D'elior van der Reddertjes

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

D'elior van der Reddertjes

Post by Topolinis »

Ja, jeg ser ingen grunn til å ikke dele dette med dere. Greit å være åpen om det som skjer hos meg. Delior, min silverblue hann fra Nederland har bare blitt mer og mer dominerende, og godtar ingen andre hanner enn sin egen gruppe. Han puffer seg opp bare han kjenner lukten av de andre. Han vil derfor ikke bli brukt i avl dessverre.. Han begynte livet som en meget snill og god gutt, og det er synd han skulle bli slik. Han vil fortsette i gruppen sin, og bo her så lenge han fortsetter å oppføre seg fint mot burkameratene sine, men pappa vil han aldri bli. :(
Mvh Ida S. Eggen

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Triste greier, men nok riktig valg. Men det kommer flere sjanser, helt sikkert!

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Jeg har kjøpt to damer og to gutter fra De Reddertjes som jeg får hjem etter påsken og jeg håper de kommer til å oppføre seg pent!!

Lykke til med gutten din! Har hatt en del sure hanner i det siste og det er ikke kjekt! :(
Hilsen!
Rose

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

det var mer info enn jeg likte siden jeg har en hann og en hunn fra samme slekt (morssiden), de er snille som dagen er lang (enn så lenge, hannen fyller året 27april), men Rose har vel opplevd enn litt mer dominerende adferd på broren til hunnen min (bank meg hvis du ikke liker jeg sier det).

min hann er sønn av kullsøster til Delior's mor. Rose's hann er sønn av faren til disse. (og min hunn, men hun er datter og ikke sønn :roll: ).

Ida: du har ikke tilfeldigvis spurt Marina om faren til Delior? det minner meg forresten på at hans bestefar Papa, hadde en "periode" etter å ha byttet hjem "noen" ganger hvor han ikke vile dele hjem med hvem som helst. men det gikk over. han døde av sda, sammen med en del av sine kullsøsken, rett før nyttår, ca 2 år gammel.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Delior har jo bare flyttet på seg en gang, så jeg tror ikke det er der det ligger, og han var jo "normal" lenge etter at han kom hit. Det er bare i det siste han har prøvd å ta over plassen til Civo, og ikke takler andre hanner enn de han går sammen med i buret. Vanligvis springer alle guttene sammen når de er ute å lufter seg, men Delior vil ikke være med på det lenger, han skal bare slåss med de andre guttene :roll: I går rev han ut store dotter pels på flere, så da var det nok. Han er herved i "karantene" og det er kun Civo og Twan som får dele friminuttene med han fra nå av. :roll:
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

grunnen til jeg nevnte Papa var ikke fordi jeg trodde det var samme type oppførsel, helst fordi det var det eneste jeg visste om bak dem. og mest siden jeg så en sammenheng med D'elior og hannen til Rose, siden det er der de er beslektet. også litt av grunnen til at jeg lurte på hvor mye du visste om Blaine (faren til Delior).
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Fikk bare beskjed om at han var ok, og at Marina ikke visste mye om han, men hun anbefalte linjen :roll:
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jada, Marina er begeistrert for linjen, hun har eid nesten alle rottene fra de samme foreldredyrene. grunnen: det var to 14 år gamle gutter (Rattenboys) som avlet "vilt" etter farger til moren deres fikk nok og omplasserte alle rottene til Marina. erfaringene med disse rotten viste seg å bli gode, Papa f.eks veide 700gram og var såvidt jeg har fått vite aldri syk (før han fikk sda). Papa og Elise fikk 2 kull sammen, og ingen fra disse har død av annet enn sda såvidt jeg har fått vite.

blaine er jo fra henne selv, så hun burde jo vite ganske mye om slekten hans egentlig... står fødselsdatoen hans på stamtavlen din?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Blaine er ikke i stamtavlen min :P Men det hadde ikke forundret meg om jeg hadde funnet rotter bak i slekta :lol:

På stamtavlen til Delior står det 4. Mars 2003 på Blaine.
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

Topolinis wrote:Blaine er ikke i stamtavlen min :P Men det hadde ikke forundret meg om jeg hadde funnet rotter bak i slekta :lol:

På stamtavlen til Delior står det 4. Mars 2003 på Blaine.
Blaine er ikke i stamtavlen din sier du... og så sier du hva det står om ham der :P ehem.... men det er helt i orden... :hm: hehe. kan du ikke fortelle hva som skjer videre, hvis det er noen endringer (positivt/negativt) og hvis du evt skulle ta kontakt med oppdretter? (det kunne jo være lurt).
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

doh! tok den bare ikke med en gang. :oops: det er helt sikkert rotter bak deg :roll:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

*fniiiiiise*
Jeg tok den jeg ;)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

D’Efrat is a beautiful big rat with a “ let it be” attitude. Never interferes in fights, does not start one, but if you are looking for a fight, he knows how to handle himself.
et lite sitat om D'eliors bror, som blir brukt til en parring i Nederland i februar....
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Kipe greier , du er ikke alene om å ha en hann som helst vil være alene . :(

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

We don't know of any problems.. i have ontact with the people of the
D nest and they told me there were no problems with them.
We got his sister here and she is very sweet !
And we've got his briether here also called Danique but he is very
sweet also, no troubles in the cage with other males.
if there is trouble Danique is the first one to jump away :-)
Desmond is doing great also! no problems whatever, i asked for you.
Dior D'Efrat and D'Elior went to Marina, but you talked already to her.

Chihiro and Dorothy the ,lother 2 sisiters are sweet also, no problems
so far as i know.

They were/are all huggybears( they like hugging ) so i do believe that
is has to do with the changing.

if there are any problem of any kind i will let you know!
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked