Studere dyrepleier i oslo fra trondheim..

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

kriztin

Studere dyrepleier i oslo fra trondheim..

Post by kriztin »

Er det noen her som vet om det går an å ta en del fag på dyrepleier studiet i fra andre steder, slik at jeg slipper å bo i oslo i to år?

Jeg skal ta kontakt med folk, men vil spørre her først, kanskje noen har peiling?

Hadde det bare vært i Trondheimn også! :(

Kristin

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Hva kan man egentlig bli etter en sånn utdanning?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Har du forresten sett her? http://www.oya.vgs.no/
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kriztin

Post by kriztin »

Melody wrote:Har du forresten sett her? http://www.oya.vgs.no/
Nei, det har jeg ikke... Yrkeskurs, smådyrfag (1 årig). Hørtes ut som noe for meg.. blir litt lange bussturer, men det er jo bare et år da... :) takk for tipset!

Kanskje jeg skal prøve å komme inn der i år, vi får se, skal ringe i mårra.. rått! woho :D

Kristin

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ja, det høres jo så interessant ut med smådyrsfag! Hadde vært gøy om du kom inn der, da! Det er vel ikke SÅÅÅ langt dit?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kriztin

Post by kriztin »

Melody wrote:Ja, det høres jo så interessant ut med smådyrsfag! Hadde vært gøy om du kom inn der, da! Det er vel ikke SÅÅÅ langt dit?
Hey, jeg bor i Trondheim og er bortskjemt, så JA, det er langt :p

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

tenkte også å ta det kurset, men så fikk jeg en liten kul på magen gitt... :) Har ei venninne som ringte de i forrige uke, og hun fikk plass! Så jeg tror ikke det er for sent ennå! Lykke til! :)
Mvh Ida S. Eggen

chi

Post by chi »

ikke det at dette har så mye med saken å gjøre, men hvor gode karakterer må man ha for å bli veterinær?

kriztin

Post by kriztin »

Emidarja wrote:tenkte også å ta det kurset, men så fikk jeg en liten kul på magen gitt... :) Har ei venninne som ringte de i forrige uke, og hun fikk plass! Så jeg tror ikke det er for sent ennå! Lykke til! :)
Takk! Jeg ringte i dag, og de ba meg sende søknad.. krysser fingre!

Chi: Jeg husker ikke, men de må sikkert være litt gode, kommer an på hvor mange som søker. Dessuten er det jo bare en Vetrinærhøgskole i Norge, det teller også inn. Du kan jo ringe og høre.. og fortell oss det etterpå :)

Kriztin

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Chi, du får bare jobbe på noen år framover og velge de riktige fagene på videregående. Er man målbevisst kan man oppnå det meste, men da er det en del ting man er nødt til å ofre også!

Kristin, hva er det som kreves for å komme inn på Øya, da? Er det på videregående nivå?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kriztin

Post by kriztin »

Melody wrote:Chi, du får bare jobbe på noen år framover og velge de riktige fagene på videregående. Er man målbevisst kan man oppnå det meste, men da er det en del ting man er nødt til å ofre også!

Kristin, hva er det som kreves for å komme inn på Øya, da? Er det på videregående nivå?
Ja, det er en videregående skole. Faget heter smådyrsfag og er ettårig. Det går enda an å søke, og man trenger ikke ha tatt noen "natur"-linjer for å komme inn hvis man er over 19...

Kristin

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Skulle egentlig gått det kurset det året som har gått nå jeg, men jeg trakk meg.. orket ikke mer skole allikevel. Jeg fikk til og med plass der, tror ikke det er så vanskelig for jeg hadde ikke akkurat superkarakterer det siste året jeg gikk på skole.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

chi

Post by chi »

Det er jo lenge til jeg begynner på videregående, da. Til høsten begynner jeg i 9ende klasse. Og jeg tror jeg må forbedre meg litt for å nå målene mine...

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Chi: Jeg vet ikke akkurat hvor gode karakterene må være, men gjennomsnitten bør ikke være verre enn kanskje 5... Er ikke helt sikkert da. Og det er jo f.eks. ikke så bra for deg hvis du bare har gode karakterer i nesten alle fagene, men dårlige i matte, bio og chemie. Jeg tror egentlig det er biologie som teller mest, kroppsbygningen til dyrene, hvordan de ser ut inni og hvor organene ligger og sånt. Og så trenger man sikkert matte for å dosere medisiner.. Jeg tror ikke at man trenger å vite så mye av chemie, men har jo ikke noe erfaring selv. Jeg vil absolutt jobbe med dyr når jeg er ferdig med skolen, og har tenkt å bli veterinær, men jeg er skikkelig redd at jeg får for dårlige karakterer!! :roll:
Også må de fleste (jeg tror egentlig alle) som vil bli veterinær hjelpe til i forsøkslaboratorier og gjøre forsøk med dyrene :( , eller drepe dyr og skjære de opp og undersøke de etterpå... Det vil jeg absolutt ikke gjøre!! Håper at dette ikke er "plikt" for å bli veterinær når jeg skal studere. En veninne av moren min måtte f.eks. sette rotter i en sånn maskin som går rundt og rundt hele tiden, så blir den fortere og fortere til rottene blir helt "svimmel" og til slutt dør av det. :cry:

chi

Post by chi »

i matte og natur og miljø har jeg gode karakterer, det er yndlingsfagene mine... Men jeg vil ikke drepe dyr :cry: .

Locked