kongsvinger, opprinnelig fra Oslo. Jeg har fire barn.. 12,13,23 og 26 år. Utdannet hjelpepleier, men er nå på avklaring.
Min elsk for rotter startet i 2004. Da ble det innkjøpt to rotter (jenter) til mine to minste barn. Jeg ble veldig fasinert av disse små "forhatte" skapningene, så antall rotter økte gradevis.... I 2005 hadde jeg/vi 4 gutter og 4 jenter.... + -

Etter et rotteopphold på ca.et år..er jeg igang igjen med rotter i huset. I august 2010 var jeg/vi innom dyrebutikken på Kongsvinger og der satt det to små uimotståelige gutter som jeg bare måtte ha :dån:

Vi har også en hannkatt i huset + lille Bamse (hamster).

Liker å se bilder av andre, så da får jeg også legge ut meg selv..
Image


Knerten f.ca.16.07.2010
Image



Rikard f.ca.16.07.2010
Image
Kari Mette
Knerten og Rikard

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Presentasjonstråd

Post by Titovn »

Siden eg endelig har fått surret meg til å bli medlem, kan jeg vel også gjøre dette emd en gang :cheer:

Er ei blid og hyggelig, men ærlig, åpen og sær jente åp 16, f. 28/08/94 - dvs jeg bilr 17 i år. Er stolt eier av egen hund balndings mellom border collie/berger picard på 6 år (til sommeren) og vi konkurrere i agility sammen. Hund er min største lidenskap, men rotter ligger åp en sterk 2.plass. Har allti dønsket meg rotter, men mamma liker dem ikke,s å har ikek blitt noe av.

Jeg møtte Daniel sendt i 2009 og han hadde da Kiba (Black Berkshire) som d avar 1 år. Kiba var den første tamrotta jeg møtte, og selv omjeg enge ville ha rotter, var det itt rart å hilse på henne :nottelling: Uansett, jeg forelsket meg fort og i april 2010 e gang kom det to nye i hus, Luna (Black Berkshire Huksy) og Hinata (Black Banded Husky). Hinata klarte å rømme, og Luna ble boende hos oss, men måtte desvere avlives tidligere i år pga jursvulst og er dypt savnet :angel: Vi begynte åp Melsom VGS (hvor jg forsatt går, naturbruk med fordypningsfag hund) og eterhvert flyttet på hybel sammen. Da overtok vi Atelah (Black BAnded Husky) som nå er 1 år og Shax (Black Banded Husky) som nå er 2 år. Atelah har hele tiden bodd alene så hun er sær åp mange måter. Shax har også alltid bodd alene, men han er veldig usikker/Skeptisk gutt som er forsiktig. Disse to har hatt et kull sammen hos tidligere eier. Før vi mistet hybelen fikk vi to nye barter, Blue Rebel (Blue Berkshire) og Mimmi (veldig usikker, Black Patched m/bliss eller Black Banded Mismarked Husky eller noe helt annet, haha). Vi flyttet til min mor som motvillig sa ja til rottene. HUn visste da ikke om Mimmi og Blue.

For kort tid siden ble det brudd mellom meg og Daniel og han flyttet tilbake til sin mor, og har derfor tatt med seg Kiba, Atelah og Shax. Alle er savnet av me, spesielt Kiba som alltid vil ha en spesiell plass i hjertet mitt. Vi fant ut at jeg skulle prøve å ha immi og Blue, mamma visste forsatt ikke noe om dem, men stefaren min røpte meg og det ble ingen sur mor i huset :nottelling: Hun er ikke så begeistret for alt dette rottestyret og at jeg kjøper ting til dem, men jeg driter litt i det, da det er mine penger og tid jeg bruker åp dem :cheer:

Bor i Larvik i Vestfold og savner å drive med ridning og håper jeg kan starte litt med dett eigjen snart. Ellers brenner jeg for foto og liker drive i Photoshop (som jeg desverre ikke har for tiden) og tegning er en stir del av meg. Jeg perler også en del og pusler litt med HTML/CSS for morroskyld. Venner er noe jeg også liker å henge med, men har perioder hvor jeg vil sitte asosial på rommet mitt og pusle med mitt! :nottelling:

Drømmen er å bli veterinær, hvis ikke jobbe i politiet med hund. Flytte på en stooor gård hvor jeg kan drve hund eog rotteoppdrett og ha et par jester for "morroskyld" :D Rotteoppdrett håper jeg ikke blir så lenge til jeg kan starte opp med egentlig, men jeg stresser ikke og tar meg god tid til å lære om avl og genetikk og rotter genrelt, da jeg ikke har sånn superlang erfaring :cheer: Men jeg er åpen for å lære, man blir jo aldri ferdig utlært! :goofy:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

anni

Re: Presentasjonstråd

Post by anni »

Mitt navn er Anne men blir ofte kalt for Anni. Bor i Bergen.
Jeg har hatt dyr siden jeg var liten jente, alt fra fugler, fisker, katter, hunder og diverse gnagere.
Fikk min første rotte på 70 tallet og har hatt rotter siden med noen opphold.
Har no 5 jenterotter, 1 nakenrotte, 2 dumbo og resten mer vanlige rotter.
Har også et marsvin som min datter fant i hagen sin i sommer, mulig noen har droppet den der, hun hengte opp lapper i nabolaget men ingen tok kontakt, siden hun ikke har tid til flere dyr overtok jeg han. Han heter Hugo og er blitt en skikkelig kosegris.
Har også to katter, Mia og Mimmi.
:cheer:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Vitania »

Jeg tenkte jeg kunne hive meg på den, jeg også. (:
Jeg heter Marianne, er 20 år og bor i Kristiansand sammen med kjæresten min, kaninen vår Raptor, to mus og fire rotter. Jeg går på skole, design og håndtverk. Er opprinnelig fra Bergens området, men flytta hit i April, trives godt og satser på å bo her en stund. :cheer:
Jeg har planer om å begynne med rotteoppdrett, om et - to års tid. Jeg venter såpass lenge fordi jeg ønsker å vite hva jeg gjør på. Ikke bare sette to rotter sammen.
Jeg fikk min første rotte for 6-7 år siden, og har hatt en del etter det. Men det er ikke før den siste tiden jeg har funnet skikkelig informasjon og hatt mulighet til å ha et godt rottehold. :suspicious:

Image
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by WillyWonka »

Hei :)
Veronika Johansen heter jeg, men venner kaller meg Vera eller Vero. Har også blitt kalt Willy Wonka av min onkel helt siden jeg var liten :)
Jeg er nå 21 år, men blir 22 i begynnelsen av november, og holder til i Bergen rett ved haukeland sykehus :happy: Er opprinnelig fra finnmark, men har flyttet mye mellom finnmark (nærmere bestemt Hammerfest og Ingøy) og Tromsø.

Har hatt mange dyr i min oppvekst. Både Hund, katter, kaniner, marsvin, hamstere, undurlater og ørkenrotter, men mine første to rotter fikk jeg i fjord. Mario og Luigi var deres navn, men måtte desverre omplassere dem pga min husvert som fikk kraftige allergiske reaksjoner etter en sydentur...
Fikk i august mine to omplasseringsrotter, Tim og Donnras som nå er en plass mellom 15-17 måneder gamle (trooor jeg). Utrolig glad i guttene mine :kisses: håper på å etterhvert kunne presentere dem for et par babyer, da mine har begynt og komme litt opp i alder, slik at om den ene skulle takke for seg, så blir ikke den andre sittende alene :) Verdens mest kosete gutter :kisses:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by HeleneH »

Heisann!

Jeg heter Helene og er en jente på 24 år som bor i Bærum med kjæresten min Frederick og blandingstispa Kelly på 7 år.
Jeg har alltid vært veldig glad i dyr og har hatt ørkenrotter, kaniner, hamstre, rotter, undulater og andre fugler gjennom hele oppveksten i tilegg til katt og hund. Man kan si hjemmet vårt til tider har vært litt "crowded" :cheerful: Takk for tålmodige foreldre!

I tillegg har jeg alltid vært en skikkelig hestejente og har drevet med og hatt hest siden jeg var liten jente.

Det er noen år siden siste rotta mi, Tanja (black, glatthåret jente) døde fra meg, men nå skal jeg endelig få rotter igjen!
Jeg har reservert 2 jenter i Stjernekullet til Matmor og RatRace, og ei jente i Karma's Citrus Kull :) Spennende! Håper at det har kommet ut nok rottejenter til at jeg får 3 søte små i hus over nyttår :)
Jeg håper på å kunne avle frem et kull selv en vakker dag på en av disse jentene, så fremt Matmor, RatRace eller Tora går god for det. Det blir jo uansett ikke før om lenge, så man har god til på å forhøre seg rundt om en perfekt match! Har en drøm om å avle frem Dumbo Rex rottunger en gang i fremtiden, så da får vi se om vi får realisert det :)

Er ny på forumet, og leser så øya blir store og våte - flott med så mye kunnskap og erfaringer på et sted :)

Så ja, hei alle sammen :bounce:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Presentasjonstråd

Post by Niana »

Hei alle sammen!
Mitt navn er Cecilie, 21 år (22 i mars) og jeg bor i Ski i Akershus sammen med min samboer. Vi har for øyeblikket 4 rotter, og 1-2 akvarium. Eier også to katter, men de må bo hos min mor for tiden. Vi begge elsker dyr, men jeg kanskje litt mer enn han ^^

Jeg har hatt mange typer dyr igjennom oppveksten, vi bodde på landet (ikke på gård) så vi hadde mulighet til å ha høner, kalkuner, kaniner, hunder, katter, fugler, fisk og gnagere. Før jeg fikk mine første to tamrotter i 2006 (eller var det 2005? :P) så hadde jeg en periode ørkenrotter. Usosiale og kjedelige dyr egentlig, i hvert fall de to jeg hadde :P Så det å gå over til tamrotter, eller som jeg kalte dem "hetterotter", var en positiv overraskelse. Og etter at jeg måtte gi de fra meg etter 1 år, har jeg alltid hatt lyst på flere.
Men jeg er utrolig glad for at jeg fant dette forumet på samme tid som jeg kjøpte Pippin og Swarley :grin:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Presentasjonstråd

Post by Norakul »

Da er det vel på tide at jeg sier litt om meg selv her! :)

Jeg heter Nora, er fra tjukkeste finnskogen og trives med det! Jeg er 22 år, og har alltid vært glad i alle slags dyr :) Har hatt masse dyr opp igjennom oppveksten, men kjøpte mine første rotter nå på nyåret. Og en ting kan jeg hvertfall si, og det er at dom er verdens nyyydeligste rotter :cheerful:

Det jeg lever og ånder for er egentlig hunder. Jeg har to border collier som jeg konkurrerer i agility med, og samtidig deltar jeg litt på jaktprøver med pappa sine engelsk settere. Jeg driver et hundehotell som jeg startet i 2008. Har totalt plass til 40 hunder, så jeg har nok å drive med :) Ta gjerne en titt på hotell-siden: http://www.finntorpet.no

Har drevet aktivt med luftbørseskyting, og ble blant annet norgesmester i 2004.
Stooortrives ute i skogen med hundene, og derfor kunne jeg ikke bodd på et bedre sted :nottelling:
Men jeg drømmer om en hytte på fjellet!

Meg og Fia
Image

Meg og BC'en min Lukas
Image

Hei og hopp :grin:

anni83
Stjeler mat
Posts: 75
Joined: 28 Apr 2012, 17:51
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Presentasjonstråd

Post by anni83 »

Ja da fikk jeg endelig komme inn her :boing:

Hei alle sammen, liten hilsen fra meg og tassen min i Oslo. Jeg er 28 år, voffsen er snart 5 år.
Jeg jobber som sekretær, ellers går all tid til hund og turer..shopping, sminke og soving :aww:


Er her inne og sikler og ønsker meg rottebabyer igjen :kisses:

Er ikke så god på skriving, men dere får nå bare spørre om dere lurer på noe.

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Urokråka »

Endelig kan også jeg få en skikkelig presentasjon her :)
Veronica heter jeg og bor på Hagan i Nittedal.
Her bor jeg med mine to hunder og fem rottejenter.
Jobber som dyrlegeassistent etter noen år der jeg har jobbet i barnehage og som ridelærer for barn.
Jeg har hatt hamstere,kaniner,fugler,fisk,rotter og hest tidligere.
Etter noen år uten smådyr fikk jeg i våres nye totter. Musa flyttet inn,etterfulgt av Lita,Ruby og Iris. For to uker siden flyttet Lisa Tornerose inn også.
Hos meg er burdøren åpen stort sett hele tiden mens jeg er hjemme,noe som resulterer i at jeg har lært at rotter kan finne de merkeligste gjemmesteder :P
Rottene har jeg mest for kosen sin del,men med tid og stunder kan kull bli aktuelt dersom jeg skulle ha riktig avlsmateriale.

Post Reply