Blæh!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Blæh!

Post by Niana »

Ååh, nå er jeg så irritert på samboeren min altså. Det er noen nydelige rotteunger i nærheten som trenger et nytt hjem, og han vil ikke la meg få den eneste gutten :suspicious: "Det koster så mye mer for mat og sånt".. Pfft! Sutrer litt til dere her inne jeg, siden han ikke skjønner et kvekk av GMR-lidelsen :nottelling:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blæh!

Post by Niana »

Haha! Den som ikke gir opp får resultater. Han sa ja etter litt "værså værså værså sniiiiill" :grin:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Blæh!

Post by sanca »

Æsj, så kjip han er :suspicious: GMR-lidelsen er ikke lett og leve med, og de som er rammet burde i det minste få forståelse fra sine nærmeste! :nottelling: Akkurat mat blir vel ikke veldig mye dyrere, men på sikt blir det jo litt dyrere med f eks veterinærutgifter. Men synes ikke det argumentet hans var så godt, han får komme med noe bedre :peewaggle:
Og i det jeg skulle poste ser jeg jo at du har greid det!!! Jippiiii! Det blir nok utrolig koselig med en liten tass til! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blæh!

Post by Niana »

sanca wrote:Æsj, så kjip han er :suspicious: GMR-lidelsen er ikke lett og leve med, og de som er rammet burde i det minste få forståelse fra sine nærmeste! :nottelling: Akkurat mat blir vel ikke veldig mye dyrere, men på sikt blir det jo litt dyrere med f eks veterinærutgifter. Men synes ikke det argumentet hans var så godt, han får komme med noe bedre :peewaggle:
Og i det jeg skulle poste ser jeg jo at du har greid det!!! Jippiiii! Det blir nok utrolig koselig med en liten tass til! :cheer:
Jaa, jeg håper så inderlig den lille gutten fortsatt er ledig da. Sendte han fyren som gir de bort to mailer og en sms på 10 minutter :roflmao:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blæh!

Post by Niana »

Åååh, jeg håper han fyren svarer meg i kveld! *maks utålmodig* :peewaggle:
Det nye buret er på vei i posten også, er her om noen dager. Så da har jeg et bur hvor Pippin og Swarley skal bo, og så skal jeg vaske ned det gamle så den nye kan bo der imens de venner seg til hverandre igjennom introer (burde vel gå bra siden den nye bare er 8 uker, burde lett finne ut at han er nederst på rangstigen). Om den nye kommer i hus før buret kommer, så kan jeg dele buret jeg har nå i to for noen dager. (Ettersom buret egentlig består av to bur med luker imellom).

Meep!
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Blæh!

Post by sanca »

Dette høres ut som en super plan! Krysser fingrene for deg, for at rotteungen fremdeles er ledig! :happy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blæh!

Post by wollf »

Vær nå forsiktig jenter så dere ikke tar dere vann over hodene her. Husk at gmr er smittsomt og den værste smitten får man av å snakke mye om det. Tenk heller slik, jeg sparer plass til den perfekte rotten, eller da en oppdretter får et kull jeg har veeeldig lyst på. ikke skaff masse rotter fra dyrebutikk og tullete finn oppdrettere da det er masse flotte kull her inne på ntf. det er veldig morro å hå en rotte som har flere søsken her inne. sier ikke at dere ikke bør hå andré rotter enn oppdretternes, men ikke båre får dere rotter som er bra avlet, men dere hjelper oppdretterne i deres arbeid. slipper oppdretter å sitte på halvparten av ungene selv for at man ikke finner bra nok hjem eller for at alle har fortet seg å fylle kapasiteten sin med rotter fra finn.no, så får de mere plass til å lage flere kull og slikt. spar plass og lå noen få tid til å bli gammel, dere vil ikke hå 10 rotter som blir gammle samtidig. ofte ender det opp i mange dyrlegeregninger på kort tid og kort tid mellom tap av sine kjære. jeg har nå 8 men plass til 10, jeg vet aldri om den ene drømme rotta skulle dukke opp vettu;-)

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blæh!

Post by Niana »

wollf wrote:Vær nå forsiktig jenter så dere ikke tar dere vann over hodene her. Husk at gmr er smittsomt og den værste smitten får man av å snakke mye om det. Tenk heller slik, jeg sparer plass til den perfekte rotten, eller da en oppdretter får et kull jeg har veeeldig lyst på. ikke skaff masse rotter fra dyrebutikk og tullete finn oppdrettere da det er masse flotte kull her inne på ntf. det er veldig morro å hå en rotte som har flere søsken her inne. sier ikke at dere ikke bør hå andré rotter enn oppdretternes, men ikke båre får dere rotter som er bra avlet, men dere hjelper oppdretterne i deres arbeid. slipper oppdretter å sitte på halvparten av ungene selv for at man ikke finner bra nok hjem eller for at alle har fortet seg å fylle kapasiteten sin med rotter fra finn.no, så får de mere plass til å lage flere kull og slikt. spar plass og lå noen få tid til å bli gammel, dere vil ikke hå 10 rotter som blir gammle samtidig. ofte ender det opp i mange dyrlegeregninger på kort tid og kort tid mellom tap av sine kjære. jeg har nå 8 men plass til 10, jeg vet aldri om den ene drømme rotta skulle dukke opp vettu;-)
Ja, jeg vet jeg er litt vel ivrig nå. Har tenkt til å forføre meg litt om hvordan det har seg at han fikk rotter, om det var et uhell eller om han drived med uforsiktig oppdrett. Lett å bli forhekset av en skjønn rottebaby, og ikke helt tenke seg om. Grunnen til at jeg sendte han 2 mailer og 1 sms var fordi jeg skrev feil i den første mailen, og så sendte jeg han en sms for å være sikker på å få tak i han. Ikke alle som sjekker mail så ofte. Men jeg føler meg litt flau nå over å ha reagert så alt for fort x)

Ang det å spare plass, så får jeg nå tak i et bur hvor jeg kan ha 5-6 rotter, så å ha 3 fyller ikke akkurat opp buret i tilfelle den perfekte rotta kommer min vei :P

Jeg har sett innom flere tråder her inne, det ser ut til at alle rotteungene er reservert for øyeblikket. Siden du er en flink oppdretter Wollf, vet du om noen som skal ha kull snart eller som har en ledig gutt?
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Blæh!

Post by sanca »

wollf wrote:Vær nå forsiktig jenter så dere ikke tar dere vann over hodene her. Husk at gmr er smittsomt og den værste smitten får man av å snakke mye om det. Tenk heller slik, jeg sparer plass til den perfekte rotten, eller da en oppdretter får et kull jeg har veeeldig lyst på. ikke skaff masse rotter fra dyrebutikk og tullete finn oppdrettere da det er masse flotte kull her inne på ntf. det er veldig morro å hå en rotte som har flere søsken her inne. sier ikke at dere ikke bør hå andré rotter enn oppdretternes, men ikke båre får dere rotter som er bra avlet, men dere hjelper oppdretterne i deres arbeid. slipper oppdretter å sitte på halvparten av ungene selv for at man ikke finner bra nok hjem eller for at alle har fortet seg å fylle kapasiteten sin med rotter fra finn.no, så får de mere plass til å lage flere kull og slikt. spar plass og lå noen få tid til å bli gammel, dere vil ikke hå 10 rotter som blir gammle samtidig. ofte ender det opp i mange dyrlegeregninger på kort tid og kort tid mellom tap av sine kjære. jeg har nå 8 men plass til 10, jeg vet aldri om den ene drømme rotta skulle dukke opp vettu;-)
Så sant, så sant, wollf... Jeg har bestilt en rotteunge til nå fra en av oppdretterne her. Siden de jeg har er veldig unge, blir de nok gamle samtidig, ja, og det har jeg tenkt på. Økonomisk og tidsmessig skal det gå veldig greit, men det vil jo være leit å miste mange av sine kjære små på samme tid. Samtidig ser jeg at de to gutta mine hadde hatt godt av å få en til, nå blir de en liten flokk, tror det blir mer spennende for dem alle timene i døgnet de ikke er ute av buret sammen med oss. Buret jeg har nå har fint plass til 4-5 rotter, og jeg har dessuten planer om større og bedre bur på sikt. Så akkurat at jeg kjøper en til nå tror jeg ikke vil ødelegge stort verken for meg eller rottemiljøet... :wink: Og jeg tipper at Uceninde også får en enda større flokk de neste åra :nottelling: , så om hun "redder" en unge nå fra et muligens uheldig kull, tror jeg ikke spiller store rollen det heller. Men skjønner godt poenget ditt! Og jeg kan love deg at jeg ikke skal fylle opp buret mitt med rotter fra den lokale dyrebutikken, det føles ille nok at jeg "støtter" dem med å kjøpe utstyr der... :suspicious:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blæh!

Post by wollf »

En useriøs oppdretter er nødvendigvis ikke bedre enn en dyrebutikk. Spør oppdrettere priv om de kan planer om kull. Det er det enkleste. Sier dette for at jeg har på de årene jeg har vært medlem her sett denne epidemien spre seg veldig raskt.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blæh!

Post by Niana »

wollf wrote:En useriøs oppdretter er nødvendigvis ikke bedre enn en dyrebutikk.
Nei, det var vel akkurat det jeg mente. Jeg vil ikke støtte en som driver med useriøs oppdrett, og bare får kull etter kull på rottene sine og ikke tenker på sykdom, personighet osv.
wollf wrote:Spør oppdrettere priv om de kan planer om kull. Det er det enkleste. Sier dette for at jeg har på de årene jeg har vært medlem her sett denne epidemien spre seg veldig raskt.
Bare fordi jeg nå tenker på å hente en ensom rottegutt som en som ikke er en av oppdretterne her på forumet, så betyr jo ikke det at alle her inne kommer til å løpe til nærmeste dyrebutikk og kjøpe alle rottene der, vel? Jeg har hatt lyst på flere rotter i mange måneder, men jeg har latt vær å kjøpe flere søtinger jeg har sett nettopp fordi de var dyrebutikkrotter og jeg ikke vil støtte den industrien.

Jeg kan ikke se noe galt i om jeg henter den rotteungen. Han er alene, trenger et nytt hjem og er i en alder hvor jeg tror det burde gå greit å introdusere han til Pippin og Swarley. GMR-epedemien er jo bare noe vi spøker om (trodde jeg i hvert fall), jeg har jo selvkontroll allikevel :P
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blæh!

Post by wollf »

Uceninde wrote:
wollf wrote:En useriøs oppdretter er nødvendigvis ikke bedre enn en dyrebutikk.
Nei, det var vel akkurat det jeg mente. Jeg vil ikke støtte en som driver med useriøs oppdrett, og bare får kull etter kull på rottene sine og ikke tenker på sykdom, personighet osv.
wollf wrote:Spør oppdrettere priv om de kan planer om kull. Det er det enkleste. Sier dette for at jeg har på de årene jeg har vært medlem her sett denne epidemien spre seg veldig raskt.
Bare fordi jeg nå tenker på å hente en ensom rottegutt som en som ikke er en av oppdretterne her på forumet, så betyr jo ikke det at alle her inne kommer til å løpe til nærmeste dyrebutikk og kjøpe alle rottene der, vel? Jeg har hatt lyst på flere rotter i mange måneder, men jeg har latt vær å kjøpe flere søtinger jeg har sett nettopp fordi de var dyrebutikkrotter og jeg ikke vil støtte den industrien.

Jeg kan ikke se noe galt i om jeg henter den rotteungen. Han er alene, trenger et nytt hjem og er i en alder hvor jeg tror det burde gå greit å introdusere han til Pippin og Swarley. GMR-epedemien er jo bare noe vi spøker om (trodde jeg i hvert fall), jeg har jo selvkontroll allikevel :P

neineinei.. var ikke sænn ment da:D sorry om jeg ordla meg litt kvasst, sent og skrev på mobilen.
jeg bare informerer slik at dette ikke skjer igjen, jeg endte jo opp med 28 rotter pluttselig, bare for at jeg hadde plass...
så jeg er ikke den som bør snakke høyest... gmr er et morsomt begrep det er jeg enig i :nottelling:

bare sier ting høyt så de som ikke har tenkt på disse tingene får litt til ettertanke av noen som selv har gått i fella :wink:
har ikke noe imot at du henter den lille. og synes du skal det om oppdretter virker ok:)

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blæh!

Post by Niana »

wollf wrote: neineinei.. var ikke sænn ment da:D sorry om jeg ordla meg litt kvasst, sent og skrev på mobilen.
jeg bare informerer slik at dette ikke skjer igjen, jeg endte jo opp med 28 rotter pluttselig, bare for at jeg hadde plass...
så jeg er ikke den som bør snakke høyest... gmr er et morsomt begrep det er jeg enig i :nottelling:

bare sier ting høyt så de som ikke har tenkt på disse tingene får litt til ettertanke av noen som selv har gått i fella :wink:
har ikke noe imot at du henter den lille. og synes du skal det om oppdretter virker ok:)
Aha, jeg skjønner. Ingen sure miner her heller :cheerful:

28 rotter, ja. Det er vel hakket for mye for min del :nottelling:

Jeg har snakket med han som gir bort rottene idag, og han sier det var et ooops-kull. Han og samboeren virker som de har grei peiling på rotter, de har bare ikke plass til ungene. Noe som gir mening etter som det ikke var et planlagt kull. Ungen er 8 uker gammel og har bodd sammen med brødrene sine etter de ble 5 uker, men brødrene hans er visst solgt så da står han alene.
Jeg håper på å få han i hus imorgen kanskje ^_^ Fikk det nye buret i posten idag, så da har jeg et stort bur ledig til han hvos han kan sakte introduseres til oss og Pippin og Swarley.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply