Flyreiser

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Flyreiser

Post by Elsol »

Noen som har smugglet med seg rotter inn på fly?
Tenkte på at man bare kan ha rottene i veska i liten eske eller noe,men så er det jo sikkerhetskontroll man må igjenom med scanning å slikt..Vil en liten rottekropp vises eller??Hehe...
Spekulerer litt bare..Har ikke lyst til å ha smådyr nede i lasterommet hvis det skulle bli aktuelt noen gang...
Men sammtidig hadde det vært kjempe vannskeligom man prøvde seg på litt smuggling å så ble man ferska!!Hva gjør man da med rottene???Man har jo et fly å rekke som oftest..Hmm....
Mvh
Elin:o)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Vær så snill, da...
Det er lov å ta med seg rottene på flyet, men de må reise i lasterommet og man må bestille plassen til dem på forhånd.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Hørte det ikke var bare bare å få de i lasterommet heller.
At rottene måtte pakkes i et bur og så i et til og det var masse styr og greier..Og at det er skikkelig stressende for de i lasterommet..
Mange her som har fraktet rotter i lasterom med positivt resultat?
Får ringe å sjekke med reisebyrået om hvordan man må gå fram..
Mvh
Elin:o)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Der hadde jeg ringt å hørt..
Man må søke om å få rottene med seg inn på flyet.Så lenge de var små så kan de taes inn i cabinen..I bur/reisebur selvfølgelig..
Mvh
Elin:o)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ikke alle som jobber på flyplass kjenner reglene like godt. Heidi er her ikke i dag, men hun har tatt med rotter på fly flere ganger og fått problemer. Be derfor om å få reglene skriftlig, for ellers så kan du risikere å stå igjen med rottene på flyplassen fordi de som er på jobb den dagen aldri har hørt om reglene dem du snakket med først ga deg.

Du må:
1. Sjekke opp reglene
2. Bestille plass til rottene på forhånd

Ikke stol på at ting går i orden. Da kan det hende det blir togtur hjem på deg i stedet.

Jeg har sendt rotter med fly, og det var null problem. Ringte flyselskapet og bestilte billett 1 uke i forveien (jeg skulle ikke med på flyet selv). De ringte meg tilbake for å fortelle meg hvilket fly som egnet seg best.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Hehe..Å ta tog hjem ville ikke ha gått..Vi har ikke tog så langt nord..
Skal få alt skriftlig hvis det blir aktuelt.
Mvh
Elin:o)

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Vet at bla. Widerøe nekter å ta ombord gnagere, der er det bare hund og katt som får komme ombord... Synd for de som bor i distriktene...

Men å prøve å smugle noe om bord i et fly i dag...tror det er lettere å lære seg å gå på vannet.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Får håpe det ikke blir så høy sjø når hun skal gå hjem, da! :lol:
anita

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

hehe :D :D :D
Er norwegian jeg reiser med og det virket ikke som det var noe problem egentlig..Men får nå se...
Mvh
Elin:o)

Locked