Nye venner i dag!!!!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Nye venner i dag!!!!

Post by Topolinis »

Jeg klarte det ikke.... Jeg kunne ikke vente lenger.... De sto der, og var bare helt nydelige! Så de måtte bli med meg hjem da... Og her sitter jeg å vasker bur, slik at de skal få en plass å bo.... De heter Mille & Vanilje, og er ca 5-6 uker gamle.. Mille er Black AMBK m/panneflekk og Vanilje er Black Striped Husky. Bilder av de to nurkene vil dere finne på hjemmesiden min i løpet av dagen :D :D
Mvh Ida S. Eggen

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Hihi :lol: gratulerer med to små ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Anette
Hamstrer mat
Posts: 347
Joined: 12 Feb 2004, 20:59
Location: Sarpsborg, Østfold

Post by Anette »

Gratulerer med nye rotter! :D
De er kjempe søte!!

Kan tenke meg at du koser deg nå... :D

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Takker! Dere skjønner vel hvorfor jeg ikke kunne la de bli igjen i dyrebutikken? :P Har oppdatert hjemmesiden min, bedre bilder av de to kommer når vi har blitt litt bedre kjent. Kan ikke la de springe fritt ennå, de er litt for redde stakkars små. Er på god vei til å bli husvarme inne i buret nå da :D
Mvh Ida S. Eggen

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

De var nydelige, grattis!! =D
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Marit.H

Post by Marit.H »

hei.
jeg ser du venter en fra Nattergalens.... er det samme dama som driver med marsvin?
hehe har et marsvin fra Nattergalen`s se. :wink:
(Nattergalens Thor en self Lilac)

Marit.H

Post by Marit.H »

Naha ser det nå at det er samme oppdretter ja. :)

kriztin

Post by kriztin »

City Zyd faktisk :) De var kjempesøte! Har aldri sett rotter der før jeg, men nå har de altså :)

Sommerhilsen fra Kristin

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Hei Kristin!

Du er ikke mye på City Zyd skjønner jeg ;) Men når det først er snakk om dyrebutikker i Trondheim... var på Solsiden Zoo i dag jeg... Kommenterte at de hadde bare en rotte igjen, hun så så ensom ut der hun stod stakkars. Fikk da høre at de får inn rotteunger på førstkommende Tirsdag... 4 uker gamle.... Og de var litt i GAMLESTE laget sa hun (!) Vanligvis er ungene hun tar inn 3 UKER!!!! Jeg sa: Men ungene skal jo ikke skilles fra mor og det motsatte kjønn før de er 5 uker...?!! Nei, hvor har du hørt det? sa hun... - Det er bare tull, sa hun etterpå....!!! Jeg fortalte henne da at jeg hadde hatt rotter i 11 år og at jeg drev oppdrett, så jeg mente jeg visste hva jeg snakket om! Da ble dama sur, og sa at hennes oppdretter mente det var greit å selge ungene når de er 3 uker gamle, så da fortsetter hun med det....


Hei Marit! Nattergalen ja ;) Hun skal på marsvinutstilling i Norge i September, så hun skal ta med seg de små vennene mine da :)
Mvh Ida S. Eggen

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg tror den "misforståelsen" oppstår fordi biologisk sett vil rotteungene avvennes (=ikke lenger ha bruk for morsmelk) når de er rundt 3 uker. Men rotter som skal brukes som kjæledyr, og som skal kunne gå i flokk sammen med rotter som ikke er familie, de må lære dette. Og det er det vi oppdrettere (sa hun med stolthet i stemmen) legger vekt på i de siste to ukene. Dyrebutikkene (og deres leverandører) har ikke tid og råd til det, men så ser vi jo også hvordan dyrebutikk-rottene ofte er når de blir kjøpt - forskremte små krek som må temmes med største tålmodighet.

Marit.H

Post by Marit.H »

Emidarja wrote:Hei Marit! Nattergalen ja ;) Hun skal på marsvinutstilling i Norge i September, så hun skal ta med seg de små vennene mine da :)
Ah. Dit skal jeg også. Nordisk mesterskap og greier.
Kommer du dit også da? og henter de?
Om du vil kan du glo litt på svina mine også vettu. :wink:
Spennede med nye dyr uansett. :D
Last edited by Marit.H on 15 May 2004, 15:42, edited 1 time in total.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Emidarja wrote:Hei Kristin!

Du er ikke mye på City Zyd skjønner jeg ;) Men når det først er snakk om dyrebutikker i Trondheim... var på Solsiden Zoo i dag jeg... Kommenterte at de hadde bare en rotte igjen, hun så så ensom ut der hun stod stakkars. Fikk da høre at de får inn rotteunger på førstkommende Tirsdag... 4 uker gamle.... Og de var litt i GAMLESTE laget sa hun (!) Vanligvis er ungene hun tar inn 3 UKER!!!! Jeg sa: Men ungene skal jo ikke skilles fra mor og det motsatte kjønn før de er 5 uker...?!! Nei, hvor har du hørt det? sa hun... - Det er bare tull, sa hun etterpå....!!! Jeg fortalte henne da at jeg hadde hatt rotter i 11 år og at jeg drev oppdrett, så jeg mente jeg visste hva jeg snakket om! Da ble dama sur, og sa at hennes oppdretter mente det var greit å selge ungene når de er 3 uker gamle, så da fortsetter hun med det....
Arrgghhh, noen flere som kunne tenke seg å dra til Zolsiden Zoo og slenge noen fakta i bordet?
Der fikk vi nok svaret på hvorfor den minste rotta di er liten, Kriztin... var ikke han kjøpt der?

Ida: Er det denne dama det er snakk om? http://www.adressa.no/bildegallerier/ar ... eID=488956
Jeg ble nok sjokka over å lese artikkelen, jeg!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

mooica

Post by mooica »

Jeg har også hatt denne krangelen med mange dyreforrettninger, men det ser ikke ut som at det hjelper. :evil:
Jeg har selv fått en jobb på en dyrebutikk nå, som åpner i august. Og der kommer jeg til å endre på dette. Ingen unger som er 3 uker skal bli solgt der nei....

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

mooica wrote:Jeg har selv fått en jobb på en dyrebutikk nå, som åpner i august. Og der kommer jeg til å endre på dette. Ingen unger som er 3 uker skal bli solgt der nei....
Hvilken dyrebutikk er dette? Er det kjede? Hvor skal den ligge?
Lykke til med ny jobb!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

mooica

Post by mooica »

Takk for det!. :D
Det er en helt ny og selvstendig dyreforrettning som starter på Lade. Butikken heter 'Dyrenes Verden' og den har lokale i gamle Obs Sport, ved City Lade. Så det blir ganske stort. Den åpner forhåpentligvis 1 august (det er i hverfall planen).

Locked