jentene som skal på tur til meg

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: jentene som skal på tur til meg

Post by wollf »

dokumentasjon har jeg heldigvis:) også flere kilder til dyrleger som anbefaler produktene, egene vetrinærer gjennom firma og labratoriene
jeg er trygg på produkene og bedriften, og liker veldig godt det at det er 90 dagers fornøydgaranti. om man reagerer, ikke liker det, ombestemmer seg, dyrene vil ikke ha det, pelsen ble ikke som forventet osv, kan man bare levere det tilbake:)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: jentene som skal på tur til meg

Post by Matmor »

Du kan godt sende meg dokumentasjonen, så kan jeg se gjennom den og forklare hva som er utfordringene i forhold til å overbevise fagfolk :rat:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: jentene som skal på tur til meg

Post by wollf »

ok:D skal se om jeg får sammlet allt, har det meste i bokform, men skal ligge ute på nettet også.
prøvd å sagt det til de andre på jobb. folk forer ungene på mac'ern men ikke pokker at hunden skal få pedegree;) da er det kun det beste som er godt nok. og vi er litt slik. rottene skal ikke ha for sterk eller kryddret mat, for mye fett eller sukker, ikke salt osv. mens selv stapper jeg i meg sjokolade og lakris, pommes frittes saltet, taco osv;) hehe
dyrefolk er vanskelig å overbevise, særlig da de vet mer enn deg. er sterk i området på hund, og katt. rotter også
hest har jeg selv hatt i mange år, men der er det så mye, og der forandrer seg stadig, og alle de sykdommene, skadene og alt med ernæring er et mareritt å sette seg inn i. og er det noen som vet bedre enn deg så er det noen andre med hest. for du har enten bare en ponny, eller for lite rosetter, eller meritter, eller feil skole, elle feil klubb og du har ikke kingsland osv;)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: jentene som skal på tur til meg

Post by sanca »

Godt poeng Wollf, at mange stapper i seg selv (og barna!) alt mulig rart, men er svært så pirkete når det gjelder dyra... Jeg mener ikke at man ikke skal være nøye på hva man gir dyra sine, altså :wink: bare vurdere litt mer når det gjelder seg selv og familien... Jeg er nok ikke så flink med familien når det gjelder matveien, dårlig samvittighet for litt for mye halvfabrikata, men det bunner i at mannen og jeg er så ekstremt dårlige kokker begge to :nottelling: Men vi er nøye med sukker og salt, i hvertfall i ukedagene, og kunstige søststoffer er bannlyst her hjemme, for det tror jeg vi kommer til å få mye skremselsforskning om framover :sjokkert: Men jeg har blitt ekstremt opptatt av de siste årene hva vi tilfører kroppene våre utenom mat også, via kosmetikk, medisiner og vaskemidler. Stumpene til jentene mine har f eks aldri sett en våtserviett (og minsten brukte tøybleier) Merker nå at jeg er nøye på det nå når jeg har fått rotter også, kanskje noen husker hvor engasjert jeg var i tråden min om vasking av hengekøyer og tepper :nottelling:

Så Wollf, selv om jeg ikke har mye kunnskap om akkurat aloe vera, skal jeg love deg å være kritisk når du prøver deg på oss!! :cheesy: (bare konstruktiv da, ikke slem :cheer: )
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: jentene som skal på tur til meg

Post by torasrotter »

Ja jeg fikk ganske sjokk første gang jeg ga bonus-sønnen min en cheesburger, og han rutinert åpnet den opp og hev sylteagurken :sjokkert: Han var da 2,5 år og jeg tenkte han skulle få smakke maccern for første gang :suspicious: Hest er et sant mareritt å sette seg inn i! Jeg tok heste-ernæring som et fag på skolen når jeg gikk der for 4 år siden, men nå har jeg ikke peiling på hva som er den nye "moten".. Vi hadde også de i stallen som hadde shagya-araber som fikk betfòr og spesialbestil høy fra nederland og kun ble ridd med araber sal og hackamore bitt. Men så hadde vi også de som hadde fjording som sto på utegang, var barfot og spiste havre&silo :nottelling:

Bikkjene våre skal ha omega-3 og andre tilsetninger for å få bedre pels og nedre ledd. Akkurat som om det kommer til å gjøre opp for mange år med hensynsløs avl :suspicious:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply