Tromsø

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg lurer litt på om man kan varsle fra til dyrebeskyttelsen eller noe sånt om dyrebutikker som selger rotter som slangemat?
Det er jo lov å si ifra til DB, men de kan ikke gjøre noe med det. Det er ikke ulovlig å fore slanger med døde dyr, og dyrebutikken kan forsvare seg med at de antar at alle avliver dyrene før de forer slangene.
Lurte også litt på om denne paragrafen omfatter melormer, sirisser ol...
Nei, den omfatter ikke evertebrater (virvelløse dyr). De føler ikke smerte.
http://www.vkm.no/dav/0327284150.pdf
(En rapport jeg har vært med på å lage).

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Er det forresten ok om jeg flytter denne tråden til medlemmenes oppslagstavle? Den er jo egentlig ikke en salgsannonse.

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Flytt i vei:)
Er i dyrebeskyttelsen her i tromsø og vi i dyrebeskyttelsen har ingen mydighet på noen områder.
Vi må varsel dyreverns nemda hvis vi får bekymringsmld.
Noe som forøvrig ikke nytter her i byen da dyrevernsnemda gjør hva de vil når de vil og har for vane å ringe å varsle (høre om folk er hjemme :shock: ) før de drar å undersøker mld de får,slik at de slipper bomtur!!!. Skal sinnsykt mye til før de gjør noe..
Er rimelig oppgitt...Men har årsmøte i dag i dyrebeskyttelsen og skal ha møte med dyrevernsnemda etterhvert.

Var innom fugler og akvarier nå nettopp og da drev de på med å skille guttene og jentene.Og de hadde miljøstrø isteden for spon:) Ble litt glad da..Var ikke så mye nysing på de heller...
Mvh
Elin:o)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Var innom fugler og akvarier nå nettopp og da drev de på med å skille guttene og jentene.Og de hadde miljøstrø isteden for spon:) Ble litt glad da..Var ikke så mye nysing på de heller...
Så bra! :D

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Gjorde noe æ ikke burde ha gjort,men gikk i fra dyrebutikken med nr 6 :oops:
Champagnejente som var uttafør alle andre og virket som om hun ikke trivdes..
Fikk hun til redusert pris da de så at hun ikke hadde det så bra..
Kom nok for kort i matfatet også da hun var tynnere enn de andre.
Så nå står hun i eget bur,med hånduk over nesten hele (tenkte at hun trengte litt privatliv og ro nå i bynnelsen..),matskåla er full av godsaker,har gitt henne babygrøt,agurk og mye annet snakcs...
Hun har blitt mye kvikkere bare på et par timer og hører at hun spiser..Får bare håpe hun ikke er syk.
Var bare nødt til å "redde" henne...
Hører hun romstrerer og klatrer i buret,hånduken er på tur inn:)

Navnet ble Pink pga øynene
Mvh
Elin:o)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Kan iallefall helt sikkert si at du er bitt av rottebaskelusen :wink: Jaja, du redder henne jo på en måte, men samtidig støtter du butikken. Men jeg skjønner deg godt jeg! :wink:

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

De har faktisk spurt meg om jeg kan oppdrette rotter for de.At jeg må få fatt i hannrotter..Men den gang ei.Skal jeg ha kull en gang i tiden skal jeg vite 100 % hvor de små havner..

Vet jeg støtter butikken,men her i nord er det faktisk ingen som driver seriøst med rotter som jeg vet av og jeg har spurt alt og alle jeg kommer over om de vet av noen (dyrebutikker,vetrinærsentrene,hatt annonser på nett i x-antall mnd...)Så eneste muligheten for å bli rotte eier pr nå er via dyrebutikk..Får heller gå oftere innom å snakke rotter med de,en snill måte å vidrelære det man kan på..Så kansje de husker og hører etter og ikke aller minst endre på noe..

Pink har stort sett ikke gjort annet enn å spise siden hun kom hit,var nok sulten ja...Synes hun er nydelig.Skal legge inn bilde snart :wink:
Hun har også hatt et par hoppe sprett inni buret og virker som om hun koser seg inni isboksen sin med hull oppe og på siden..
I dyrebutikken var det ingen plasser de kunne gjømme seg unna på..
Mvh
Elin:o)

Locked