Sverigerottene?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Sverigerottene?

Post by § RatGirl § »

Sitter å prøver å lage noe ut av det jeg har fått inn om dyrebutikker, og jeg legger merke til at nesten alle skriver at butikken får rotter fra Sverige. Så da lurer jeg på endel. :)

:arrow: Er det noen som vet noe om hvor rottene kommer fra?
:arrow: Private oppdrett?
:arrow: "offentlige masseoppdrett"?
:arrow: Hva med sykdommer og smitte?
:arrow: Frakt?

Syntes ikke at det høres så bra ut det med at "alle" butikkene får rotterunger fra Sverige å bare kan bestille noen unger når de har gått tomt. :?

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Kanskje du burde kontakte dyrebutikkene og be om telefonnumre til masseoppdrettene i Sverige?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ingen dårlig ide, skal spørre og grave litt i en dyrebutikk som sa de kunne bestille noen rotter til meg så de var der om 2-3 dager. Spørs om jeg rekker det denne uken, men har jo god tid i ferien :) Andre er velkommne til å spørre og grave litt i "din" butikk :wink:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Nå var det vel ikke akkurat det å skaffe flere rotter fra masseoppdrett og inn i de norske dyrebutikkene jeg siktet til! :shock:

Det går vel an å be om informasjon uten at det skal gå utover levende dyr.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hehe, jeg tror ikke Ratgirl hadde tenkt å bestille rotter, men å spørre om info ;)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Jeg kjøpte Birk og Ronja ca 4,5 uke gamle på Dyrenes Verden, Trondheim. Fikk navn og nummer til kontaktpersonen, som viste seg å være lærer på et gymnas, der de avlet rotter og solgte de til dyrebutikker i Norge og Sverige.
Mvh Ida S. Eggen

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Nå var det vel ikke akkurat det å skaffe flere rotter fra masseoppdrett og inn i de norske dyrebutikkene jeg siktet til!
:P Neinei! Selvfølgelig mente jeg det ikke sånn! De sa til meg sist jeg var der at de kunne bestille rotter til meg, men jeg ble jo litt forskrekka og sa nei med en gang!

Topolinis: Var det gymnaset i Sverige?

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

ja, det var ett svensk gymnasium de kom fra ja.
Mvh Ida S. Eggen

Eva lill

Post by Eva lill »

heia!
jeg ble fryktelig nysjerrig her nå....vet du hvilket gymnas i sverige det var?kjenner til et gymnas i sverige som driver profesjonelt med avl og oppdrett og dyrehold.de har en egenlinje med dette her,og de har stor internasjonal pågang med søknader i fra folk som vil begynne der,men de har faktisk ikke fått noen søknader i fra norge!heter gymnaset sponga?
:D

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Da har jeg spurt litt på det svenske forumet, og der dukket det opp tre navn.
Imazo AB
Ackes zoolager
Åkello
Og denne adressen http://www.zoorf.org/aspalla/asp.htm
Jeg skal lese litt nøyere gjennom svarene jeg har fått å prøve å finne litt om de forskjellige.

Det finns två grossister som massproducerar råttor det är imazoo och åkello...Åkello är något bättre än imazoo men ingen är seriöst inriktad på att föda upp snälla långlivade sällskapsdjur... Själv gjorde jag en beställning av blue av åkello...två var sjuka när jag fick dom en blev aggresiv...Imazoo råttorna har alltid löss...många är spattiga och har dåligt temperament..

Høres ikke helt bra ut iallefall :( Men har ikke funnet så mye ut om dette ennå, tenkte bare å dele det med dere :wink:

Locked