Personligheten på de små

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Personligheten på de små

Post by Topolinis »

Jeg har sittet mye med ungene, men de er så mange at det er vanskelig å huske hver enkelts personlighet når noen spør, jeg satte meg derfor ned med ungene og skrev opp personligheten deres natt til Tirsdag 1. Februar :P
Jeg har også skrevet opp kjennetegnene deres.

Tenkte jeg skulle dele dette med dere ;)


Det er litt enkelere å "se" personligheten på Ronjas unger, da de er 4 dager gamlere, men jeg tror jeg har det rimelig greit :)

Først Israts unger:

Topolinis Orkan - Agouti Berkshire mm Dumbo, har en liten hvit flekk på navlen sin og hvite hansker/strømper. Skal til Kari Mette sammen med Topolinis Sol og Topolinis Writer. Orkan er nysgjerrig, til tider hyperaktiv, kravler overalt på samme tid :P, og en uredd liten kar. Har ikke så veldig god tid til å sitte stille å bli kost med (ennå). Veide 45 gram med ny vekt den 31.01.05


Topolinis Torden - Agouti Eubk, en "s" på magen og hvite hansker/strømper. "Tobben" blir her. Skulder-rotte, han er tøff, aktiv, nysgjerrig, kysser og sitter alltid å spiser når de andre sover :D Veide 42 gram på ny vekt den 31.01.05


Topolinis Lyn - Silver Fawn Eubk Dumbo, liten hvit flekk ved navlen (tror jeg, vanskelig å se) hvite hansker/strømper. "Trille" blir her. Hun er nysgjerrig, vågal, sta og bestemt, men også veldig fortrolig :P Trille veide 43 gram på den nye vekten.


Topolinis Virvelvind- Silver Fawn Berkshire mm, hvite hansker/strømper, kan ikke se tegning på magen. Virvelvind skal bo hos Monica. Nysgjerrig liten gutt han også selvfølgelig, han er vågal, han kysser, er aktiv, fortrolig, men har ikke tid til kos.. :) Han veide 46 gram på den nye vekta den 31.01.05


Topolinis Sludd- Agouti Berkshire mm Dumbo, Sludd ble bitt i haletuppen ved fødselen og mangler derfor et par milimeter av tuppen.. Han har hvite hansker/strømper. Sludd flytter sammen med Rim til Ingrid og Roger. Sludd er en nysgjerrig, men rolig og forsiktig gutt, han er også en damevenn, og kysser gjerne på munnen :oops: Sludd er størst i flokken, og utvikler alle seg bra, vil jeg nok spørre om å få låne han i fremtiden. :P 48 gram viste den nye vekta den 31.01.05


Topolinis Sne- Nydelig mørk mørk Agouti Berkshire mm Dumbo - Sne så sort ut før hun fikk pels, og jeg trodde hun skulle bli det også, men hun ble i stede en utrolig mørk og nydelig agouti. Hun har hvite hansker/strømper. Camilla Ø sitter å venter på henne nede i Kr. Sand. Hun er nysgjerrig, men rolig og forsiktig, og hun også kysser gjerne :oops: Sne er stor pike, og veide 44 gram på den nye vekta.


Topolinis Tornado- Agouti Berkshire mm, hadde det ikke vært for at Sludd er Dumbo og mangler litt av haletuppen, hadde jeg ikke sett forskjell på de to. Begge har gråe mager og hvite hansker/strømper. Tornado skal flytte til Lars, og holde Frosken, Ridder og Taxman med selskap. Nysgjerrig gutt, til tider hyperaktiv, kan kose når han vil :P
Han veide 46 gram på den nye vekta mi.


Topolinis Sol- Agouti Eubk, hvite strømper/hansker, og en nesten "perfekt" eubk tegning på magen i følge standarden til SRS. hvit haletupp. Hun er nysgjerrig, vågal, aktiv og uredd, så her får Kari Mette noe å bryne seg på :P Sol veide 40 gram på den nye vekta, og jeg tror det er aktivitetsnivået som holder henne så slank :D


Topolinis Tåke- Agouti Eubk, med en avlang "stjerne" på magen, hvite hansker/strømper. hvit haletupp. Tåke har "mark i rumpa", hun er en typisk skulder-rotte, og klatremus :P Hun er nysgjerrig, uredd og kontaktsøkende. Og hun kysser :oops: Så her har Mille noe å glede seg til! :D Tåke er en perfekt "førstegangsrotte"! Hun veide 42 gram på den nye vekta.


Topolinis Rim- Agouti Eubk, stor fin og hvit mage :P Hvite hansker/strømper, og hvit haletupp. Blir med Sludd til Trondheim. Rim er nysgjerrig , aktiv, sta, bestemt, har ikke tid til kos, en stor optimist og veldig typisk hunnrotte. En kan se at hun tenker -"Ferdig snart"...? når jeg veier, koser eller prøver å sosialisere henne :P Veide 41 gram på den nye vekta den 31.01.05

Topolinis Dugg - Agouti Eubk, hvite hansker/strømper og hvit navle. Hun er nysgjerrig, vågal og bestemt. Uansett hvor langt ned det er, så prøver hun å hoppe alikevel :shock: Pass på denne jenta Øyvind! ;) Hun veide 45 gram den 31.01.05 og er en stoor pike :P


Topolinis Storm - Agouti Berkshire, Storm har en 4-kantet flekk på navlen sin, og hvite hansker/strømper. Blir med Matchbox til Siw. Han er nysgjerrig, veldig tøff, men også rolig og kos. Han kan også være aktiv til tider, men da bør aktiviteten inneholde mat :P 41 gram viste den nye vekta mi 31.01.05
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Så var det Ronjas små:

Topolinis Matchbox- Pearl? Dumbo, grålig hvit, ingen synlige tegninger. Venter på å bli gammel nok, så han kan flytte til Siw sammen med Storm.
Nysgjerrig, glad i hender, rolig , forsiktig, kos og fortrolig. Kommer til å savne kosen vår... :( Han veide 64 gram på den nye vekta den 31.01.05

Topolinis Taxman - Pearl Merle Ambk, hvite hansker/strømper og helt hvit mage, hvit haletupp. Mørke flekker i ansiktet og et par på ryggen. Skal flytte til Lars sammen med 2 gutter fra 5.kull (Frosken og Ridder) og en fra 6.kull (Tornado). Stor optimist, men også pinglete til tider, "mark i rumpa", aktiv, nysgjerrig, ubestemt, fortrolig, pøbelfrø, ikke tid til kos.... Veide 58 gram på den nye vekta mi.


Topolinis Soldier of Love - Black Cap Striped Husky, Soldier har rubyøyne, ikke huskyeyes, og hans riktige genetiske farge er Red-eyed-mink-diluted black :P Hege sitter å venter, og "sikler" :lol: Soldier kan beskriver med ett ord; KOS! Hadde det ikke vært for at jeg er på vei til å nå maxgrensen min når det gjelder antall rotter, hadde han fått blitt her. For jeg vil virkelig savne han når han ikke er her mer :cry: Han har ingen problemer med å sove i hendene mine, han er meget fortrolig, elsker å bli strøket over hode, nakke og rygg.. Han er nysgjerrig og god. Og han liker selvfølgelig å kysse han også :oops: Soldier veide 62 gram den 31.01.05


Topolinis Paperback Writer - Beige Cap Striped Husky. Blir med Sol og Orkan til Kari Mette. Over nysgjerrig, overaktiv, klatremus, ALT SKAL SJEKKES UT! Skulder-rotte, nesten slitsom til tider :P Først ut av buret, og sist inn igjen :d Veide 62 gram den 31.01.05


Topolinis Dizzy Miss Lizzie- Prøvesmaker på alt, fingrer, lepper, ører, nese, klær, sofa, hund, pair, bord, netting, tapet, gardiner.... :roll: Skal hele tiden bite meg i fingertuppene (ikke hard, men mer pøbelfrøaktig :P). Hun er bestemt, og kos når hun vil, elsker å ligge inne i genseren min,og å sove mellom puppene mine :oops: Lizzie veide 60 gram på den nye vekta mi.


Topolinis Penny Lane- Champagne Husky, sikksakkstripe i ansiktet, ambk, hele magen er hvit, hvite hansker og strøper, og hvit haletupp. Øyvind venter spent på henne og Dugg :P Hun er nygjerrig, aktiv, optimist, fortrolig, sta og en skikkelig klatremus. Var det noen som sa at dumboer er roligere..?
Veide 58 gram den 31.01.05 på den nye vekta mi.


Topolinis Honey Pie - Black Eubk Dumbo, med hvite hansker/strømper og en "perfekt" eubktegning på magen. Skal til Siw sammen med Sweetie. Liker hender, legger seg fort til rette. Rolig, nysgjerrig, forsiktig, pøblete og fortrolig. Kommer til å savne den lille kroppen som ligger å sover i hånda mi.. Honey veide 53 gram den 31.01.05 og er ei lita jente..


Topolinis Sweet Little Sixteen- Pew Dumbo. Skal til Sarah sammen med Honey. Aktiv, nysgjerrig, frekk, den eneste av ungene som bruker meg som do hver gang jeg plukker henne opp.. Fortrolig, vågal, hyper til tider. Veide 59 gram på den nye vekta mi.
Last edited by Topolinis on 03 Feb 2005, 12:45, edited 1 time in total.
Mvh Ida S. Eggen

Påss

Post by Påss »

Ååååh... jeg blir helt dårlig... :lol:
Gleder meg så til å få soldaten hjem. Dette var morsomt !

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det høres morro ut !!!! :D :)


hehe , det er ikke noe forskjell på dumbo og vanlig standard i gemyttet , men det varierer individuelt :wink: .

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Alvrina wrote:Det høres morro ut !!!! :D :)


hehe , det er ikke noe forskjell på dumbo og vanlig standard i gemyttet , men det varierer individuelt :wink: .

Det er jeg fullstendig klar over ;) Det var bare ironi ;)
Mvh Ida S. Eggen

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg skjønte jo det da :wink: hehe ! eller gjorde jeg det?

Nei da , jeg vet bare at jeg har møtt folk som tror dumbo er roligere og snillere enn standard i gemyttet , men jeg vil heller si at syned kan bedra noe veldig!

Mille

Post by Mille »

:D :mrgreen: :bravo:
Weeee!! Lizzie kommer nok til å bli ganske kosete da hun kommer hit.. hehe.. og Tåke blir mer nok også mye mer kosete.. (håper jeg på da)..:D :wink:
gleder meg masse...:D:D

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

:mrgreen: :mrgreen: Høres ut som om Sludd og Tommeliten har mye til felles...damegærne og glad i kos, gleder meg!! Rim kommer til å passe perfekt i dameburet, her har vi ingen tålmodighet. :lol:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Nye bilder og ny vekt kommer i kveld! :)
Mvh Ida S. Eggen

Locked