dyrebutikker

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
pointless

dyrebutikker

Post by pointless »

jeg jobbet i en dyrebutikk på grønland. (den er borte nå) tropehagen. han som dreiv den er tjue år gammel. ikke noe til sjef akurat! de behandler ikke alltid dyra bra nei! tre uker er visst en bra alder på dyra der. det kom bitte små vaklende kanin bæibis, de kunne umulig være gamle nok... og de står på utstilling. jeg la inn rør og og hus og leker. men det måtte jeg ta bort igjen, for de mente det ikke så så bra ut. "man får ikke solgt noe kundene ikke kan se". jeg blir kvalm! jeg ble pisst off og gikk på dagen til slutt. kjøpte mine rotter der. mende var gamle da jeg kjøpte dem, et halvt år gamle... jeg ville ikke at de skulle til slangehuset... det er der alle dyra som ingen kunder vil ha går. slanger eller hammer... det er noe dritt! jeg kommer til å kjøpe mine neste rotter i dyrebutikk tror jeg... det er ikke bra for dyr å være på sånne steder. de som jobber der har skjelden peil på hva de driver med... *natta* :hm:

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Usj, jeg blir så sint av å høre sånne ting! Når man har dyrebutikk må man da fjan-meg vite _mye_ om alle dyrene man har der! Da får man heller ha få dyr som man vet mye om. Og hvis det ikke funker, for da tjener man ikke nok og bla bla bla, da får man la være å ha dyrebutikk. Så får heller de som vil ha dyr kjøpe av seriøse oppdrettere. USJ!
:evil:
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Finnes det ingen regler for hold og salg av levende dyr i en dyrebutikk?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

jo.,..

Post by pointless »

man får ikke lov å stille dem ut i vinduer. og det skal alltid være nok vann og mat i burene,. den sjappa jeg jobba på var jo den bula da! sjefen bodde hos mamma og pappa. og visste ikke åssen han skulle drive butikk. han kjøpte seg en hund, fordi han ville ha kontak med damer. så satte han henne på omplassering etterpå når han ikke gadd mer... det er sikkert mange dyrebutikker som behandler dyra bra... tror de. det er ikke bra for dyr å være innesperret i så små bur. uten at de blir tatt ut i det hele tatt... og jeg synes det er noe jækla drit når folk aler opp dyr, for å selge... (ikke rettet mot dere jenter ;)) men når de ikke får solgt dem. så slår de dem i hjel eller gir dem som slangemat... joda slangene skal også ha mat... men det må da finnes en bedre måte... jeg synes at dyrebutikker KUN skal selge dyrefor. så kan rotte og kjæledyropdrettere ta seg av resten! sånn burde det vert!!! :evil: :evil: :evil:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Joda, sånn burde det vært. Men det blir aldri sånn så lenge folk kjøper dyr fra dyrebutikker! Så hvis du virkelig mener at dyrebutikker ikke skal selge dyr, så IKKE kjøp derfra, selv om rottene ser aldri så søte ut.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Re: jo.,..

Post by Melody »

pointless wrote:jeg synes at dyrebutikker KUN skal selge dyrefor. så kan rotte og kjæledyropdrettere ta seg av resten! sånn burde det vert!!! :evil: :evil: :evil:
Dette er hva jeg også hadde likt ideelt sett, men det blir nok aldri noen realitet... Det eneste vi kan gjøre er å prøve å øke kunnskapsnivået til både ansatte og kunder!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

riktig...

Post by pointless »

men man synes jo fryktelig synd på rottene da... de har ikke gjort noe galt... så kommer de til et sånt sted. jeg nekta ei dame å kjøpe hamster til ungen sin på TO år. de kom inn i butikkenmed en sånn hamster bur plast boksting. og skulle ha hamster til pjokken. jeg spurte om de brukte boksen som transport. da kikka ho dumt på meg og sa at nei den skulle jo selvfølgelig hamsteren bo i!! (dumme meg liksom). så spurte jeg hvem som skulle ta seg av hamsteren. og det var pjokken. på TO år... jeg sa tvertnei. og et par timer etterpå fikk jeg telefon fra en annen butikk i kjeden som skjelte meg ut etter noter for sånt kunne man ikke gjøre!! "men det handler jo faktisk om et levende dyr her da" sa jeg. "nei sånn kan du ikke tenke! vi mister masse kunder når du holder på sånn"
(huuuui nå er jeg i gang) jeg blir pisst off... men jeg kommer til å ville ha rotter av en av dere når tiden er inne... ikke mer dyrebutikk. og man kan jo handle for og sånt her... :wink:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg tror ikke jeg skal si hva jeg mener om dette innlegget. Figuren under får tale for det jeg tenker:
:evil:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Stå på, Pointless! (Upassende navn?)
Men fikk du sparken, eller?

pointless

jobba under apestat

Post by pointless »

apestat er ett annet ord for "aetat". jeg gikk på dagen siden man kan gjøre det når man jobber under aetat. det var liksom bare ett tidtrøyte til jeg fikk orntlig jobb da. men kunne vi ikke gjøre en liten innsats for å stoppe dette...? klin umuligt... det er synd. virkelig! :arrow: :cry:

Locked