Er så SINT!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Er så SINT!

Post by Topolinis »

Ja folkens.. Ikke begynn å jobb på plasser som ikke gir dere kontrakt på dag 1.. I dag fikk jeg sparken, nøyaktig 6 mnd etter jeg begynte der, fordi jeg spurte om jeg kunne få kontrakten min snart.... :shock: jeg krever for mye mener arbeidsgiveren min, men for å være snill skal jeg få 3 mnd oppsigelsestid... :roll: Hun er ganske naiv, som tror hun er snill da.. :-x Så nå må jeg begynne å lete igjen da, på en meget liten plass, med svært få ledige jobber.. Akkurat nå er det faktisk ingen.. :cry: Heldigvis vil jeg få arbeidsledighetstrygd ut i fra den lønnen jeg har nå, hvis jeg ikke finner meg jobb før oppsigelsestiden er ute... Hun har ingenting å si på jobben jeg gjør, jeg gjør mye mer enn det jeg er ansatt for, og det innrømte hun faktisk også.. Dr***Kj*****!!!

Kryss fingrene for at jeg finner meg ny jobb da! Jeg trenger det!
Mvh Ida S. Eggen

Mille

Post by Mille »

både Lizzie, Tåke og jeg krysser alt vi har for deg..

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

høh. hun går sikkert konk uten deg, så kan hun skylde seg selv. lykke til!
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Øv, stakkels dig *kram* Vi krydser også fingre her.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Ragnhild
Betarotte
Posts: 402
Joined: 12 Feb 2004, 22:21
Location: Oslo

Post by Ragnhild »

Du burde ta kontakt med en advokat, eller en frivillig forening som stiller med gratis advokatbistand i arbeidstvistsaker. Dette er ikke lovlig opptreden av en arbeidsgiver, og det er ikke vanskelig for deg å bevise at du har vært ansatt i 6 måneder hvis du har lønnsslipper fra perioden. Dette bør også andre kunne vitne på. Kontrakt er det arbeidsgiver som er ansvarlig for, så dette må ikke foreligge som bevis for at du har vært ansatt.

Det er ingen som helst grunn til å la arbeidsgiver slippe unna med dette. Arbeidsgiver må rettslig sett ha svært gode grunner for å lovlig kunne si opp ansatte. Og: Har du ikke fått oppsigelsen skriftlig? Ja, da er den faktisk ikke gyldig heller, inntil du evt får den skriftlig, med begrunnelse for oppsigelsen. Gi ikke opp dette, Ida, du har alt å vinne på å kreve forhandlinger her! Se f.eks. også her: http://www.arbeidstilsynet.no/info/tema/oppsig.html

Lykke til! Ønsker du råd, kan du kontakte med på pm, jeg har vært igjennom lignende selv.
Mvh Ragnhild

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Takk Ragnhild! Jeg sitter her å skriver ut for harde livet nå, skal også sende de en mail å fortelle om forholdene!
Mvh Ida S. Eggen

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Uff da.. Høres helt merkeligt ut dette! Lykke til!!
Hilsen!
Rose

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Så lenge det ikke foreligger en arbeidskontrakt er det arbeidsmiljøloven som gjelder ihht fast ansettelse. Jeg mener dvs (men sjekk arbeidstilsynet!) seks mnd oppsigelse og at de må oppgi saklig grunn til oppsigelsen...

Sissel

Post by Sissel »

Dette er fullstendig hårreisende og så ulovlig som det går an å bli. Dette må du ikke la henne komme unna med, da gjør hun det samme med andre etter deg. Finnes mange gratisadvokater og sånt for folk med dårlig råd, så søk masse på nettet.
Og ellers så kan jeg trøste deg med at arbeidsledighetstrygd er luksus....3 venner av meg får utbetalt 10.000kr i mnd hver for å ikke gjøre en dritt, bare søke jobber...Men, det kommer jo an på hvor mye man tjente før da...

kriztin

Post by kriztin »

Jeg føler med deg! Utrolig at det finnes slike arbeidsgivere :(
Er du ikke medlem av en forening, så bli det! Du får så utrolig mye tilbake..
Samboern min fikk problem på jobben og meldte seg inn i LO/Norsk Tjenestemannslag og de hjalp han med én gang..

Lykke til!

Panther

Post by Panther »

Dette er jo uskakelig oppsigelse! Men det er vanskelig uten kontrakt å forhandle...

Føler med deg! Har selv blitt byttet ut...:(

Ragnhild
Betarotte
Posts: 402
Joined: 12 Feb 2004, 22:21
Location: Oslo

Post by Ragnhild »

Det er IKKE vanskelig å kreve forhandlinger når man ikke har fått kontrakt av arbeidsgiver. Det at man ikke har fått kontrakt engang, understreker bare enda mer at arbeidsgiver har urene hensikter i ansettelse av arbeidstakere (som gjerne er kvinner, som sannsynligvis ikke tør å reagere og stå på sin rett når arbeidsgiver vil gjøre ulovlige ting). At kontrakt mangler, og at arbeidstaker blir sagt opp idet hun påpeker dette, forsterker bare arbeidstakers sak mot arbeidsgiver i denne sammenhengen.
Mvh Ragnhild

Locked