Caruso har kommet hjem!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

cyberkit wrote:ps: hvor lang tid tok det enkli, fra danmark og hjem til deg...? :roll:
Det tok på flekken én mnd. 19. mars-19. april. Han bodde to uker i Sarpsborg hos Anette og resten av tiden på Hamar hos Elin.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

cyberkit

Post by cyberkit »

så kult da :D
heldig er du :D

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Det var jo ikke akkurat ønskelig at Caruso skulle bli voksen før han kom til sitt virkelige hjem, for introduksjonen går ikke alltid like lett da, men både i går og i dag har han delt bur litt med Lime, og selv om begge er usikre på hverandre, er det ingen slosskamper dem imellom, så jeg går ut ifra at de to vil trives sammen. Å sette Atlas sammen med Caruso må jeg nok vente litt lenger med, for han er ikke så villig til å godta nykommeren ennå.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

cyberkit

Post by cyberkit »

lykke til iallefall :D

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Tillykke, han er godt nok smuk :D Og held og lykke med introduktionen, jeg har selv kun prøvet at skulle introducere voksne hunner, og det synes jeg kan være svært nok.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Annbritt wrote:Tillykke, han er godt nok smuk :D Og held og lykke med introduktionen, jeg har selv kun prøvet at skulle introducere voksne hunner, og det synes jeg kan være svært nok.
Takk, det er tydelig at ting vil ta tid her, men jeg ser stor framgang mellom Caruso og Lime, som er 14 mnd. Lime vil nok være villig til å godta Caruso etter en stund. De fyker i hvert fall ikke på hverandre, men Caruso er litt nervøs i Limes nærvær og får ikke helt roen over seg til å spise og drikke normalt siden han hele tiden skal følge med Limes neste trekk.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Men mon ikke det vil gå forholdsvist hurtigt alligevel, hvis der ikke direkte har været slagsmål?
Jeg er ved at introducere en voksen hunrotte til min gruppe, jeg har haft hende en måned, og der er stadig nogle af mine piger, som ikke kan fordrage synet af hende :( Men mit problem er, at hun har været alpha i sit gamle bur (de var 2) og vil ikke underlægge sig min egen alpha. Jeg tvivler dog på, at du får det problem med Caruso :wink:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Han er dødspen! ^_^ Grattis med ny rotte!

:D
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Hyyyyssssjjj, vær stille....

... Caruso og Atlas ligger tett inntil hverandre og sover. Det er nesten så jeg ikke tør å puste høyt engang, men det ser ut til å gå veldig bra med alle tre.

Først ble Lime og Caruso kjent med hverandre og det siste døgnet har de bodd sammen mens Atlas har bodd alene. I dag da jeg satte Lime i buret til Atlas virket ikke Atlas så oppspilt over at Lime luktet Caruso, noe han hadde gjort tidligere, så da vasket jeg gutteburet og badet guttene mine en og en, først Caruso, deretter Lime... de to fikk gå ned i det nyvaskede buret imens jeg tørket Atlas med et håndkle. Og etter det har alle tre bodd i samme bur. Forholdet mellom Caruso og Atlas var litt anstrengt den første timen, men nå ligger de altså kliss inntil hverandre. Det er et under, synes jeg, sånn som Atlas har reagert på nykommeren. Jeg håper dette går bra framover!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Marit.H

Post by Marit.H »

marit visker stille :

Ah... så spennede da. :D

lykke til videre....

*lister meg stille ut igjenn*

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Yaaay! :thu:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Heidi wrote:Yaaay! :thu:
Du er vel også litt stolt av rottene mine? I hvert fall er jeg det. Nå er det en ny dag, og alle hannene har delt bur i natt! JIPPI! :D :konge:

Jeg er så glad! :D
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Klart jeg er! Har jo fulgt med Carusos hjemkomst i noen måneder nå... endelig gggggikk det bra til slutt! (Sukhothai slenger på noen ekstra g'er. Det er sikkert rottekode.)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ok, rottene skal få se innlegget, så får vi se hva de kan lese ut av det! :lol:

De tre guttene ser ut til å trives godt sammen nå, så vi er ikke lenger bekymret, bare glade! :D
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked