Topolinis 8. kull

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Topolinis 8. kull

Post by Topolinis »

Ja, jeg vet jeg er tidlig ute.. :oops:

Men nå flytter ungene fra 6. og 7. kull ut i helgen, og det blir plutselig så lite å finne på.. Derfor annonserer jeg planene om mitt 8 kull allerede nå. :P

Grunnen for å sette disse to sammen er meget enkel, de er begge veldig milde og gode rotter. De er nysgjerrige, håndtamme (det var de ikke da de kom, men det fikk jeg fort rettet på :D ), og underkaster seg de andre rottene i flokkene sine. Har aldri sett disse to i krangler, og de er litt anonyme i flokken. Jeg har opplevd å miste flere rotter pga av aggressjon, både ved at de ble avlivet, og at de ikke klarte operasjonen for å bli kastrert. Og jeg unner ingen å oppleve det samme som jeg opplevde da Skiathos døde hos dyrlegen. Jeg håper disse ungene vil bli like milde og gode som sine foreldre. Til nå har begge hold seg friske og raske, og de har begge lagt på seg en del etter at de kom hit. Jeg forventer ikke de største ungene, da de begge kommer fra kull der ungene var små de første månedene. Men nå har de begge gått over minimumsgrensen, og jeg ser ingen grunn til å ikke sette de to sammen. Jeg blir nødt til å vente litt, da Twan ikke fyller 1 år før den 19. April. Så de vil bli satt sammen tidligst på fødselsdagen hans (snakk om bursdagsgave! :P). Såfremt ingen av de to forandrer personlighet i den negative retningen eller blir syke før den tid.


Thina van Blue Moon - Agouti Blue Self Dumbo
Image


Twan van Blue Moon - Silver Black Eubk db
Image


For de av dere som interesserer seg for genetikk og hva som ventes;
Self og Berkshires i Black, Blue, Agouti Blue og Agouti. Dumbo og dumbobærere.

Og de som har peiling vet sikkert om Twans silvering arves videre eller ikke? :oops:
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Hmm

Post by Elsol »

Veldig veldig veldig intressert i ei jente eller to fra deg..
Nydelige rotter...Hvor i landet var det du bodde?vet det var sørpå..
Tar omså fly nedover/oppover :oops: for å hente.Hvis man er så heldig å kansje få kjøpe da...
Har en bror i trondheim,men han flytter vist til sommeren en gang..har fått tilbud om å shoppe på ikea for han hadde vist plass i flytteconteinern :D Å det har man virkelig lyst til...
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Jeg bor 8 mil nord for Trondheim jeg. Men du kan jo sende meg en mail eller pm? Jeg vet jo en del om deg allerede ;) Men vil gjerne vite hvordan rottene vil få det hos deg osv.. :P
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

kan sende

Post by Elsol »

deg en mail med litt bilder å sånt!
Mail adr finner jeg vel på siden din?
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

e-post skal stå under signaturen min nå ;)
Mvh Ida S. Eggen

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Miiiiiig :D
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg kan godt tenke meg en jente eller to fra deg :) hvis du ikke har for mange reservasjoner alt da . Det hadde vært gøy med en blue eller noe lyst , man fargen spiller ingen speisell rolle ,egentlig .¨

Egentlig ønsket jeg meg husky , men det ser ut til at det ikke er så mange som skal ha husky kull i nermere fremtid.

Skal jeg sende deg en PM ?

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Nå er det snart Mars, og så April. Og begge to oppfører seg fremdeles eksemplarisk :D Så her håper jeg virkelig på rottebebiser. Jeg vil gjerne selge ungene fra dette kullet til noen som har rotter fra før, da jeg er veldig interessert i å se hvordan disse ungene oppfører seg i flokk. Håper virkelig det ikke bare er Thina og Twan som er slik, men at alle ungene vil bli like gode, og "passifistiske" som sine foreldre :P Jeg er også interessert i å selge til avlere denne gangen, da linjen skal være god i følge oppdretter, og rottene bak disse to ble veeeeldig gamle rotter. Er linjen så god som jeg håper den er, vil jeg gjerne se at den bli ført videre. Har selv store planer om å beholde en hann fra dette kullet. GLEDER MEG! :D Interesserte kan ta kontakt på mail eller pm. Og er kjøper under 18 år, vil jeg gjerne ha en mail eller pm fra mor eller far! ;)
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Jeg sitter her å regner litt på dagene, for jeg spekulerer på om jeg rekker å få levert alle ungene før det kommer valper her.. jeg har ingen planer om å ha rottekull, valper, stelle 15 voksne rotter og en sønn på 2 år på en og samme tid. Kullet er midlertidig avlyst, men jeg har fått så mange interesserte kjøpere, at jeg skal se om jeg rekker unna rotteungene før valpene kommer. Alt kommer ann på når tispen min får eggløsning akkurat nå..
Mvh Ida S. Eggen

Locked