Min snille veterinær + litt til

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Min snille veterinær + litt til

Post by Marit Fosen »

Kari, min snille veterinær, sendte meg en SMS i ettermiddag og ga beskjed om at hun kom innom med en del kattemat som var utgått på dato. Det var til kattene "mine" som holder til utenfor byens største kjøpesenter. Jeg startet fôringen i mars -11. Senterledelsen har gitt oss, dvs Dyrebeskyttelsen, 5000 kr som er øremerket disse kattene. Nå er det bare én katt igjen som skal kastreres, så er flokken under kontroll. Jeg synes det er flott at senterledelsen er positiv til disse kattene, og gjør noe for at de skal få det bedre. Fôringsstedet som jeg valgte er stedet snøen har brukt å bli lagt når parkeringsplassen trenger rydding, ved vinterens snøfall ble snøen lagt et annet sted :smile:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by Jasmin »

Det er så bra at det finnes sånne mennesker som deg Marit :kiss:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by tantepose »

:cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by sanca »

Utrolig flott! :cheer: Hvor stor er katteflokken nå? Men, når dere sier flokken er under kontroll, at alle dyra er kastrert/sterilisert, vil det ikke være sånn at nye hjemløse dyr kan trekkes til en slik flokk, og at den stadig kan vokse?
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by Marit Fosen »

sanca wrote:Utrolig flott! :cheer: Hvor stor er katteflokken nå? Men, når dere sier flokken er under kontroll, at alle dyra er kastrert/sterilisert, vil det ikke være sånn at nye hjemløse dyr kan trekkes til en slik flokk, og at den stadig kan vokse?
Alle så nær som én er kastrert. Ja, muligheten for at nye hjemløse dukker opp, er der. Flokken blir passet på og fôret daglig, og eventuelle nye vil bli ekstra overvåket. Hvis de blir værende, vil de også bli fanget inn og kastrert. Syke blir avlivet. Det dukket opp et forferdelig tilfelle sist høst. Etter 2 dager fikk vi fanget den og brakt den til veterinær. Den var et levende skjelett med gamle og nye skader, et ødelagt øye og en ødelagt fot, + en svær flenge av nyere dato. Den fikk i det minste død med full mage. Hvor den kom fra og hvorfor den plutselig dukket opp der, lurer jeg på.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by Jasmin »

Uff det er en katt som kommer til oss,den har STORE floker som river av den pelsen og den er veldig skitten og har ikke hjem :sorry:

Vi har prøvd å fange den inn men den lar oss ikke være nærme den.Jeg har så lyst og levere den til dyrebeskyttelsen :trist:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by sanca »

Leit å lese :cry2: Men dere gjør en fantastisk jobb, Marit :jepp:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by Marit Fosen »

Vi, Dyrebeskyttelsen, har ikke noe hus/sted hvor vi kan plassere katter. Vi er avhengige av fosterhjem, som vi har for få av. Jeg vil anbefale at dere gir den mat, der den er. Vi kan hjelpe dere med å fange den, eller dere kan få låne felle av oss, og få den kastrert. Hvor i Haugesund er dette?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by Jasmin »

Svarer deg på PM :wink:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Min snille veterinær + litt til

Post by tantepose »

:cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply