kjøp strø få kanin på kjøpet

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by wollf »

typen min skulle kjøpe toa- lett til meg, stor sekk på en dyrebutikk her i bergen. og fikk i kassen beskjed om at han kunne få kanin på kjøpet om han kjøpte strø. han spurte om det var særiøst, og de svarte at ja. kjøper du en stor sekk toalett til 298 kr så får du med en kanin på kjøpet.
flere som synes det høres litt merkelig ut?

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Marit Fosen »

wollf wrote:typen min skulle kjøpe toa- lett til meg, stor sekk på en dyrebutikk her i bergen. og fikk i kassen beskjed om at han kunne få kanin på kjøpet om han kjøpte strø. han spurte om det var særiøst, og de svarte at ja. kjøper du en stor sekk toalett til 298 kr så får du med en kanin på kjøpet.
flere som synes det høres litt merkelig ut?
Det er det tristeste jeg har hørt på år og dag :( Det er utrolig hva dyrebutikker kan finne på!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Siv M »

det var tragisk synes jeg, har de for mange kaniner å problemer med å selge dem eller hva er dette for noe :gasp:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by kikky »

Whaaa? Det kan da ikke gå ann! Ville jeg ringt og hørt altså, kan da umulig være lov?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Niana »

Fyttikatta! :mad: Snakk om å oppfordre til uansvarlig dyreholdninger da. Fysj, for en liten respekt for dyrs liv :mad2:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Marit Fosen »

Når de ikke får solgt kaninungene mens de er små og "søte", blir de ofte sittende i det uendelige :( Da kan butikken komme med slike gode "tilbud"! Tommelen ned for dyr i butikk!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Siv M »

Tviler på om Mattilsynet liker dette altså skulle vel kanskje hørt litt med dem om dette

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by wollf »

tror ikke det er lov. og butikken er medlem av nzb og der vet jeg det er strenge regler for slik. det triste er at jeg hadde stor respekt for denne butikken og deres dyrehold, men nå er jeg veldig skeptisk til dem. dyrene er fra private oppdrett og har stamtavle. er rasekaniner også. og vet jo at det er lavsesong for kaniner nå. håper virkelig det er en spøk. skal dit en dag og spørre dem

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Tonje Lenore »

Vi kan jo dra dit på fredag wollf!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by wollf »

Ja ;-)

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Sandratravolta »

Marit Fosen wrote:Når de ikke får solgt kaninungene mens de er små og "søte", blir de ofte sittende i det uendelige :( Da kan butikken komme med slike gode "tilbud"! Tommelen ned for dyr i butikk!
Vi hadde kaniner stående en god stund, men "tilbudet" vi kom med var at begge to ble sterilisert og de som kjøpte kaninene fikk det gratis. Er ikke alle butikker som driver uansvarlig.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Marit Fosen »

Sandratravolta wrote:
Marit Fosen wrote:Når de ikke får solgt kaninungene mens de er små og "søte", blir de ofte sittende i det uendelige :( Da kan butikken komme med slike gode "tilbud"! Tommelen ned for dyr i butikk!
Vi hadde kaniner stående en god stund, men "tilbudet" vi kom med var at begge to ble sterilisert og de som kjøpte kaninene fikk det gratis. Er ikke alle butikker som driver uansvarlig.
Fantastisk hvis det var tilfelle, sterilisering av 2 kaniner koster en god del. Det er bare å bøye seg i støvet for den butikken. Men, jeg er redd for at den er alene på området. Lettvinte og gratis løsninger, ikke alle like dyrevennlige, hører vi om fra tid til annen.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by kikky »

Man hører jo som regel bare det negative, folk er langt fra like flinke til å skryte om positve saker som de er til å "syte" om det negative :confused:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by wollf »

Det er jeg enig i. Er mange flinke butikker også.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: kjøp strø få kanin på kjøpet

Post by Marit Fosen »

wollf wrote:Det er jeg enig i. Er mange flinke butikker også.
Der er i tilfelle langt mellom dem. I går fikk jeg en oppfordring om å ta en titt på dyrerommet til en nyoppstartet butikk. 2 timer etter åpningstid hadde ingen av dyrene fått rent vann. Vannskålene bar preg av å ha stått fra dagen før, grumset vann med matrester i. Chinchillaen hadde ikke sand.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Post Reply