Nysing i dyrebutikk....

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Nysing i dyrebutikk....

Post by kari mette »

Var i dyrebutikken på Kongsvinger og kikket på småjentene da jeg/vi ønsker en rotte til, men de nøs hele gjengen. Egentlig burde jeg bli klok av skade da jeg kjøpte en nydelig helbrun jenteunge der for noen uker siden. Jeg leverte henne tilbake dagen etter da hun hadde en underlig måte å bevege seg på (hodet dreide i alle retninger, og hun veltet da hun gikk). Jeg skal fortsatt øke antallet til 3, så har noen en frisk jenteunge til salgs? Jeg har Reidun 4 mnd. og Tina 4mnd. fra før. Begge kjøpt i nevnte butikk. Tina har til nå vært frisk, men Reidun nyser. Har vært hos vetrinær og fått antibiotika for en stund siden, men Reidun nyser endel fortsatt.
Ps: Jeg var innom dyrebutikken i dag og spurte hvordan det gikk med den brune jenteungen. Hun var avlivet, de trodde hun hadde hatt slag. :cry:
Kari Mette
Knerten og Rikard

Kine M

Post by Kine M »

Hei!

Håper du finner en ny kamerat til rottene dine! Det kan jo lønne seg å kjøpe fra en seriøs oppdretter siden dyrebutikken din selger syke rotter.. Kanskje det er noen her som har ventende kull? Det er jo veldig synd at man kjøper en rotte som man må gi fra seg dagen etter fordi den er syk...

Ang det med at de trodde hun hadde hatt slag. Skakke på hodet og problemer med å gå er ofte et tegn på ørebetennelse. Inne i øret sitter jo balansenerven og hvis betennelsen kommer så langt får ofte rotta problemer med å spise, gå og i det hele tatt bevege seg. Nevner det bare fordi det er greit å vite...

Lykke til videre med rottene dine :wink:

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Post by kari mette »

Takk for opplysningen. Du er inne på noe der, for hun hadde full kontroll da hun satt stille og vasket seg eller satt stille og spiste, det var da hun skulle gå hun sjanglet.
Jeg har erfaring med slag hos mennesker og da er det ikke kun balansjen som svikter....
Kari Mette
Knerten og Rikard

Kine M

Post by Kine M »

Ingen årsak, ville bare opplyse om det fordi jeg har nemlig hatt en rotte med ørebetennelse selv, og det var ikke pent. Vi trodde også hun hadde fått slag.
Det var nok riktig av deg å levere tilbake rotta. Siden den var så liten var det sikkert veldig liten sjangse for at den skulle overleve, og det er da veldig synd å bruke masse penger på en rotte du har hatt i et døgn. Veldig synd at de selger syke rotter!!!! Burde ikke vært lov :evil:

Men denne tråden burde kanskje flyttes til Kjøp, omplassering og salg forumet? Noen som vet hvordan man flytter tråder?

Vennlig hilsen Kine

Locked