da 2 plutselig var 4 og kansje snart 5.....

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

da 2 plutselig var 4 og kansje snart 5.....

Post by Elsol »

Dro innom dyrebutikken i halv 7 tiden i ettermiddag for å kjøpe nytt lysrør til yngel akvariumet..
Gikk ut 15 min etterpå med to småfrøkner til :oops:
Det kaller jeg skikkelig impulskjøp..Samboern sto bare å gapte og skjønte ikke stort..hehe..
De hadde fått 6 rotter fra sverige i dag..3 gutter og 3 jenter..Klarer ikke å slutte å tenke på den 3 rottejenta og nevnte så vidt til datteren min at det opprinnelig var tre..Fikk så klar beskjed om å ta 100 kr med meg av bursdagspengene hennes for så å stå utfør pyramiden når de åpner i morgen for den 3 rottejenta skulle hun ha...
Ble fortalt at nøstene var 6 uker,men tviler egentlig på det..
Synes de er myyyye mindre enn snuppa og emma var..
Skal ta å veie de i morgen..
Men tror de er håndtert mye for de har allerede vært ute av buret da jeg holdt på inni der,klatret og spist :) er ikke redd oss i det hele tatt :D ..
Noe helt annet en snuppa og emma var..
Tror kansje den ene er ei huskey jente men er ikke sikker..
Skal ta bilder av piene i morgen så får dere se...
Håper bare ikke 3 jenta er solgt..Føler hun har det bedre her hvor vi vet hva vi holder på med og ikke blir solgt som alene rotte til ungdommer eller noe..Nei må nok stå klar klokken 10 i morgen...

Snuppa og Emma har vært å luktet på småpien igjennom bursprinklene og Snuppa var på tur til å presse hodet igjennom..Har ikke sett så lang nese på ho før :lol:
Pien inni buret var også meget intressert i de to store jenten som klatret som besatt på buret og klatret like gjerne etter inni buret...
Får lottes skapbur i dag så tenkte at det heller skulle tas i bruk så alle 4 (5) flytter inn på en ny plass samtidig iløpet av helgen,siden ferplast buret ikke har etasjer.
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Gratulerer med 2 snart 3! :D
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Takk takk :D
klør i fingran etter å ta de ut,men skal la de være i fred...Hehe..
Har kjøpt babygrøt,men sjekket ikke at den skal lages med melk før jeg hadde åpnet den...Kan jo ikke lage med tine melk da meieriprodukter ikke er så bra..Lage det på vann må jo bli rimelig stygt vil jeg tro... Hmm..
synes de er bittersmå og tynne,men kan jo være fordi vi er vant med snuppa og emma på 200 g...Uff..grue mæ til å veie de i morgen...
Tenk om de er skikkelige lettvektere...Fetekur neste...
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Det gjør ingenting om du blander den med vann, bare bruk litt mindre væske enn vanlig ;)
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Klarte ikke å la være

Post by Elsol »

Måtte fram med kameraet :D

Image

Snuppa hilser på de små..Legg merke til eska ved siden av..Datteren min lagde den samme dagen storpien flytta inn :D (skal stå rotte og ikke potte..hehe..ho har glømt en strek...)

Image

Begge småpien var veldig intr. i Snuppa...

Image

Dårlige bilder men pytt pytt :wink: Kommer bedre etterhvert...
Mvh
Elin:o)

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

:D Søtt, søtt, søtt! :rottehode:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Vet :) Som sagt det klør i fingran.....

Har sagt ifra til både samboer og datter at den med "maske" er MIN!!
De er ikke helt enige enda,men som jeg måtte si at Snuppa ble samboerns på direkten og Emma Julies så æ som hadde vært på rotte jakt siden sommeren har vært uten EGEN rotte selv om Snuppa og Emma har bodd hær:cry:

Så no bynner navnekranglinga kan jeg tenke meg..
Er helt tom i hodet ang navn..
Vet det er dårlige bilder av de små,men lurer litt på om dere mer erfarne kan se hva det er for slags farve/tegninger..Den ene er veldig lik Emma,men med annen fargenyanse..Emma var brun,mens denne er mer sort??på bildet ser den grå ut..De har samme tegning på magen iallefall....
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

En husky og en berkshire i allefall :P Nydelige småjenter!
Berkshiren ser mink ut, få flere bilder å se på da! :D
Mvh Ida S. Eggen

Ariadne

Post by Ariadne »

åh så NYYYYYYDELI dem va <3<3<3<3<3 Gratulere så mye med nye småsnusk :)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Kommer til å knipse som en gal i morgen når 3 jenta kommer i hus :D hehe..kan ikke bli morradag fort nok...
Mvh
Elin:o)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

klarte ikke dy meg igjen.....

Post by Elsol »

Småpien.....

Image

Image

Image

Nydelige,men småe....Huskey jenta (hvis hun er det?) er rimelig tynn i pelsen også...Ser også at hun har rødskjær i øynene på bildene...Hva kan det komme av?
Den andre lillepia er rundere og med mere pels..Fikk et nogenlunde ok bilde av pelsfargen..
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Husky har det vi kaller husky eyes, sort ring med rødt i midten, men det røde ser du best ved å ta et bilde med blitz. De ser agouti ut, men de har masse babypels, så det er vanskelig å si for sikkert..
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jeg ser en agouti striped husky mm og en agouti berkshire. og jeg er enig i at de ser yngre ut enn 6uker.. men de er kjempesøte jo! gratulerer!
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Panther

Post by Panther »

kanskje den lyse agoutien er cinnamon?

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Cinnamon er meget lysere enn dette, agouti ser generelt lysere ut når de har babypelsen, unntatt Sne, hun var nesten sort som liten.
Mvh Ida S. Eggen

Locked