Julegaver

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Julegaver

Post by Skaubytroll »

Hva fikk rottene dnie til jul? :jul:

Mine fikk 5 nye ferplast-tunneler, et ildertelt, to nye klatretau og et nytt reisebur :) og god mat eslvfølgelig :D
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Guest

Post by Guest »

Mine fikk en stor stige og en hengekøye. pluss at min bror lagde en søt nøttepai som de likte veldig godt.paien var laget spesielt etter rottenes ønsker


hilsen henrik olavesen

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Våre fikk et nytt transportbur (kjedelig), gnager-"finn-godbiten"-ball (veeeldig kjedelig, gidder ikke se på den engang) og en boks med sjoklade- og melkegodbiter (WOW!! Godis!! :D ).

Den mest populære "gaven" var beibisen vi falt for på Tropehagen Zoo; hun lyder nå navnet Lille My og trives som plommen i egget sammen med tantene Toffa og Søta. Det ser ut som om "jo flere, jo bedre" er regelen der i huset, så vi krysser fingrene for at det kommer maaange damer i Topolinis kull. :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Jeg kjøpte ikke gaver til rottene i år, men jeg laget nye tau i burene, klippet til nye hengekøyer og rottene fikk smake ribbe, medisterkaker, moltekrem og nøtter på julekvelden :D
Roger&Ingrid wrote:Våre fikk et nytt transportbur (kjedelig), gnager-"finn-godbiten"-ball (veeeldig kjedelig, gidder ikke se på den engang) og en boks med sjoklade- og melkegodbiter (WOW!! Godis!! :D ).

Den mest populære "gaven" var beibisen vi falt for på Tropehagen Zoo; hun lyder nå navnet Lille My og trives som plommen i egget sammen med tantene Toffa og Søta. Det ser ut som om "jo flere, jo bedre" er regelen der i huset, så vi krysser fingrene for at det kommer maaange damer i Topolinis kull. :D
Bilder? Gammel? Vet dere hvor hun kommer fra? *nysgjerrig* :D Alltid moro med nye rotter :D
Mvh Ida S. Eggen

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Jeg var litt "short on cash" rett før jul og det gikk ut over rottene...-men før jeg dro bort på julaften puttet jeg inn i buret en gammel raggsokk og to sånne pappesker som nesespray kommer i, med druer inni. Alt var rasert da jeg kom hjem, dvs de har hatt det gøy :)
Maria H.

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Mine tyvstartet tidlig i desember. De fant innpakket marsipansjokolade og hadde rottefest under senga mi. Twice! (dumme meg).

På julaften fikk de nei-mat (julekaker og marsipan) pakket inn i mange lag med papir. Fant ut at det ikke er noe i veien med luktesansen deres. Har sjemt dem skikkelig bort i jula, for jeg har vært borte fra dem i et par uker, og reiser fra dem igjen nu :(

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Som sådan var det egentligt kun mine hanner der fik gave herhjemme. Jeg satte en tilbygning på deres bur, så det blev endnu større :mrgreen: Så nu ser det cirka sådan her ud:

Image
(det mangler dog både lidt rengøring og indretning på billedet :oops: )

Og ellers fik de bare et kæmpe festmåltid inden jeg skulle på juleferie og masser af nødder og hundekiks :D
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Åh, jeg misunner deg sånn de store burene! Jeg har et stort et som er helt umulig å rengjøre, så derfor går mine to flokker nå i ganske små bur (3 og 3). Hvor mange har du i det buret der?

Mine rotter måtte nøye seg med å få hver sin pepperkake og to mandarinbåter til jul. De er på slanker'n... men siden jeg ikke fikk ildertunneler til jul, som jeg ønsket meg, så må jeg gå ut og kjøpe selv.

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Heidi: Nu skal jeg jo til at regne, for jeg har en mindre hangruppe også, der går i et andet bur, og to kastrater i hunburet :lol:
Lad mig se... 28... Hvoraf 6 af dem er unger/unge hanner. Men som du kan se på billedet, så udnytter de slet ikke al den ekstra plads, de ligger allesammen og sover på den samme hylde :lol:

De to bure er forbundet med en tunnel af volierenet, der er fæstnet på indersiden af begge bure, så der ikke kan komme nogen hverken ind eller ud den vej ;)
Jeg håber, at jeg også kan få råd til at købe et til hunnerne, så deres også kan blive udbygget... De er nemlig ikke så forfærdeligt dyre i Danmark :D
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Anette
Hamstrer mat
Posts: 347
Joined: 12 Feb 2004, 20:59
Location: Sarpsborg, Østfold

Post by Anette »

Mine rotter fikk nye klatretau, godtestenger, annet godteri og hengekøyer til jul. (Alt var veldig populært :wink: )
De har også fått mye god mat hele julen. Og de har selvfølgelig fått ekstra mye kos og fått lov til å være ute av burene nesten hele tiden!! :D

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

28 stk i det buret på bildet? Eller? Høres mange ut, selv om det er et stort bur.

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Ja, 28.... Så længe der er mange reposer, og de ikke selv er interesserede i at udnytte pladsen, så virker det faktisk ikke, som om der er ret mange.
Der er også dem i Danmark, der har flere rotter i disse bure i forhold til burets størrelse, end jeg har, og det afhænger jo også meget af hvordan gruppen fungere som helhed.
Inden jeg byggede til, havde jeg en aggressiv han, Helios, som konstant overfaldt de andre og lavede huller i dem, og da virkede det som om der var for mange rotter i buret, derfor besluttede jeg at bygge til. Men efter han blev aflivet, virker det pludselig som om, antallet kun er halvt så stort, fordi der er meget mere ro og resten af drengene fungere godt sammen. Hvis du kan følge mig?
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Image

Her er hun! Hun er ambk, tror jeg, så godt som hele magen er hvit og det hvite på labbene går i ett med den hvite magen. Usikker på fargen, hun har veldig myk pels, babypels? Tropehagen Zoo påstod hun var 7 uker, men det kan hun da vel ikke være...hun veide 110 gram da vi fikk henne og hadde lagt på seg 25 gram frem til siste veiing 2.juledag. Jeg er ikke helt stø i rottealder, men kan hun være nærmere 4-5 uker?

Hun er veeeeldig søt, men lever opp til navnet: Etter cirka ett døgn i buret, hadde hun kastet urinnvånerne på dør, de to damene satt molefunkne i hammock'en og sturet....frekk liten sak! Hun har en egen pappeske i bunnen av buret, damene har sin oppunder "taket". Ganske underholdende å se på når de har fått påfyll i matskåla:
- Toffa flytter mat fra skåla til huset.
- Lille My flytter mat fra skåla til sitt hus.
- Toffa legger seg ned i hammock'en.
- Lille My flytter mat fra Toffa og søtas hus, som Toffa akkurat har flyttet fra skåla, ned til sitt eget hus.
- Toffa oppdager tyveriet og spiser opp maten Lille My har stjålet. Lille My straffes med grundig tvangsvasking.

:D :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

frosk

Post by frosk »

julegave nei... to medisterkaker og litt ribbefett? SÅ på nye transportbur, men kjøpte ikke... har ett som knapt har plass til en rotte, og det har gått bra på toget hittil.

Shelly

Post by Shelly »

Glenfiddich whisky, fisk, og telys. Rottene mine har sær smak...

Locked