To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by mily »

Strechlaken eller tynne nettinggardiner festet med kroker kan kanskje funke? Tenkt til å prøve det her iallefall siden mine liker å krangle oppe i høyden :sneak:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by Sandratravolta »

ja, første omgang må jeg vel finne på noe lurt å feste det på! Men tror det blir at jeg spikrer fast noen planker ellernoe som står ut fra hylla som jeg kan feste kroker på. håpløst at de skal drive å ramle ned hele tiden når de krangler. Og så har jeg jo en som bare er dum da, skikkelig dårlig på å skjønne avstand og sånn, og vimsekopp, så han faller ned av seg sjæl.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by Larm »

Mus kan bli kjempe tamme :cheerful:
Jeg har 3 jentemus nå pga at jeg fikk Wilma http://www.hybels.dk/nytforum/phpBB2/vi ... hp?t=35579

Guttemus STINKER, så jeg ville heller satset på jentemus :cheerful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by Sandratravolta »

Åh, så fint:D Jeg har sett masse videoer på youtube med mus som driver med agility. Og de nurkene som er i butikken nå er helskjønne, og mammaen har vært kjempeflink og har ikke noe i mot at jeg tar på barna hennes. Og, ja, de gutta, de lukter vondt, verste jeg har lukta nesten. Tror jeg ender opp med å ta med meg noen mus hjem faktisk, for de er jo så vanskelig å selge.. Men det blir jenter!

Har prøvd å se forskjell på kjønn på barna.. Men det er ikke så lett gitt, har ikke mye erfaring med å finne ut om babyer er gutter eller jenter for å si det sånn, vet at de blir kjønnsmodne ved ca. 35 dager, så er de vel to uker gamle på fredag.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by Sandratravolta »

Da er jeg godt på vei til å finne en ordentlig løsning på problemet mitt:)

Har festet kroker så jeg kan henge store hengekøyer nederst, og så har jeg stiftet fast leopardstoff på et gammelt kjøkkenstolsete og spikret fast setet i en av hyllene! Resultatet ser sånn ut:

Image
Fikk kjøpt øyekroker og hengt fast hengekøye! Hvis de presterer å falle utenfor denne, så kan de nesten søren meg ha det så godt!

Image
Stolsetet som er spikret fast i hylla, fungerer som litt ekstra tumleplass og er passe mykt å ramle på om de skulle gjøre det!!

Nå mangler jeg bare å få satt på trekk på noen planker og spikret det rundt øverst på hylla, så de får "vegger" helt øverst også! Må bare finne noen planker som er høye nok til at de ikke finner på å klatre oppå veggene. Og så har de fått to ekstra hyller å leke i;
Image

Og så tenkte jeg at jeg kunne legge ved noen bilder av musene jeg kanskje skal ha med meg hjem: de som viser seg å være jenter i hvert fall:)

Image

Image

Image

Image
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Helena
Sover i do
Posts: 235
Joined: 25 Nov 2012, 12:19
Location: Bærum

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by Helena »

Så bra og fine mus
Gleb,Burre og Boris :rot5:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by Crazyratlady »

Så utrolig fint det ser ut!

Og noen søøte små mus :cheerful:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: To i én, "falldempere" og mus som kjæledyr??

Post by Larm »

Søte mus :kisses: :kisses:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply