Rettskrivning

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

pointless

Post by pointless »

er dette et forum om rotter eller rettskriving???

Shelly

Post by Shelly »

det er ikke du som har leseproblemer da shelly?
Det er det ikke. Jeg forstår hva som skrives - men at jeg må dekryptere meldingene avogtil kan bli slitsomt. Jeg sa aldri noe om å skrive perfekt, bare om å ha litt mer omtanke for de som skal lese det.

Danskene er tilgitt, grunnet billig alkohol!

snapdragon

Post by snapdragon »

Shelly, hæhæ ja, og billige cigaretter :twisted:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

pointless wrote:er dette et forum om rotter eller rettskriving???
Dette er et diskusjonsforum for mennesker som er interesserte i tamrotter, men selv om det handler om rotter og ikke rettskriving, bør innleggene skrives på et saklig og seriøst plan, man bør også tenke mens man skriver og passe på at man ikke legger inn for mange unødvendige innlegg når man ikke har noe spesielt å si eller tilføye...
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Vi har jevnt over en usedvanlig god tone her på forumet i forhold til mange andre forumer. Det skal vi fortsette med. Men Shelly (og Melody) har et poeng, hvis alle bruker det ekstra lille halve minuttet på å 1) lese igjennom det de selv har skrevet, og 2) vurderer om det de skriver er "allmennyttig" eller ikke, så blir det mye lettere for alle parter å bruke forumet til det der er ment for!

Men jeg mener ikke at vi skal være helt nazi heller, f.eks er det rom for litt mer utfoldelse under oppslagstavlen enn på de andre forumkategoriene ;)

chi

Post by chi »

Ja, vi har en usedvanlig god tone her, hvertfall i forhold til ilderforumet!

kriztin

Post by kriztin »

Heidi wrote:Det skal vi fortsette med. Men Shelly (og Melody) har et poeng, hvis alle bruker det ekstra lille halve minuttet på å 1) lese igjennom det de selv har skrevet, og 2) vurderer om det de skriver er "allmennyttig" eller ikke
Kanskje noen trenger å innse at å se opp fra tastaturet (*kremt* :oops: ) når de skriver kan være en god ting.. så ser man det løpende.. touch-metoden :D!

Jeg har egentlig bare lagt merke til de med dysleksi jeg.. og danskene :p
Selv prøver jeg å være nøye ... men jeg er ferdig med norskfaget! Jippi!

Kristin
Last edited by kriztin on 16 Jun 2004, 15:21, edited 1 time in total.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

kriztin wrote:å se opp fra skjermen
:hm: Se i taket? :roll:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

sasandal

Post by sasandal »

Hei
Jeg er ikke så god i rettskrivning, så jeg pleier å skrive innlegget i et program som har rettefunksjon, som f. eks Word eller Outlook. Etterpå er det bare å merke teksten (Ctrl + a), klippe den ut (Ctrl + x) og lime den inn (Ctrl + v) i meldingsboksen.
:D

Ole

Post by Ole »

da må nesten jeg også si noe her.

jeg har selv dysleksi og sliter dag inn og dag ut!!
vær gang jeg skriver ett ord går jeg gjennom det tre-fire kanskje seks ganger får jeg tror å håper det er rett..
det gjør at jeg ikke har så veldig lyst til å skrive så mye på forumer osv. på nett!
men.. her er jeg.. og skriver.
vi er forskjellige alle sammen,å det må vi leve med.. til og med jeg!

Ole.

ps. tror faktisk jeg greide meg fint på skrivingen nå.. :lol: :lol: :lol:

Locked