Hva bor dine rotter i?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked

Hvilken type bur har du?

Hjemmelaget
5
9%
Hjemmelaget
5
9%
Kjøpt i butikk
23
41%
Kjøpt i butikk
23
41%
 
Total votes: 56

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Hva bor dine rotter i?

Post by Topolinis »

Hva bor rottene dine i? Og hva er cirkaprisen på boligen? Hvis buret er hjemmelaget, hvilke materialer har du brukt?

Holder selv på å lage bur, og lurer på hva dere andre foretrekker :D Buret mitt blir en kombinasjon av lakkert tre og plastikk. Med nettingdører.
Mvh Ida S. Eggen

kriztin

Re: Hva bor dine rotter i?

Post by kriztin »

Emidarja wrote:Hva bor rottene dine i? Og hva er cirkaprisen på boligen? Hvis buret er hjemmelaget, hvilke materialer har du brukt?

Holder selv på å lage bur, og lurer på hva dere andre foretrekker :D Buret mitt blir en kombinasjon av lakkert tre og plastikk. Med nettingdører.
Mine rotter bor i et ilderbur, ca D:43 H: 67 B:70. Der har jeg fire rotter. Egentlig har jeg lyst på et myyyyee større bur (sånn som Melody kjøpte seg feks), men etter disse fire rottene skal vi ikke ha noen på en stund, sier de vi leier hos (svigers) så vi får se.. da er det ikke sikkert det blir et stort bur...
De har to etasjer, halvetasjer av lakkert tre som var med buret, pluss to-tre hengekøyer som de ødelegger hele tiden!

Henriette

Post by Henriette »

Jeg har begge dele... Jeg har købt fuglevoliere, to skt. som ser sådanne ud.

Image

Buret har målene Mål: 100x55x150 cm.
Jeg har indsat en masse hylder, legetøj osv. Pris for buret er pr. stk. 1.999,-

Så fandt jeg et andet fuglevoliere i den blå avis, jeg kan desværre ikke huske målene helt, men de minder meget om dem for oven.

Jeg købte det for 100,- også købte jeg noget martriale for 500,- så ialt har jeg jo givet 600,- for det.

Image

pointless

Post by pointless »

jeg skulle heler hatt et hjemmelaget et.... lurer på om jeg kansje skulle selge mitt billig. og kjøpe ett annet hjemmelgd! noen som vil ha ett pent brukt bur til :lol: en tusing??

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

pointless wrote:noen som vil ha ett pent brukt bur til :lol: en tusing??
Det spørs jo veldig på hva slags størrelse og modell det er... Jeg betalter ikke så mye for et bur med plastbunn, f.eks!

Selv har jeg Ferplast Combi til jentene mine... kjøpte det brukt! Har lyst på Scoiattoli 5 til guttene mine (koster ca. 3200 kr nytt i butikk).
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

tessa

Post by tessa »

Rottene mine bor i Jenny buret. Det var jeg heldig å fikk til innprisen (ca 750 kr) da jeg jobba på en dyreklinikk for 1 år siden :D

Amanita

Rottebur

Post by Amanita »

Image

Her er et bilde av rotteburet vårt. Jeg og samboeren fikk disse to søte små jentene på torsdag i forrige uke.

Vi fikk både rotter og utstyr gratis (fra en jente som ikke hadde nok tid til dem), så jeg aner ikke hva buret kostet i butikken.

Andre-etasjen var ikke satt på plass i buret da vi fikk det, men da jeg monterte den på fredagen, og slapp rottene inn i buret, så tok det ikke mer enn 20 sekunder før begge fant veien opp til toppen. Det ser ut til at de liker seg best øverst.

Og når de er ute løper de vilt rundt omkring og skal snuse og utforske alt som er. :)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Amanita: Hva er målene på buret ditt?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Buret mitt er et skap fra IKEA og det kostet 695,- kr. Målene er 80 x 50 x 170 cm (Lengde x Bredde x Høyde)... Det er laget av tre, med 5 etasjer som også er 80 x 50 cm.... Det er netting på dørene, men der kan rottene ikke klatre så mye, derfor tok jeg ut den nederste etasjen og satte inn et Dyrebutikk-kjøpt bur (Fikk det gratis av en venninne som ikke trengte det lenger). Nettingen er sånn netting som brukes til kylling, det er rutete og avstanden mellom sprinklene er ca. 1,3 cm... Det er 5 rotter som bor i dette buret.... Jeg er egentlig veldig fornøyd med buret, når jeg ser prisene i dyrebutikker... :shock:

Locked