Dyrebutikk på Majorstuen

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Sissel

Dyrebutikk på Majorstuen

Post by Sissel »

Hei. Vil bare anbefale dere som bor i nærmiljøet om dyrebutikken på Majorstuen som ligger ved tbanestasjonen. Der har de bl.a. yesterdays news-strø (riktignok for kaniner og mus, men det funker vel for rotter også), og et spesielt foor jeg ikke har sett noen annen steder før (og jeg har vært i maaaange dyrebutikker): Bogena Krokant, og XtraVital Super Premium. Noen som har noen erfaringer om disse 2 mattypene?

En liten søt historie da; jeg blir alltid "sugd inn" mot dyrene som står til salgs i butikken, og her oppdaget jeg en stakkars liten musegreie av et slag, som hadde kommet seg ut av buret. Den satt der helt forskremt. Men jeg fikk den inn i buret igjen, og sa i fra til personalet så de skulle være litt ops på den lille krabaten ;)

GOD PÅSKE

Eva lill

Post by Eva lill »

heia!
jeg har desverre ikke hørt om dette foret engang...
men visst du har prøvd dette foret så kan du jo kansje informere oss litt om det?

Julie Erlandsen

Post by Julie Erlandsen »

Bogena Krokant
Tror det må være et godt for. For tiden har ikke "min" dyrebutikk foret, men jeg brukte det en del før. Rottene fikk bedre pels, ble roligere, ja hadde det fint.
Jeg fikk imidlertid aldri sjekket ordentlig ut hva foret inneholder. Kanskje du vet det?
At rottene liker maten og virker ok mens de spiser det, behøver jo ikke nødvendigvis bety at foret er bra.
Vet noen mener at bitene er for små. Ikke min erfaring.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Vi bruker den dyrebutikken masse vi :) Rottene mine elsker Krokant, så når jeg kommer hjem til Oslo igjen så skal jeg kjøpe det :wink: Tror det er et bra for, for rottene får i seg alt det de skal fordi alle ingrediensene er i en bit, så er ikke sånn at noe ligger igjen.

Guest

Post by Guest »

Jeg brukker bare den dyrebutikken,de er flinke å eieren har hat rotter i mange år.mange av rotte ungene de har i butikken kommer fra hennes egne rotter.
De er flinke,og ikke så dyre heler.
Har ikke prøvd det maten,trives godt med RM maten.
da vet jeg at de får i seg det de trenger og at ikke bare spiser det de liker.

hilsen henrik olavesen

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Så du om de hadd sluis rotte mat? For hvis de har det hadde jeg ikke trengt å dra til lysaker for å kjøpe mat, kan jeg bare dra til majorstuen:)

Sissel

Post by Sissel »

Hei. Jeg kjøpte alle typene av rottemat de hadde, siden gutta mine er så kresne, så de hadde bare de 2 typene jeg nevnte helt på toppen.... Sorry

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg har en pakke Sluis Superior Menu rottefor her, og det er nok ikke dette jeg ville anbefale hvis jeg skulle anbefale noe annet enn RM1/RM3. Det inneholder massevis av alfalfa, som rottene i beste fall ikke spiser, eller i verste fall spiser og ikke kan nyttiggjøre seg, men får metthetsfølelse av likevel.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Og når Sluis koster 69 kr for 0.85 kg, mens RM1, som inneholder alt rottene trenger og ikke masse overflødige greier koster 25 kr for 1 kg, så sier det seg vel selv hva som er best? ;)

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Heidi wrote:Og når Sluis koster 69 kr for 0.85 kg, mens RM1, som inneholder alt rottene trenger og ikke masse overflødige greier koster 25 kr for 1 kg, så sier det seg vel selv hva som er best? ;)
Oj ja det er en forskjell.. Hvor får jeg kjøpt RM1/RM3 maten?

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

I NTFs nettbutikk (selges kun til medlemmer av NTF):
http://tamrotter.com/nettbutikk/

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Heidi wrote:I NTFs nettbutikk (selges kun til medlemmer av NTF):
http://tamrotter.com/nettbutikk/
hmm ok.. Må nok vente med det da til jeg kommer hjem til pappa.

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Mine to kresne (arg og ve) småfrøkner ville aldri spise opp eller stort av maten sin - før Krokant kom inn i bildet. Det er tre forskjellige biter i posen (orange, hvit og brun) men alle tre inneholder akkurat det samme. Rare er at Mist vil ha de hvite, Shadow de orange - også krangler de om de brune når de andre er blitt spist opp. Deilig å se at det fantes en mattype de begge ville ha.. Prøvde et par andre "fullkost"-typer, men det er en lang historie å fortelle, kan bare konkludere med at det skulle de i allefall ikke ha.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Locked