Kritikk av Dyrebutikker 2002

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Kritikk av Dyrebutikker 2002

Post by Topolinis »

På de gamle sidene til NTF ble det lagt ut kritikk av dyrebutikker, jeg fant igjen de jeg hadde skrevet på den gamle datan vår. Så jeg må jo bare viser dere da, og for de av dere som bor i Trondheim ennå, kanskje dere kjenner dere igjen, eller kan fortelle oss at butikkene har blitt bedre?
TRONDHEIM.




Tropehagen zoo, Valentinlyst kjøpesenter.



Rottene: De avler på rottene selv, og rottemor med ungene deler bur med de andre hunnrottene inne i butikken. Rottene får vanlig tørrfor, og går på sagflis.. Alle rottene har tegn på øremidd…
Bur og utstyr: Lite utvalg av bur til rotter, det går på hamsterbur, kaninbur og små fuglebur. Alt jeg finner av utstyr er i hamsterstørrelse, eller for fugler…
For og godbiter: Vanlig premium tørrfor og yoghurtdrops for rotter er det eneste jeg finner.
Strø: De selger biostrø og sagflis.
Priser: De tar 149,- for rottene, burene ligger fra 600,- og oppover…
Ansatte: De ansatte prøver å skjule at rottene har øremidd isteden for å behandle de. Sier til slutt at rottene har en øremidd som ikke smitter…! En av de ansatte kommer bort til meg å skryter av rotteungene, hun forteller meg til og med at rottemoren var 5 uker når hun ble parret med sin egen far!

Terningkast 1


Tropehagen zoo, Lade.


Rottene: Har store bur, med hus, stiger og løpehjul. De får vanlig tørrfor, men de får epler og bananer som avveksling. Rottene er skilt, og ser friske ut, men de går på sagflis. Avler ikke på rotter, men tar inn fra privat oppdretter i følge damen som jobber der.
Bur og utstyr: Lite utvalg av rottestørrelser, men de har noen typer som går. De har en del ilderutstyr som går bra til rottene, og et utvalg av stiger og hus i passe størrelse.
For og godbiter: De har premium tørrfor, yoghurtdrops, vitamindrops og gnagerstein for rotter.
Strø: Selger sagflis og biostrø.
Priser: De tar 149,- for rottene, burene ligger fra 600,- og oppover
Ansatte: Damen som jobber der virker opptatt av dyrenes ve og vel, og selv om hun ikke vet så alt for mye om rotter, og helst ikke vil ta på de selv (!), virker det som om hun prøver å gjøre sitt beste for alle dyrene.

Terningkast 4
Mvh Ida S. Eggen

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Interesangt :) !
Kanskje jeg skal ta med ark og penn til trope hagen i tønsberg og skrive om hvordan rottene har det der ?
Synes alle skal skrive om "sin" drebutikk , så kan vi jo regne sammen i gjennomsnitt hvor mange dyrebutikker som har godt rotte hold og hvor mange som har et dårlig rotte hold .

:)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jeg har iallefall fått 15 svar om forskjellige dyrebutikker, holder ennå på å skrive den artikkelen min. Julia her på forumet har vært veldig hjelpsom og "anmeldt" 7 butikker i Trondheim. :) Men Tropehagen Zoo på Valentinlyst-senteret hadde ikke rotter når hun var der, noen som vil sjekke den butikken? Høres ikke bra ut det som står der fra sist iallefall. :?

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Jeg skal ta meg en tur opp på valentinlyst når de åpner igjen over påske, hun ene som jobber der skal muligens ha ilderen vår på fôr i noen dager. Så da kan jeg snoke litt i rottene deres også :wink:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg kan skjekke de to dyrebutikkene her i horten !? Så ka jeg sende deg lesultatet på mail eller pm . :)
Men jeg har fått intrykk av at hortens dyrebutikkene ikke har særlig peiling på rotter . :roll:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jeg kan skjekke de to dyrebutikkene her i horten !? Så ka jeg sende deg lesultatet på mail eller pm .
Men jeg har fått intrykk av at hortens dyrebutikkene ikke har særlig peiling på rotter .
Supert hvis du gjør det :) Spørsmålene finner du på hjemmesiden min under Litt forskjellig og så trykk på dyrebutikkene så står de nederst der.

Locked