da 2 plutselig var 4 og kansje snart 5.....

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Så søte de er :D :D Hmm , mange agoutier er har veldig lys babypels som blir mørkere med alderen .
Eller så er det jo flere varianter av agouti også ..lys , mørk ,rød , blue alt etter .

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jeg syns ikke de var lyse engang jeg :roll:
Alvrina wrote:Så søte de er :D :D Hmm , mange agoutier er har veldig lys babypels som blir mørkere med alderen .
Eller så er det jo flere varianter av agouti også ..lys , mørk ,rød , blue alt etter .
det er riktig at noen agoutier kan være mørkere/lysere enn andre/hverandre, men rød agouti har jeg ikke hørt om, og blå agouti er jo agoutivarianten av blå.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Er ikke amerikansk cinnamon en slags rød agouti ? Jeg minns jeg leste det et sted ..

Panther

Post by Panther »

Panther wrote:kanskje den lyse agoutien er cinnamon?

Okå, så litt nærmere på bildene og så at det var agouti... Så litt på egene bilder fra C Kullet, der var det jo en cinnamon :wink:
Så tydelig forskjellen...

Men dere? finnes det rød agouti? Det har jeg ikke hørt om før... Hehe, så for meg en knall rød rotte...hehe, punker-rotte... :lol:
Eventuelt bilder??

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

Alvrina wrote:Er ikke amerikansk cinnamon en slags rød agouti ? Jeg minns jeg leste det et sted ..
hva er amerikansk cinnamon? noen link?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det kan hende jeg er helt dust , men jeg minns at jeg leste et sted at American Cinnamon ble kalt red agouti . Men kanskej jeg tar feil . Har er ielle fall elink til ey bilde av en American Cinnamon .
http://rmbe.tripod.com/ratamlx.htm

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jamen da kan jeg fortelle at det er en "helt vanlig" cinnamon, antagelig mock (american) mink basert.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

jaja , whatever , farger er ikke det som intereserer meg mest . Men offer blir den kalt american cinnamon da ? det er jo ikke noen forskjell ... :roll:

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Hvor gammel kan de kansje være på bildene?Noen som kansje klarer å gjette?
kan de ha vært så unge som bare 3 uker?
Ble fortalt at de var 5 uker etter jeg hadde kjøpt.
En annen dyrebutikk sa de var blitt oppring for ca 4 uker siden om noen som skulle levere inn unger der.Ungene var ikke født enda da.
De som ringte kom fra samme plass/område som småpien mine kom ifra...
Mvh
Elin:o)

Locked