Topolinis 6 kull fikk andre foreldre enn jeg trodde..

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Topolinis 6 kull fikk andre foreldre enn jeg trodde..

Post by Topolinis »

Ja, nå har jeg lært at en ikke kan låne bort rotter som selskap til andre rotter hvis eiere bare vil ha en rotte.... :roll:

Noen av dere vet jo allerede at min kjære Ronja flyttet ut for å bo sammen med Solveig, da hun ikke gikk så bra sammen med Anya. Ronja skulle bo sammen med Solveig på ubestemt tid, men var og er fremdeles min rotte, da jeg er svært glad i henne (hun er god mot mennesker og andre rotter enn Anya), og bare lånte henne bort til Solveigs eier.. Dessverre fikk Solveig kreft, og ble avlivet, uten at jeg ble informert. Og fikk først nå nylig vite at Ronja hadde flyttet, og Solveig ikke er i blant oss mer. Ronja hadde havnet til en mann med slanger, og skulle egentlig bli slangefôr, men mannen ble sjarmert av hennes gode personlighet, og hun var for stor for slangene hans, så han satte henne sammen med to hannrotter i stedet... :( Ikke lenge etter at jeg fikk vite at Ronja hadde flyttet på seg uten mitt samtykke fødte hun ungene sine. Og pga at ungene er så små, har hun ikke kommet hjem til meg ennå. Jeg sitter bare å venter på at de skal bli så gamle at jeg kan hente de hjem hit nå.. Ungene vil bli behandlet slik alle unger blir behandlet her hos oss, men de har dessverre ingen stamtavle. Jeg vil alikevel prøve å få solgt ungene til gode hjem, da deres liv er like mye verd som alle andre rotters liv er. Jeg vet ikke hvor mange de er, hvordan de ser ut osv. men all infoen vil komme så fort jeg vet noe. Håper det er noen der ute som er villige til å gi disse små et godt hjem!

Alt jeg vet om far/fedrene til dette kullet er at de er kjøpt i Sverige i fjor sommer, det er en sort husky og en sort dumbo (tror jeg ut i fra beskrivelsen jeg fikk), og de er ca 6-7 mnd gamle. De er snille og greie, men alt for unge til å brukes i avl, og jeg er absolutt ikke glad for situasjonen Solveigs eier har satt Ronja i. Men nå er ungene her, og det viktigste er at Ronja får komme hjem til godt stell, god mat, ro og hvile. Jeg har gitt "slangemannen" som jeg kaller han, all den informasjonen han trengte å vite får å gi Ronja den beste pleie mens vi venter på at ungene skal bli så gamle at jeg kan hente mor og barn.

Da det nå blir 2 kull her hos Topolinis på samme tid, og jeg vil derfor utsette planene angående Thina og Otto (som nå da blir det 8.kullet)..

Er det noen der ute som er interessert i å gi ungene til Ronja et godt hjem håper jeg dere kontakter meg! :)
Mvh Ida S. Eggen

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Også en slange mann :shock: grøss*

Men gratulerer , gjort er gjort . Det er sånt som skjer .
Er interresert jeg , i en husky unge . men avstanden er litt for stor :(

*vil ha ,vil ha * :oops:

Mille

Post by Mille »

hvor gamle er de?? synd det med Ronja.. slange mann er ikke bra... :(

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

For en trist historie :-x Men det er godt å høre at Ronja og ungene har det bra!!! Lykke til!!

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Mannen som har henne mente Ronja hadde født ungene den 4.Januar Så de er bare 2 dager gamle..


Ja, dette er fryktelig trist, og ikke noe jeg er så veldig glad for, jeg venter jo Israts unger, og gledet meg til å jobbe med de, nå blir det plutselig mye mer jobb enn jeg trodde, og mindre tid til hver enkelt unge :(
Mvh Ida S. Eggen

Panther

Post by Panther »

Tris og høre, men gjort er gjort, og man får bare gjøre det beste ute av det...Gratulerer forresten....
Ble bare litt sint hu som solgte Ronja til han slangeduden... :-x
Last edited by Panther on 09 Jan 2005, 00:14, edited 1 time in total.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

men jeg luere på en ting jeg ,. blir det ikke litt vel mange rotter og få solgt ?

ronjas unger , srats unger og topolinis troll og smørbukk ?som på siden din står at er ledig , eller ?
Det blir jo ganske mye ! :?

ble bare nyskjerrig når jeg så det på siden din .. :roll:

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Troll og Smørbukk har flyttet til ny eier de ;) Men jeg holder på å lage nye sider, så all infoen er ikke skrevet opp på de gamle, da jeg håper på å få lagt de nye ut i løpet av helgen.

Jeg har mange reservasjoner på Israts kull, og tror jeg har kjøpere til alle ungene der, så det er kun Ronjas unger jeg ikke vet om jeg finner hjem til eller ikke..
Mvh Ida S. Eggen

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

oki. Hvis vi få fiksa noe transport kan jeg kanskje ta en rotteunge. :wink:

Locked