I krangel med sin rotte!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

I krangel med sin rotte!

Post by Melody »

Det har kommet til det at jeg og Melody's Skopelos ikke er så enige om dagen. Han får være masse ute og når jeg sitter ved Pcen, sitter han på skulderen min eller oppå datapulten, men han har begynt å bli streng med meg nå. Han liker ikke min aktivitet på tastaturet, så når han står oppå datapulten, biter han tak i nærmeste finger og sleper hånden min vekk fra tastaturet, og sånn holder han på.

Jeg har ikke hatt rotter som har gjort dette før, og jeg vet egentlig ikke hvorfor Skopelos gjør dette heller. Ser han på det som en morsom lek eller liker han rett og slett ikke at jeg skriver på tastaturet?

Problemet er jo at jeg nesten ler meg ihjel for hver gang han gjør dette. Gutten står på og arbeider! :)

Andre her som har rotter som synes du bruker for mye tid ved PCen??
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Shelly

Post by Shelly »

Jeg har samme problemet når jeg spiller piano.

Min teori er at fordi rottene er vant til å få mye oppmerksomhet, så blir de sur hvis man fokuserer på noe annet. Hvis jeg sitter ned og spiller piano så får jeg umiddelbart 2 rotter som sitter på fanget mitt og hopper opp og ned ("se på oss!"), eller løper over pianoet og lager rare lyder.

Kanskje Skopelos ikke liker lyden av tastaturet? Kanskje han tror hånden din er en rar krabbe som må fjernes?

If only they could talk...

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Shelly wrote:Kanskje Skopelos ikke liker lyden av tastaturet? Kanskje han tror hånden din er en rar krabbe som må fjernes?

If only they could talk...
Ja, noe er det i hvert fall! En bestemt, liten fyr! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Ariadne

Post by Ariadne »

Rotta mi biter tak i neglene mine å drar når jeg holder på me musa til pc'n :p
men vet ikke om der et pga at de ser så yummyumm ut eller at hun bare ikke vet hva der er og tror det er mat..

pointless

Post by pointless »

rottene mine har buret sit rett ved siden av datan. og de pleier å henge i gittteret når jeg taster. når de er ute synes de det er litt rart at disse menneskene skal sitte å trøkke på noe sånt... det virker sånn iallefall. mitchu pleier å taste selv hun. da blir det sånn ksdgpoirgjb. artigt... huuh--

Locked